13 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

13 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

NİŞAN — Doğuş Matbaası sahibi Ferit Apa'nın evinde bu 29 Ekim, pek parlak geçti. Güzel gözlü kızı Gül- şah Apa ile genç yüksek mühendis namzedi Metin Koz'un nişanı kutlandı. Böylelikle, Başkentin güzel kula- rından biri daha uçta. Şık salonun yarısını, İstanbul dan gelen seçkin bir aile topluluğu dolduruyordu. Yüzükleri Prof. Dr. Bahtiyar Demirağ, kısa ve tatlı bir konuşmadan sonra taktı. Salonda gençler çoğun- luktaydı. Birbirinden güzel kızlar arasında Billür Tok gözlü, Neşe Gökmenoğlu, Zeynep zbilgen, Ferihan Tosunoğlu, Mine ve Oya Tuncer, Leylâ Barlas, Ayşe Öktem göze çarpıyordu. Gecenin tadını ise Fa- ruk Şahinbaş, Vaktiyle Ankara'da, gü- zel dansları, bir de, En- donezya'nın güzel sefire- sine yakınlığıyla tanınan bir Hind elçisi vardı: A- tal. Bu zat, Habeşistan'a atandığı zaman âdeta bayram yapmıştı. İyi bi- nici ve atıcı olduğu için, Safari avına gitmeğe ha- zırlanıyordu. Tabii, avcılığı zorla, meslek icabı yapanlar da var. Şimdi Birleşmiş Mil- letlerdeki temsilcimiz, Büyük Elçi Orhan Eralp, Yugoslavya'da (o Elçiyken, av meraklısı Mareşal Ti- to'nun bir av partisine çağrılmıştı. Ankara'dan a- cele Belgrad'a uçarken, Viyana'dan aldığı bir tü- feği kullanmasını bir ge- cede öğrenmişti. Kimi gönüllü, kimi gö- 34 Güngör Başol, nülsüz... Ama, kimi za- man diplomatlıkta avcı- lığın bu tüllüsü de gere- kiyor. Sultanlığa veda! stanbul Hukuk Fakülte- si Dekanı Prof. Reha Poroy, ilk eşinden ayrıl- dıktan sonra iyice sultan- lık etti, şimdi yeniden ev- leniyor. Bu defaki eşi, de- dikodu ve spor edebiyatı- nın yabancın değil: Milli basketçi Yalçın Granit'- ten ayrılan Yıldız Rona. ıldız Rona, genç ve güzel bir kadın. Bir spor- cudan sonra bir bilim a- damının eşi olmaktan da memnun görünüyor. Yalçın Granit'e gelince; bugünlerde'o da nikâh masasına oturacak. O da Melike Bengisu ile evle- niyor. Bu güzel ve çekici dul, pir basketçiyle ev- lenmenin sorumluluğunu iyi biliyor olmalı. Çünkü, kısa bir süre öncesine ka- dar, başka bir basketçi- nin, Tuğrul Demir'in e- şiydi. Tatlılar ve ekşiler Hiron Roofta, Pakistan Hava Yollan -PIA- tarafından o verilen kok- teyl partiye, İstanbul'un kalburüstü gazetecileriy- le sosyetesi odavet edil- mişti. Orijinal (kıyafetli Pakistanlı hostesler, ge- ceye renk kattılar. OÖzel- likle (OPIA'nın Türkiye müdürünün minyon tipli zarif eşi, dikkatleri üze- rine topladı. Hattâ, Batı müziğinden okuduğu par- çalar ve yaptığı tercüme- Pınar Aran, Necdet Ardil, Sinan Apa ve Vakur Tokgözlü çıkardılar. ler kadar ev hanımlığı ile de tanınan İstanbul Rad- yosunun diskjokeyi Al- tan Poyraz'ın eşi Suna Poyraz, bir ara dayana- madı, zarif Pakistanlıya, "— Ne kadar tatlısı- nız!" dedi, Merkez Komutanı Se- lâmi Pekün ile F. K. Gö- kay, amerikan - barın kenarında sohbet eder- lerken, Babıâli'nın dedi- kodu yazarlarından Ley- lâ Erduran'ın, Kayhan Sağlamer'e, hem de eşi- nin yanında, "En yakışık- lı erkek sensin!" şeklin- de yaptığı iltifat, Güler Sağlamer'i hafifte en Sİ- nirlendirdi. Gece, Pakistan'dan ge- len sarımsaklı piliçlerin elle oyenilmesi ile son buldu. AKİS