14 Ekim 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

14 Ekim 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

LALE KURA İki koltukta bir karpuz Bütün Büyük Elçilerimizin eşleri arasın- da Amman Büyük Elçimiz Halük Kur nın eşi Lâle Kura kolay erişilmeyecek bir rekor kırdı: İki dergiye renkli kapak ol- du. AKİS, Lâle Kura'yı, eşi Protokol Ge- nel Müdürüyken kapak yapmış ve bir Protokol Genel Müdürü eşinin dertlerini, meselelerini yazmıştı. Bu hafta Hayat dergisi Kura'yı "Ateş hattından geliyo- rum" başlıklı yazıyla kapak konusu seç- ti. Ateş hattı, Arap - İsrail savaşındaki hattır ve Lâle Kura Amman'da yaralı Arap sivil ve askerlerini gönüllü hastabakıcı olarak tedavi ettiğinden Ürdünlülerin de kalbini fethetmiştir. Yalnız Lâle Kura, bakalım şimdi Dışişleri Bakanlığı hanım- larının "kıskançlık hatt.1"nı nasıl yaracak? Gören GÜL - PERİ yazıyor Kurşun kime? İstanbul'da Teşvikiye'de, büyük bir apartmanın önünden geçenler, onun ilk kat pencerelerinin bi - rinin altında, iskemlesini atmış "sivil polis" kılık- lı birini görüyorlar. A- raştıranlar, teşhislerinde hata bulunmadığını da anlıyorlar. Adam, gerçek- den polis. Apartman İstanbul'un AP milletvekili Dr. Ali E- sat Birol'a ait ve polis, gazetelere de geçmiş bir olayla ilgili olarak orada bekliyor. Hatta bu, Haber gazetesine manşet bile ol- kurşun sıkılıyor. geçen bir arabadan.. An- cak, gazetelerin aksettir- diği gibi meselenin siyasi bir yönü yok. Olsa olsa, aşkı yönü var. Zira o kat- ta, milletvekili baba de- gil, onun güzel dul kızı .ve kurşun hikâyesi, güzel genç dulun bu yaz Büyük Klüpte kıranta bir zengin sanayiciyle geçir- bağlanıyor. Tevfik Fikret duysaydı a iy ke bir üziğinin de babası olacağı kimin aklına gelirdi? Geçtiğimiz hafta, Sıraselviler'deki O- nay Klüpte, Haldun Ta- ner'in yeni tür tiyatrosu- nu seyredenler, bu espri- ye kahkahalarla güldüler. yin efendiler, yiyin" mıs- rama bağlanıverdi. Ley- lâ ve Haldun Taner çifti, ilk gecelerin protokolunu da iyi hazırlamışlardı. Sosyete . süzgecinde ağır basan kişilerle Onay Klü- bün karma bir kalabalı- ğı vardı. Profesörler, ya- zarlar, çizerler, güzeller, şıklar, yanyana masalar- da oturuyor, "Vatan kur- taran Şaban" efendiyi de- gişik açılardan seyredi - yorlardı. Prof. Hıfzı Vel- det Velidedeoğlu, musevi sosyetesinden napoliten Moran, eski kraliçelerden Ayten Sâbis ile karşıkar- şıya oturuyordu. Zeyyad Ebüzziya, başkentlilerin de iyi tanıdığı Ayla Seli ve genç akitrislerle çevril- mişti. Prof. İsmet Giritli, Dr. Nimet Taşkıran, Tezer Taşkıran, Dr. Gültekin Ağaoğlu, Mustafa Kemal Yanda, sosyete haberleri takipçilerinin İE rabilecekleri 3 soru var. Bakalım, sosyete haberle- rini iyi takip sdebiliyor musunuz? Doğru cevapları gelecek sayımızın gene bu sütununda bulacaksınız AKİS