14 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

14 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

miye Demirl'in Tunagür'le ilgileri daha şahsidir. Raporda EE bil- gi doğruysa, Hacı Ali Demirel, mü- barek zatı sık sık özel ötomabiline alıp dolaştırmaktadır. İhtimal, iyi saatte olsunlarla temastan, böyle likle Hacı Demirel de Oo faydalan- maktadır. Bayan el Demirel ise Çan- kaya'da, Yeşilyu sokaktaki bir dairesinde Taragür'ü bedava oturt- maktadır. Bu ilişkiler şahısları ilgi- lendirmekle aber Başkan dımcısına Diyanet İşlerinde "Demi- rel'in Adamı" payesini verdirmekte ve ona bir neyi dokunulmazlık sağ- lamaktadır. Hele Refet Sezgin'in zaman zaman Tunagür'ün makamı” na gidip de onunla halvet olması bu intibaı kuvvetlendirmektedir. Uydurma iddialarla dolu rapor- ların da az olmadığı o bugünlerde Tunagür hakkında söylenenlerin doğru bulunup bulunmadığı meç- huldür. Olay; böyle bir raporun Çankaya'ya sunulduğu ve bunu a- lan emir subayının, rapor sahibine: "— Merak etmeyin! Yazılanlar satır satır sayın Cumhurbaşkanına arzedilecektir" cevabını verdiğidir. Herhalde bu satırlar, dikkatle tahkik olunacaktır da.. Başkan Yardımcısı Yaşar Tuna- gür ise, 174421 numaralı telefo- nundan gazetecilerle konuşmakta- fakat onlara randevu verdiği halde kendileriyle doğrudan doğruya gö- rüşmeyi kabul etmemekte, telâş ve heyecan göstermektedir. MİLLİ GÜVENLİK Değirmeni MİT suyu döndürürse.. Bi süredir, Anadolu'yu kaplayan antika kitapların kimlerin emriy- le dağıtıldığını araştıranlar, Köy İşleri Bakanlığı Sivil Savunma Sek- reterliğinde hazırlanmış ve Köy ve Bakanlığı Müsteşarı Erdo- Cilâsun'un imzasını e d 15/7/1967 tarihinde dağıtılan genel- geyi gördüklerinde ayaklarının suya erdiğini hissedeceklerdir. o Genelge, bütün illerin Halk Eğitim Başkan- lıklarına yollanmıştır. "Türkiye'nin jeopoli- tik ve coğrafi durumu gözönünde tutularak ilişik listedeki kitapların Milli istihbarat Teşkilâtı tarafından Halk Eğitim Başkanlıklarına gön- AKİS yin derildiği" bildirilmekte, bunların ilçe ve köy okuma odalarına dağı- tılması istenmektedir Bir kısım kitaplar şunlardır; Dün, Bugün, Yarın (Yazan: A- kif Mert), Lâf Kalabalığı Arkasına Gizlenenler (Yazan: Feridun Kaya Ocak), Kanla Yazılan Hürriyet Sa- vaşı (Derleyen: Muazzez Anoba), Endonezya'da Hükümet Darbesi Te- şebbüsü (Yazarı belli değil), Kandil MİT Vatan Dergisi (Sahibi: Havadis Gazetesi- nin AP'li patronu Şahin ge Türkiye Sömürge midir? (Yazan Tahsin Banguoğlu). Türkiye'nin milli (güvenliğini koruyup gözetmekle görevli olan Milli İstihbarat Teşkilâtının köyle- re kadar dağıttığı bu yayınlar pek eğitici ve aydınlatıcıdır! . Meselâ "Lâf Kalabalığı Arkasına Gizlenen- ler" adlı kitabın 9. sayfasında- ki komünizm tarifi şudur: İÇ OLAYLAR "Komünist'in ağzından Allah lâfı çıkmaz. Dini yoktur, Dinsizlik onların baş prensibidir. Çünkü din, hele islâmlık onların işine gelmez. Din ahlâktır, komünizm ise ahlâk- sızlıktır. Din namustur, komünizm ise namus bilmez. Din saygıdır, sev- gidir, komünizm ise herkesi birbiri- ne düşman etmek ister." Haydi bunda, gaye komünizmi kötülemektir. Bu pek ilkel tarzd i EMRİYLE DAĞITILAN KİTAPLAR kurtaracak aslanlar da yapılmış olsa iyiniyete verilebi- lir. Fakat bir de Kandil dergisi ve onun 6. sayısındaki yazılar vardın "Aciz içindeki muhalefet Demi- rel'in gezileri ila silindi - İnönü ve muhalefetin sesine halkın cevabı: Ciddiyetsizlik - ,İnö önünün büyük korkusu: Seçim Bu derginin başka bir sayısında yer alan "Demirel'in Ruh Tahlili" adil yazı şöyle sona ermektedir: "Kır ve beyaz at... Tarihe eğilirse- 13