31 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

31 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

İÇ OLAYLAR TURİZM İstim arkadan da gelebilir Terizm ve Tanıtma Bakanı Nihat Kürşad, "— Beyfendi, bu ile ilgi- li evrakı dün akşam 8.30'da mı im- zaladınız?" e "— Valla, evrak imzalarken, saat yazmıyoruz. Ama dün gece iftardan sonra imzaladım" diye cevap verdi. '— İşi alan, Bahadır Dülger miy- di?"- "— Evet, olabilir,. Herkes ola- bilir... Bahadır Dülger neden olma- sın?." Tuhaf olay, böylece doğrulanmış oluyordu. Nihat Kürşad, ihale Yann, satınalma komisyonundan geçirm den, ilgili genel müdürün aym almadan | milyon 375 bin liralık bir işi, Bahadır Dülger'in ortak olduğu ve sermayesi 200 bin lirayı geçme- yen meçhul bir reklâm firmasına hediye etmeğe kalkmıştı. Olay du- yulunca da, karanlık dememiş, so guk dememiş, iftardan sonra Ba- kanlığa koşmuş, evrakı Özel Kale- minde tekemmül ettirtmiş, imzala- mış veÖözel Kalemde bekleyen Ba- hadır Dülger'e elden vermişti. Bu ölçüde bir işin, satınalma komisyo- nundan, ilgili genel müdürlükten geçmeden, yazısı Özel Kalemde ya- zılarak, Bakan tarafından böy:e re'sen karara bağlanması pek, gö- rülmüş bir metod değildir. Nite- kim bu metodun normalden farklı olduğunu Kürşad da kabul etmek- tedi ir, — Beyfendi, bu uygulanan, nor- mal metoddan başka ve farklı değil mi? "<— Başka metod, evet,.. Ama, a- dam piyasaya sürüyor, ne yapalım? Biz kendimiz yaptırıyorsak, başka türlü olur, doğru. İhalesi yapılır, komisyondan geçer. Şimdi adam, piyasaya mal çıkarıyor. Bilim iste- diğimiz kalite ise alacağız. Bir kere de bir Belçi firmasından böyle almıştık," Bu milletin parası.. Mesele, bir broşürün Bakanlığa sa- tılması ile ilgilidir. Bahadır Dül- ger, ortak olduğu Prop Türk Rek- lamcılık Şirketi adına Bakanlığa müracaat etmiş, Papa'nın Türkiye'- ye gelişiyle ilgili resimlerle hazırla- nan birkaç sayfalık bir broşürü sat- mayı teklif etmiştir. Bakanlık, ne- KÜRŞAD VE DEMİRİZ Ekstra kimseye ekstra muamele dense, şirketin teklifine büyük ilgi göstermiş, broşürün satın alınması için 4.5 milyona yakın para ayrıl- ması için teşebbüse geçilmiştir. An- cak, Bakanlığın imkânları, bu ölçü- de bir harcamaya müsait değildir. Bir kere, bu tip işler için Bakanlık bütçesine konulan paranın tümü ancak bu meblâğ kadardır. Ayrıca, 1967 Bütçesine konulan, bu işlerle ilgili para da harcanmıştır. Nitekim ilk temaslarda, yetkili (kimseler, teklifi bu şekilde karşılamışlardır. roşür alınması, yaptırılması gibi işlerin sorumlusu olan Tanıtma Ge- nel Müdürü Ümit Halit Demiriz, Bahadır Dülger'in teklifini Bakanın re'sen kabul ettiğinin bilinmediği bir sırada, Prop Türk'ün' teklifi hakkında, "— Bir teklifleri var ama, mali yılın sonundayız. Para verebilece- gimizi sanmıyorum" demiştir. Ama işin içinde Bahadır Dülger'- in ağırlığı olunca, yine de başka çareler aranmıştır. AlD -Amerikan Yardım o Teşkilâtı-'den bu iş için yardım sağlanmasına teşebbüs edil- akat red cevabı A rop Türk'ün broşürü için ALD'de yardım sağlanması için teşebbüsü yürüten, Bakanlığın Müsteşar Mua vini ve eski DP milletvekili Sadır Giz'in kardeşi Münci Giz'dir. BAHADIR DÜLGER Eksira zat AKİS