14 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

14 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

tüm. Amacımız, eski DP'lilerin si- yasi haklarının iadesidir. Bu şekil- de, onların şeref ve haysiyetlerini de iade etmiş olabiliriz Birkaç saniye duraladı: "— Ancak bu, bir Anayasa me- selesidir. Anayasada yapılacak de- gişiklik ise üçte iki nisbetinde ço- gunluğu gerektirmektedir. e Gerçi CHP'den kopan GP bizim görüsü- müze yakın yer almıştır ama, gene de, önümüzdeki iki yıl içinde böyle bir değişikliği umud , etmek fazla iyimserlik olur. Müteakip genel se- çimlerden sonra mesele ele alına- caktır Sık. sık Menderes ve özellikle Ba- yar'a atıflar yapan Dilligil, şöyle devam etti : "— AP'nin, DP'nin devamı oldu- ğuna itirazlar var. Ama düşününüz: Bir parti, kuruluşundan çok kısa bir zaman sonra iktidara geliyor. Bu oylar nasıl sağlanmıştır? Bunlar, DP oylarıdır! İşte bu Şİ ki ben, daha ileri gidiyor ve DP'- nin devamı değil, bizzat DP" dür di- yoru Bu mantığın devamı da herhalde, Celâl Bayar'ın Cumhurbaşkanlığı- dır! Kızgın damdaki kedi pisi, Celâl Bayar'la (o paylaştığı bu görüşlerini aklın tek yolu ol- duğunu söyleyerek savunurken ge- ne bu hafta bir başka AP'li, aynı ko- nuda bir başka görüşü ifade edi- yordu. Siyasi Partiler Kanunu gere- gince önümüzdeki günlerde AP'den ihraç gereken Turhan Dilligil'in dosyasını inceleme durumunda olan AP Merkez Haysiyet Divanı Başka- , Adıyaman milletvekili Arif Ata- lay, Dilligilin "Yasak Bölge" adlı seri röportajları için şöyle dedi: "— Bu yazılar tasvip edilemez. Bu, aklı başında bir insanın yapa- cağı şey değil.." Akıl ve akıllılıkla ilgili bu he- saplar, AP'nin temelindeki bir ça- tışmaya ışık tutmaktadır. Mesele. DİLLİGİL'İN EL YAZISI Söz senettir, AKİS eski DP'lilerin durumudur. Bir yan- dan, başta Bayar olmak üzere, Es- ki Takımın, siyasi haklarının iadesi yolunda her geçen gün artan baskı- ları. Öte yandan, bugünkü yöneti- cilerin, daha önceki sahiplerine, kaptırmamak için makam koltukla- rına sımsıkı düğümlenen parmak- ları ve üstüne üstlük, basını, ordusu ve gençliğiyle baskı grupları... Bu açmaz, bir süredenberi, Demirci'm korkulu rüyasını teşkil etmektedir. Bu açıdan bakıldığında, Turhan Dilligil'in ihracı, AP için büyük ö- nem taşımaktadır. Çönkü alma, Yargıtay Yasaklarını İnceleme Kurulu, Turhan Dilligil'i değil, bir zihniyeti, Pain DP'nin devamı ol- duğu Yi zihniyeti mahküm etmişt 'in pa ihracı halinde ise fülen de gilse bile res- men, partinin bu görüşün karşısın- da bulunduğu onanmış olacaktır. Ondan dolayıdır ki şimdi çok' kim" İÇ OLAYLAR se Dilligil'i istifa etmesi için zorla- maktadır. Bu arada vaadler birbirini kova- lamaktadır: Kimi, Siyasi Partiler Kanununun derhal değiştirileceğin- den, kimi de birkaç ay içinde Ted- birler Kanununun kaldırılacağından dem vurmaktadır. Bunlar gerçek- leştikten sonra Turhan Dilligil tek- rar yuvaya dönecektir! Dilligil ise, bir türlü istifaya ya- naşmamaktadır. Tedbirler Kanunu- nun kaldırılması. Siyasi Partiler Kanununun değiştirilmesi gibi, ö- nüne uzatılan cazip yemlerin, bir dönem içinde Parlâmentodan ge- çen kanun sayısı dikkate alınırsa, aslında birer süper fantezi oldukla- rının farkındadır. Nitekim, kendi- siyle görüşen S muhabirine, bu yoldaki kararını kesinlikle ifade et- ti: — İstifa etmemeye kararlı oldu- &umu yazabilirsiniz. Aksi hâlde bu TURHAN DİLLİGİL ÇALIŞMA ODASINDA İstimi arkada!