31 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

31 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

SÜLEYMAN DEMİREL, BUĞDAY SOKAKTAKİ EVİNİN ÖNÜNDE Esrarlı ve ilgi çekici ziyaretlerin karargâhı için bunlara gümrük el koymuştur. Bunların arasın- da, Türkiye'ye ithali yasak DKB saçı dahi mevcuttur. açların "emanetçi"si, Başbakanın dostu bu Şel- lefyan'dır ve Gümrük Bakanı bunların kurtarılması için yapılmış her "tavassut" ve "rica"yı reddetmiştir. Gerekirse, bir açıklama yapıp istifa edeceği tehdidi- ni de söyleyerek.. Şellefyan'ın bugün peşinde olduğu başka bir iş, Vakıflar Bankasını içine sokarak Halkalı'da bir nay- lon iplik fabrikası kurmaktır. Bunun müsaadesi için Şellefyan paçayı sıvamıştır ve tabii, büyük kudretiy- e bunu başarmıştır. Şirketin hisse senetlerinin bir kısmı hamiline muharrerdir ve bunları bazı Ispar- ta'lı vatandaşlar 'almaya hazırlanmaktadırlar. Bunla- rın, başka mevki sahibi talipleri de yok değildir. Şellefyan'ın, nedense, Ispartalılarla hukuku çok- tur. Bunların bir diğeri de, Şellefyan'ın "Saadettin" dediği, Ulaştırma Bakanı Saadettin Bilgiç'tir. Şellef- yan, Pendik'te yapılması için en çok Bilgiç'in taraf- tar olduğu, meşhur tersanenin proje ve tesis işini beklemektedir. İtalya'dan mühendisleri getirtmiş, tetkiklerini yaptırtmıştır. Şellefyan bunu Ulaştırma Bakanlığından alacağından emindir. Zira, o tarakta da işlenmiş bezi mevcuttur. Mıgırdıç Şellefyan, ermeni cemaatinin eski baş- kanıdır ve hâlâ da orada tesirini devam ettirtmekte- dir. Fakat Şellefyan son zamanlarda rum cemaat ile de münasebetlerini arttırmıştır ve sık sık Yunanis- tan'a gitmesi bazı özel menfaatlerle ilgilidir. Şellef- yan bir "Kosta Meselesi"ni gayet iyi bilen adam ola- rak tanınmaktadır. Bir posta güvercini llefyan bu kadar "marifetli ticari iş" arasında, ürkiye'de yüksek seviyede bir politik rol oynamak sevdasını da içinde muhafaza etmektedir. D.P. kendi- sini bir bakıma rızası hilafına, âdeta zorlayarak mil- letvekili yapmıştır. Ama Şellefyan, cefasını çektiği o AKİS politika hayatı günlerinden sonra bu hastalığa ken- disini kaptırtmıştır. Şellefyan, Demirel ile olan özel ve sıkı ve ilginç münasebetlerinin yanında bir başka evin daha devamlı ziyaretçisidir. Bu ev Caddebostan- dadır ve orada Celâl Bayar oturmaktadır. Şellefyan aynı zamanda sıkı bir Bayarcı olarak da bilinmekte- dir ve Buğday Sokak ile Caddebostanı arasında pos- ta güvercini rolü oynamaktadır. Götürülüp getirilen mesajlar, klâsik mesaj olmaktan fazla, Buğday So- kaktaki havayı Caddebostanına, Caddebostanındaki havayı Buğday Sokağa nakletmektedir. Tabii, bunu ermeni vatandaşımız kendi tefsirine göre yapmakta- dır. Kendine göre teşhisini koyduğu havalar bazen Caddebostanda, bazen Buğday Sokakta bazen güneş açtırmakta, bazen şimşek çaktırmaktadır. "Her taşın altındaki zat" olarak bilinen ve bil- hassa dış iş alemiyle temasları koyu Mıgırdıç Şeler yan'ın bir başka özelliği daha vardır. Kendisine "body guard — Muhafız" olarak rahmetli Menderes. in polisini, unutulmaz Bumin Yamanoğlu'nu tut- E. Şellefyan Türkiye'deki bütün emlâkini elden çı- karmıştır. Bir gün kendisinden, bir yabancı diyardan atılmış bir kart alırlarsa, Buğday Sokaktaki ahbabı belki rahat nefes alacak, Caddebostandaki ise her halde şaşıracaktır. Şaşılacak bir başka cihet, elinde hiç malı bulunmayan bu yaman zata bankaların aç- mış olduğu ve milyonlarca lirayı bulan kredilerdir. Bu konuda girişilecek bir araştırma çok ilgi çekici sonuçlar verecektir. Mıgırdıç Şellefyan biten hafta da Ankara'daydı ve dostlarının ziyaretine gitmek görevini tabii ihmal etmedi. Perşembe sabahı İstanbul'a uçan uçak, bö- bürlenen bir ermeni vatandaşımızı, Mıgırdıç Şellef- yan'ı. çok büyüğü elinde tutan esrarengiz zati Tünel'- de, Hıdivval Palasta, 80 bin lira sarfederek yaptırttı- ğı meşhur, ses geçirmeyen odasına götürüyordu. GÜNERİ ( CİVAOĞLU 3