31 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

31 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

İÇ OLAYLAR BAŞBAKAN DEMİREL Sol derken sağdan sıkıştı uç" ve "aşırı sağcılar" şeklinde bah- setmesidir. Yalçın muhaliflerinden İsmail Hakkı Yıldırım, bunu, son Grup toplantısında da açıkça söy- lemiş ve "Bizler Derviş Vahdeti de giliz" şeklinde nn çıkış yapmak ge- reğini duymuştu Muhtelif Sbeplerle daha önce ayrı düşen Bilgiçciler ve "Üçüncü Dünyacı"lar, Aydın Yalçın ve ekibi- ne karşı verdikleri bu mücadeleyi beraber yürütmektedirler. Üçüncü Dünyacıların belirgin niteliği, "az milliyetçi, az islamcı, az Menderes- çi" olmalarıdır. Çok sağcılarla az sağcılar u karma muhalefetin AP içinde yaymaya çalıştığı bir başka gö- rüş de, Aydın Yalçın'ın genel baş- kanlığa oynadığıdır. Yakın gelecek- te YIP'den yapılacak transferler buna bir hazırlık olarak gösteril- mektedir Ültra - - liberal Prof. Aydın Yalçın karşı beliren muhalefetin amacı, Grup Yönetim Kurulunu ve parti üst kademelerini ele geçirmektir. Bu, bir anlamda, partinin de ele geçirilmesi sayılaca- gından, mücadele kırankırana ,ol- maktadır. Bütün bu keşmekeşten anlaşılan, Başbakan Demirel'in, ağırlığını Yal- çın ve arkadaşları tarafına koyaca- 10 gıdır. Son Grup toplantısı bunu göstermiştir. Demirel, kanadını Ye- minliler üstüne germiştir. Bu yüz- den muhalifler, fazla diretseler bi- le, istedikleri "kelle"yi alamıyacağa benzemektedirler. AP, kritik günler yaşamaktadır. Bayramdan sonra yapılacak Grup Yönetim Kurulu hakkındaki genel görüşme, olayları daha da hızlandı- racaktır. Bilinen, boy hedefi Aydın Yalçın ve arkadaşlarının hani harıl bu toplantıya hazırlandıklarıdır. Onların da ellerindeki kozları aç- maları sonunda çıkacak gürültü hem AP ve hem de Demirel için bir sürprizle (o sonuçlanabilir. | Bunun şekli, yakın gelecekte belli olacak- tır. YILMAZ GÜMÜŞBAŞ TÜRKİYE İŞÇİ PARTİSİ Eşeğini dövemeyen kimi döver? Mehmet Ali Aybar konuşurken son derece hiddetliydi. TİP'in Doğu- da düzenlenen mitinglerde bölgeci- lik, kürtçülük yaptığı, o tehlikeli ka- naldan kütlelere inmek sevdası güt- tüğü yolundaki İthamları şiddetle reddediyordu. Bunlar birer "alçak- ca iddia" idi. Bunları çıkaranlar, Türkiye'de TİP'e tahammülü olma- yan kompradorlar, sömürücüler, ka pitalistler idi. Ancak, bu sıfatlar kendilerine as- la verilemeyecek (o kimseler TİP'in Doğu'daki faaliyetlerinden kendi te- rini ve partilerini ayırmayı doğru bulmuşlardı -CHP'liler- ve bundan bir süre önce "Irak Halkının Sesi" adım taşıyan ve Barzani tarafından idare edilen bir istasyon, kürtçe ya. yınında aynen şunları söylüyor, Tür- kiye'deki "Kürtler"e şu haberi ve- riyordu: "Türkiye'den bildirildiğine göre Kürt halkımız Türk Kürdistamnda ayağa kalkmıştır ve kendilerini za- lim Türk efendilerinin mahküm et- tiği esaret, açlık ve sefaletten kur- armak için milli bir kurtuluş ha- reketine hazırlanmaktadır. Bu ha- berler bir kaç gün önce büyük bir milli miting yapıldığım ve buna o bölgede yaşayan binlerce Kürt ev- ladının katıldığını söylemektedir. Mitingte bazı tanınmış Kürt şah- siyetlerinden başka Türkiye | İşçi Partisi temsilcisi olarak Behice Bo- ran ve Tarik Ziya gibi meşhur mil- liyetçi aydınlar da bulunmuşlardır. Mitinge katılan bazı temsilciler Kürtçe nutuklar vermişler ve Kürt şiirleri okumuşlardır. Bunlar bütün teferruatı ile Kürt halkının Türk hâkimiyeti 'altında yıllardır devam eden fakirliğini ve maruz kaldığı baskıları dile getirmişlerdir. Miting- rif edilmiştir. Hatipler Türk Hükü- metini bu bölgede kasten cehaleti ve açlığı devam ettirmekle suçla- mışlardır. Mitingin sonunda Kürt halkının milli hakları elde edilme- distanında aynı maksatla düzenle- nen üçüncü mitingdir. Bundan Önce- ki ikisi Diyarbakır ve Doğu ile Gü- ney Doğu Anadolu tertip komiteleri tarafından düzenlenmiştir ve bun- larda Çetin Altan, İlhan Selçuk, Ya- -ar Kemal, İlhamı Soysal ve Aşık İhsanı gibi bir çok tanınmış mil- liyetçiler ve ye de hazır bulunmuştu İPG Başkanına, bu Kürt radyosuna savcılık eliyle bir tekzip göndermek istemesi halinde -Zzira, yayında hilafı hakikat noktalar var- dır- şu bilgi verilebilir. Yayın, 30/9/67 tarihinde GMT saatiyle 14.15'e "Irak Halkının Sesi" radyo- sunun kürtçe yayınında yapılmış, AKİS