31 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

31 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

OPERA — Çekoslovakya'- nın Bruno şehrinde, İl Trovatore ve La Bohe- me'de başrole çıkan Dev- let Operası sanatçısı Öz- gül Tanyeri, geçenlerde yurda döndü. Dış ülkeler- de başarılı bir sanat el- çiliği yapan Tanyeri, yu- a, İl Trovatore'nin bir sahnesinde görülüyor. bir oOturneye o çıkacak. Bardak taşacak Yılın sonuna doğru, Bü- yük Klüp dedikodula- rı iyice alevlendi. Klüp ü- yeleri âdeta iki kampa ay- rılmış, birbirlerine o ver- ediyorlar. devamsızlık rekoru kırdı- ğı için, söylenenleri pek duymuyor. Ali Esat Birol zaten, pa- sif savunma halinde. De- gil klüp arkadaşlarıyla, kızıyla bile karşılaşmak istemiyor. Yakın âile dostları da yeni yıl ve bayramdan faydalanarak baba-kızı barıştırmayı düşünüyorlar. Cudi Spo- rel, yakın bir arkadaş o- larak, bazı hikâyeleri at- lamayı birtürlü hazmede AKİS miyor. Selma Gandur ile hangi bir yerde yayınla- nırsa, şaşmamak gerek. dağı taşırmak üzere... Yılın son nikahlan Esi bir inanışa göre, iki bayram arasında evlenmek iyi değilmiş. Bu yüzden, yılın son günle- rinde evlenenler pek çok- tu. Son nikâhlardan biri, tanınmış işadamı Vehbi Koç'un evinde kıyıldı. Koç Holding'in genç mü- dürü Suna Koç, İnan Kı- raç ile evlendi. Ramazan olduğu için nikâhtan son- ra biç bir eğlence yapıl- madı. Suna ve İnan Kı- raç, bu işten çok hoşlan- dılar. Çünkü ikisi de dü- gün-dernek istemiyordu. Ama, 11 ocakta bir kok- teyl vererek, yakalarını bırakmayan bütün dost- larını balayı havasında karşılayacaklar. Başkentin yeni yıla ev- li giren çifti Sevim ve Ferit Apaydın. Bekârlığı iyice' müzminleşen Ferit Apaydın'ın evliliği, başta ailesi, bütün dostlarını çok sevindirdi. Nikâh tö- renini izleyen aile toplan- tsı, tatlı konuşmalarla geçti. Bir yandan da, A- paydın kardeşlerin bekâr kalanına, Ekrem Apay- dın'a öğütler verildi. A- ma Ekrem Apaydın, Ka- vaklıdere'deki yeni evin- de hayatından çok mem- nun görünüyor, sultanlık- tan vazgeçmeye hiç mi hiç niyeti yok. Moda ve politika. çe bıraktığımız yı- lın sürprizlerinden ki- ri de, politikacıların mo- dayla yakından ilgilenme- si oldu. Geçende Kent O- telinde yapılan bir defi- leyi, başta Meclis Başka- nı Ferruh Bozbeyli olmak üzere, Çalışma Bakanı Ali Naili Erdem, Tekel Ba- kanı İbrahim Tekin, Mil- li Eğitim Bakanı İlhamı Ertem de izlediler ve mo- da üzerine belli bir fi- kir edindiler. Olgunlaşma Enstitüsü (o atölyelerindi dikilen ve Başkentin za- rif mankenlerinden o Fa- toş Kurtuluş'un giydiği güzel elbise ve tuvaletler, Bakanların hayli ilgisini topladı. Gidenler ve kalanlar akistan'ın Ankara Bü- yük Elçisi General Halid M. Şeyk ile eşi Begüm Şeyk, geçenlerde Pakistan'a döndüler. üyük Elçi ve sefire- nin ülkemizden ayrılma- ları dolayısiyle Elçilikle- rin ve dostlarının düzen- ledikleri yemekler birbi- rini izledi. Kore Elçisiy- le eşi, misafirleri, ika- metgâhlarında, güzel bir şekilde ağırladılar. Pakis- tan Elçiliğinde verilen re- sepsiyon ise çok parlak geçti. Meclis Başkam Fer- ruh Bozbeyli ve eşi, Dış- işleri Bakanı Çağlayangil, Hacettepe (o Üniversitesi Rektörü Prof. Doğrama- cı, Balıkesir milletvekili Dr. Kırımlı ve eşi, Ça- nakkale milletvekili Dr. Baykan ve eşi, Necdet Evliyagil ve eşi Dışişleri Bakanlığı mensupları, Ta- nıtma Genel Müdürü li- mit Demiriz ve eşi de var- lardı. Kokteyli takiben Elçi ve eşi, bazı ortak dostlarıyla birlikte, Evli- yagil'lerin davetlisi ola- rak, Alpay'a gittiler. Be- güm Şeyk ve Dr. Kinin- li 'nın modern dansları il- giyle izlendi. ALI NAİLİ ERDEM DEFİLEDE "Göz gördü, gönül sevdi.."