13 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

13 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 36

OPOR Dünya Serbest Güreş Şampiyona- sı için birçok ulusun güreşçileri Hindistan'ın başkenti Yeni Delhi'de toplandı. Uluslararası Güreş Birliği -Fİ- LA-'nin böyle bir şampiyona için Yeni Delhi'yi seçmesi birçok ulusu telâşa düşürmüş, bu konuda çeşitli itirazlar yapılmış, özellikle güreşçi- lerin Hindistan'da besin bulamıya- cakları ileri sürülmüştü. Ama FİLA, bu itirazları kabul etmedi ve Yeni Delhi'de ısrar etti. Bu karar üzerine, güreş alanında iddialı uluslar, gü- reşçileriyle birlikte yiyeceklerini de Hindistan'ın başkentine götürdüler. İklim durumu gözönüne alınarak uzun bir süre Mersin'de çalıştırılan güreşçilerimiz, Dünya Şampiyonası için, Yeni Delhi'ye iddialı gittiler Çalışma öncesi, güreş sporunun ile- ri gelenleri arasında büyük tartış- malar çıktı. Birçokları, güreşçileri- mizin yaşlandığım, bundan sonra başarı gösteremiyeceklerini ileri sürdüler. Antrenör Celâl Atik de, sa- katlıklar sebebiyle endişe duyduğu- nu belirtti. Neticede, Devlet Bakanı Kâmil Ocak ve Beden Terbiyesi Ge- mel Müdürü Ulvi Yenal'in oybirli- ğiyle güreşçilerin Yeni Delhi'ye git- meleri kararlaştırıldı. Güreş Milli Takımımız, Yeni Del- hi'de, herzamanki gibi, başta Rus güreşçileri olmak üzere, Bulgar, İ- 36 MİNDER KAVGASI ran, Japonya ve Amerika ile çeki- şeceklerdir. Her ulus, bu şamıpiyo- naya büyük bir iddia ile h mıştır. Hattâ Rusya ve Bulgaristan, iklim şartlarını gözönüne alarak, güreşçilerini on gün önceden Yeni Delhi'ye göndermişlerdir. Dünya Şampiyonasının sonucun- da, güreş toplumumuzun i iye ay- rılmış kişilerini yeni bir mücadele beklemektedir. Federasyonun kar- şısında bulunanlar -Hasan Bozbey grupu-, önemli bir şampiyona are- fesinde tartışmalarına ara vermiş- lerdir. Ancak bu kişilerin, pusuda larındakilerle tam bir mücadeleye GÜREŞ MİLLİ TAKIMIMIZ BİRARADA Onlar minderde, yöneticiler masada güreşiyorlar girişmek için Yeni Delhi'de alına- cak sonuçlan beklemektedirler. FUTBOL İleriyi göremeyenler kimler? Yutbol Federasyonu Başkanı Orhan Şeref Apak, ikinci ve Üçüncü Türkiye Liginde bulunan ban klüp- lerin, maddi sıkıntı yüzünden, yar- dım için Futbol Federasyonuna baş. vurduklarını ve kuruluşları sırasın- da Federasyona her türlü teminatı veren bu klüplere yardım edilemi- yeceğini açıkladı. Ayrıca, İkinci ve Üçüncü Ligdeki birçok takımın Fe- derasyonda yardım dilekçesi bulun- duğunu bildirdi ve yardım isteyen Klüpleri ileriyi görmeden hareket ettiklerini belirtiti. Apak'ın bu görüşüne bugün, o- bolunun sesini duyuran İkinci Tür- kiye Liginin, bazı il takımlarının ba- şarısıyla bir anda büyük ilgi gör- mesi sonucu, kendine "İkinci Ligin yaratıcısı", "İç turizmin önderi" gi- bi ünvanlar yakıştıran Orhan Şeref AKİS