31 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

31 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

ZIRH MODASI Kime karşı? MODAYI ALTÜST EDECEK YENİLİK I fâtun pelerini küçük bir hare- ketle omuzlarından çıkarıp atan uzun boylu, sarışın manken Gülay, Kent Otelin yeni salonlarında ken disini hayranlıkla seyreden misafir- leri birden büyük bir hayrete dü- şürdü: Eflâtun ayakkabılı, siyah kıyafet, şık bir tayyör ceketi ve bir kısacık pantalondan ibaretti. Ankara Olgunlaşma Enstitüsü'- nün, Viyana'daki Türk Haftası için hazırladığı defile gerçekten gözler kamaştıracak kadar güzeldi Ama bu pantalonu manto içine giyip gez- mek, güzel ve yeni olduğu kadar da güç birşeydi. Terzi Sevim, Başkentte Ziya Gökalp caddesindeki şık atölyesin- de, yılbaşı için hazırladığı, tüm renkli pullar, taşlar ve boncuklar- la işlenmiş kırmızı, yeşil, rengârenk kravatları göstererek, “— Yılın modası, pantalon, kra- vat, kasket. Görüyorsunuz, erkek- lere giyecek birşey kalmadı" dedi. Küçük lordlar B ir ay önce Paris'te, büyük terzi- lerle yapılan bir röportaj da Courreges, "Bakiden sık kadınlar, Deauville'e, Biarritz'e şıklık göster- meye gelirlerdi. Bugün, şıklığın ye- zemyomN — > —< > 1 rini, modern olmak almıştır. Bu- günün kadım artık, Deauville'i değil, sokağı düşünüyor ve her an, gittiği her yere gerektiği gibi giyinebilme kaygusunu duyuyor" demektedir. Bu, modayı altüst eden bir yeni görüştür. Fransa'da botların ve diz üstünde eteğin yaratıcısı sayılan Courreges, iki yıl önce, ipekliler- den, brokarlardan, lâmelerden, ya- pılmış gece pantalonlarını ortaya atıp, kadınların bundan böyle büro- da da pantalon giyineceklerini ilân edince, bu sözler, bir fantezi gibi ka- a edilmişti. Oysa ki bar sade- e Courreges değil, çok sik Fransız terzileri bile, pinti. lu gece smokinini uzun etekli gece smokininden çok kullanmaktadır- lar. Aradaki tek fark, kravatların tüm boncuk işli oluşudur. Saint - Laurent'ın hazırladığı bir kıyafet özellikle ilgi çekmiş ve çok taklit edilmiştir. Bu kıyafet, yılın bütün yemliklerini biraraya getirmiştir. Saint - Laurent, siyah kadifeden uzun bir gece kapı içine çok usun ceketli kruvaze bir siyah kadife tayyör ve bunun da altına, dizde biten, "küçük lord" süli dar bir pantalon hazırlamıştır. Bu kıyafet için beyaz bir şömizye gömlek, taş- lı kravat, siyah çoraplar, çok sa- de, topuksuz, dümdüz ayakkabılar seçmiştir. AKİS