14 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 39

14 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 39

İngiliz mühendisler, poliste, Stalin devrinde dai- ma olduğu gibi, tam itiraflarda bulunmuşlardı. bei kemede, bunları inkâr ettiler. İddia makamında nutulmaz Viçinski vardı. Çok sert bir imi ağır cezalar istedi. Hüküm” İngiltere'de büyük heye- canla bekleniyordu. Genç Fleming havadisi İngiltere'ye ilk verebilmek için bir tertibat kurdu. İki yazı hazırladı. Biri, sanık- lar ağır ceza yerlerse kullanılacaktı. Öteki, beraat ederlerse. Mironof'tan bunların ikisini de viza etme- sini istedi. Mironof bunu kabul etti. Fleming telgraf- haneye, elinde, viza edilmiş bu iki metin bulunan bir yardımcı koydu. Bir başka yardımcıyı, mahkeme sa- lonunun penceresi altına dikti. Fleming, bükme gö- re metinlere ilâve edeceği bir kaç satırı karalayıp bu yardımcıyı atacak, o da bunu, telgrafhanedeki mes- lekdaşına ulaştıracaktı. Bu suretle, Reuter herkesi atlatacaktı. Mekanizma mükemmel işledi Akşam, Fleming ve Reuter'in Moskova'daki daimi muhabiri Kinkead şampanyalar patlatarak (başarılarını kutluyorlardı. Bu sırada postacı kendilerine bir telgraf getirdi. Gön- deren: Reuter ajansı idi. Central News kendilerini tam 20 dakika atlatmıştı. Reuter, bunun hesabını so- ruyordu Fleming ancak ertesi gün işin içindeki işi a Central News'un muhabiri telefon başında beklem talihi yaver gitmiş, Londra'yı çabuk vermişler, o m olr telgraftan erken geçmişti. Bu, lan için bir ders zimet, Fleming için kolay yutulur cinsten de» Bildi Bunu telâfi maksadıyla Stalin'den bir mülakat istedi. Kremlinin hâkimi, kendi imzasıyla, bunun için vaktinin bulunmadığını bildirdi. SL fi mek- tup, Fleming'in tek kazancım teşkil e Genç lan, Londra'ya biraz mahcup döndü. Bir ba- şarı kazanamamıştı. O yılın eylül ayında Reuter ken- disine Uzak Doğu muhabirliğini teklif etti. Aynı za- manda bir başka, fakat ba ilgili bulunmayan fir- ma, "Gull and Co." bankası "gel, bizimle çalış" dedi. Vereceklerini emi a büyük paraydı. Fle- ming, hayatının en cazip iki yılını geçirdiği Reuter'- den ayrıldı. Fakat bankadaki işi kendisini hiç bir bakımdan tatmin etmedi. Bunun üzerine, Carlton lokantasında- ki yemek sırasında mensubu bulunduğu "Rowe and Pitman" firmasına geçti. "Majestenin hizmetinde" yemine "Rowe and Pitman'"da ihtiraslarına veda etmiş gibi sakin bir hayat sürüyordu. Kitaplarla dolu garsoniyerinde ahbaplarını kabul ediyordu. Golf ve briç başlıca meşgalesiydi. Bir de, kadınlar.. Kadın- lara karşı Fleming, sonradan James Bond'a takındı- racağı tavrı takınmaktadır. Zaten, daha ilk gençliğin- den itibaren çeşitli maceraları olmuştur. Bu macera- larında hedefe doğrudan doğruya gitmeyi daima ter- AKİS James Bond'un Ölümü cih etmiştir. James Bond gibi.. Geri çevrildiği zaman da, bundan dolayı hiç bir zaman fazla alınganlık gös- termemiştir. Ancak, kahramanım "dayanılmaz" yap- mıştır. Böylece, kendisini geri çeviren kadınlardan mânevi bir intikam almıştır. Evliliğe gelince.. O yıllarda lan bunu hep, bir fe- lâket olarak gördü. Bir defa, güzel bir Cenevreli kız- la macerası tehlikeler gösterdi. Fakat Fleming bunun üstesinden gelmeyi bildi. Hariciyeye girmek istiyor- du. Bundan vazgeçince, nişan, bozuldu. 1939 temmuzundan itibaren. Amiral ,Godfrey ile yaptığı konuşma sonucu, lan Fleming, "Rowe and Pitman"dan ayrılmamakla beraber haftada üç, dört öğleden sonrasını Bahriye Bakanlığında geçirmeye başladı. Buraya gizli giriyor ve nöbetçiye hüviyeti- ni gösterdikten sonra, üzerinde 39 rakkamı yazılı si- yah bir kapıyı açıyordu. Hem de vurmadan.. Zira artık burada çalışıyordu. Büro 39'un görevi düşman hakkında haber al- maktı. 26 temmuzda Fleming teğmen rütbesiyle Bah- riyeye katıldı. Fakat yaptığı iş, bir teğmenin seviye- sini çok aşıyordu. Amiral Godfrey'in sağ kolu olmuş- tu. Amiral bir süre sonra, bildiği her Şeyi yardımcısı- na söylemeye karar verdi. Böyle ece, kendisine bir şey olursa durumdan haberdar biri bulunacaktı. Fleming az zamanda yüzbaşılığa terfi etti. Harp patlar patlamaz Büro 39'un önemi daha da arttı. Londra'da herkes, Almanları mağlüp etmek için aklagelmez çareler tavsiye ediyordu. Biri bulutların dondurulup üzerlerine uçaksavar toplarının yerleşti- rilmesini istedi. Bir başkası bütün Kuzey Denizinin tahkim edilmiş aysberglerle kapatılması fikrini or- taya attı. Büro aker Street'teki karargâhında ise sadece, gidip Hitler'i öldürmekten bahsediliyordu. Devir, muhayyeleyi çalıştırma devriydi. lan'da ise muha; ayyele, arşın arşındı. Yaptığı tekliflerin bir kıs- mı kabul edildi, bir kısmı tatbik olunamadı. Fleming sonradan bunları James Bond'larında kullanacaktır. Meselâ, Kuzey Denizindeki adalara gözcü telsizciler yerleştirme fikri bunlardan biridir. Gözcüler deniz- altılarla bu adalara götürülecekler, yerin altında ha- zırlanan mahallere yerleştirileceklerdi. Oralardan, periskoplarla Alman donanmasının hareketlerini gö- zetleyecekler ve karargâha, telsizle haber verecek- Fleming 1941 haziranında, Amiral Godfrey'in re- fakatinde Amerika'ya gitti. CIA'in babası sa gizli yapılıyordu. Zira İngilizlerin istediği, Amerikan istihbarat servisleriyle daha sıkı bir iş- birliğiydi. Amerikalıların elinde gayet kıymetli alet- ler ve imkânlar vardı. İngiliz servisleri bunlardan ve Amerikalı meslekdaşlarının topladıkları haberlerden faydalanabilirlerse çok istifade edeceklerdi. Ya bu konuda ihtiyatlı olmak lâzımdı. Ame- rika henüz savaşa girmemişti 39