14 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

14 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

KİTAPLA YEMEK PİŞİRENLER Teoriden pratiğe Hukuk Fakültesinden Sonnur, öğrencilerin daha ciddi, memleket sorunlarıyla daha yakından ilgili oturumlar düzenlemediklerinden ve çoğunlukla kız- ların, erkekler kadar bu işe önem vermediklerinden yakındı. Tiyatro bölümünden Serap Bakır, bali amin değilse bile sanat ve diğer alanlar da kızla- rın erkeklerden kültürlü olduğuna inanıyordu. Sos- yalizm, birçok kız öğrenci için en az, mini - etek ka- dar moda idi. Genellikle, "ilerici" gazete ve dergiler okunuyordu. Foto - romanlarla benzeri yayınlar da ihmal edilmiyordu. Kurtlarla kuzular yuzun siyah saçlı gençkız, konuşulanları bir süre dinledikten sonra, yavaşça; Ben, arkadaşlarımla bazı noktalarda ayrılı- yorum" dedi. "Gerçi yüksek öğrenim hayatında, kız- larla erkekler arasında, gittikçe olgunlaşan bir arka- daşlığın var olduğu muhakkaktır ama, gene de kızla- ra büyük yük düşüyor. Pek çok erkek, kız öğrenci- den faydalanmak ister." Bu sözler, büyük bir grupun katıldığı sohbeti bir- den tartışma e sokuverdi. Çoğunluk tepki gös- ber yi Serap "— Bu, kızın kendisine bağlıdır tabii" dedi. "Bir erkekle boluarken. konuşmaya yön veren daima ka- dındır. Bence, bugünkü gençler arasında rahat ve gü- zel bir arkadaşlık var. Bu, kimsenin flört etmediği anlamına gelmez tabii... Zaten böyle birşey olamaz. Mesele, ikisini ayırabilmekte." AKİS DERS SIRALARINDA Aşksız meşk olmazmış! Hukuk Fakültesi üçüncü sınıf öğrencisi Canan Altunlu da aynı fikirdeydi: — Yirmi yaşımdayım. Çok erkek arkadaşım var. Henüz flörte vaktim olmadı. Ama, bir gençkızla bir erkek arasında ölçülü; flörte karşı değilim. Aksine, bu gereklidir, tabiidir, olacaktır, diye düşünürüm." Eskilerin, bu konuda yemlere öğretecekleri bazı şeyler verdi: Çok kapalı çevrelerden gelenlerin, ger- çekten, bazı güçlüklerle karşılaştıktan oluyor, bun- lardan bazıları, fazla baskı yüzünden, tehlikeli şekilde açılıyorlardı. Bu ve bii nedenlerle öğrenimini mn ettiremiyenler de vardı. Böylesi durumlarda derhal o yeninin etrafını alır, kendisini diş tehlikelere karşı korumaya çalışırlardı. Devrim Kız Öğrenci Yurdunun yöneticilerin- den Sabahat Özdoğru konuşurken, telefondaki sarışın 23