14 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

14 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

NN ————————.———......ee....n.— Sahife 10 5 E AKŞAM z 14 Ağstor 1934. Deniz Lisesi | Ankara Yüksek Ziraat Müdürlüğünden: Mektebimize yüz sekizer lira ücretli bir en bir riyaziye, bir Ingilizce muallim alınacaktır. Madde 1 — Ingilizce muallim: Mutlaka ünü ehliyetnameyi baiz veya maarifte müseccel olacaktır. Madde 2 — Riyaziye mual Üniversitede riyaziye şubesinde veya yüksek mühendis mektebinden veya yüksek muallim maktebi riyaziye şubesinden mezun veya maarifte müseccel lise riyaziye muallimi olacaktır. Madde 3 — Coğrafiya muallimi: Üniversite coğrafiya şubesinden mezun veya Maarifte müseccel lise coğrafiya muallimi olacaktı Madde 4 — Riyatiye ve coğrafya muallimliği için mütekait ze- bitler de üniversitede imtihan vermek şartile alınabilir Madde 5 — İstekli bulunanlardan hiç bir yerde vazifedar olma- yanlar tercih edilecektir. Madde 6 — Arzu edenlerin nihayet kadar Heybeliadada bulunan mektebimize müracaatları, İstanbul Asarıatika müzeleri umum müdürlüğünden: Hekim oğlu Ali paşa camii ittisalindeki harap sebilin mevcut plân ve projesine göre tamiri 20/8/934 tarihinde mliteahhidine İhale olunacağından talip olanların fenni şeraiti anlamak Üzere cu- eartesi, pazartesi, perşembe günleri öğleden sonra Asarıatil müzeleri umum müdürlüğü mimarlığını müracaat etmeleri, “433! İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştabipliğinden: Galata'da Kara Mustafa Paşa sokağında merkezimiz binasının dışardan yağlı böyasile içeride bazt aksamın tamir ve sıvaları 25/ Ağustos 934 tarihine müzadif Cumartesi günü saat 14 buçukta mezkür merkezde müteşekkil komisyonda açık münakasa suretile ihale kılınacağından taliplerin şartnamesini görmek üzere Levazım memurluğuna müracsatları, “4370, Istanbul Mıntaka Sanat Mektebi Müdürlüğünden: 934 - 935 Ders sehesi için mektebimize alınacak talebenin kay- dina başlanmıştır. Aşağıda yazılı vesaikle birlikte bir istida ile müracaat edilecekti A — Nufus tezkeresi “Talebenin yaşı on yediden büyük olmıyacaktı B — İlk mektep gahadetnamesinin aslı, C — Aşı şahadetnamesi, D — Dört tane kartonsuz vesika fotoğrafı, E — Müracaat ve kayıt müddeti 18/8/934 günü akşamina kadardır. Müsabaka İmtihanı 20/8/934 tarihinde yapılacaktır. (4525) stanbul Mıntaka Sanat Mektebi Müdürlüğünden (934 - 935 ders senesi için Ankara inşaat usla mektebine talebe alınacaktır. Aşağıda yazılı vessiklo birlikte ve bir istida ile mlra- caat edilecektir. 'A — Nufus tezkeresi “ Talebenin yaşı on üçten küçük ve on yediden büyü olmayacaktır. , B — lik mektep şabadetnamesinin asl, C — Aşı şahadetnamesi. D — Dört tane kartonsuz vesika fotoğrafı, E — Müracaat ve kayıt müddeti 18/8/934 günü akşamına kadardır. Müsabaka imtihanı 20/8/934 tarihinda yapılacaktır. “4524, Yüksek Mühendis Mektebi Satinalma Komisyonundan : Elektro - Mekanik Şubesi için yaptırılacak olan Transformatör binası aleni münakasa ile 25/8/934 cumartesi günü saat 14 te ihale edileceğinden taliplerin şartnamelerini görmek üzere mektebe müra* caatları ve münakasaya gireceklerin muayyen saatten evvel me- vakkat teminatlarını Vezneye yatırmaları ilân olunur. (4341) Gümrük Muhafaza Umum Kumandan- lığı Istanbul Satınalma Komisyonundan: 1 — Gümrük Muhafaza kıtaatı için 2,729 çift Pamuk, 2.729 çift yün çorapla “640, kilim, “40, battaniye aynı ayn pazarlıkla alınacaktır. 2 — 198/934 Pazar günü kilim ve battaniyelerin, 20/8/934 Pazartesi günü de çorapların saat 10 du pazarlıkları yapılacaktır. 3 — Tasdikli şartnameler her gün Komisyondan alınabilir ve pümüneleri de görülel 4 — İsteklilerin çoraplar için “117, kilim ve battaniyeler için de “140, liralık muvakkat teminatlarile belli zamanda Komisyona gelmeleri, (4723) Gayrimübadiller Takdiri Kıymet Komisyonundan: 15 Ağustos çarşamba 1538 numaradan 1560 numaraya kadar 16 1561 1591 ” Karar numaralari yukarda yazılı geyrimübadillerin yüzde 23 he- sabile bonolarını almak Üzere hizalarında gösterilen günlerde ko- 20/ağustos/934 tarihine “4450, üçten küçük ve on misyona müracaat etmeleri. “4755,, | yedi buçuğu nisbetinde Samiha ve Serahat ve Dilberistan hanımlarla. Selâhaddin beyin şayian ve müştereken mutasamıt oldukları Sirkeci” de Hocapaşada Hamam sokaj 6, 8 numaralı tahtında bir bap dükkö- pi müştemil 7 oda iki helâ ve iki nofa ve bir taşlık ve bir taraça ve bir bodrum katını ve demmunda elektrik Ve terkos tesisatını havi Pazarcık otel namile maruf gayri menkulün izelei göyüni zımnında furuhtu tekarmir ede: vok müzayedeye vazolunmuştur. He. Yeki umümüyesinin kıymeti rmuhamme mesi 6720 Tiradır. Birinci açık arttır. ması 189.034 tarihine mlsadif salı glinüi sant 15 te icra kılınacaktır. Kiye meti muhammenesinin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihalei katiyasi yapılacaktır. Bulmadığı takdirde en son aritrenın tnnhhildül baki kalmak üzere on bep gün müddetle. temdit edilerek ikinci açık arttırma 3-10:034 tarihine müradif çarşamba günü saat on beste icra olunacaktır. İpotek sahi- bi alacaklılarla diğer alâkadarların öp- bu. gayri menkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan id- evrakı meüsbitelerile birlikte ün içinde bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde tapu sicilerile sabit olmadıkça satiş bedelinin paylaşmaz sından hari kalacaklardır. Müterekim vergiler liye erüp- teriye aittir. Artırma şartnamesi işbu. ilân tarihinden itibaren mahkeme saz tonuna talik kılınmıştır. Talip olanlar kıymeti muhammmenesinin . yüzde pey, ekçesini hamile yevmü ve saati merkürde Eminönünde Gülbenkyan hanında Sul. Hanahmet sulh üşüncü hukuk malkec mesine 934/37 numara ile müracaatı eylemeleri ilân olunur. (1858). İn dan, bul dördüncü icra memurluğun- Tamamına yüz otuz beş bin Hes kiymet takdir edilen Örer Avni ek yevm Hace Fatmahatun mahallesi ceki Gümümuyu yeni İzzetpaşa soka: ğmda caki 7, 9, yeni 28/2, 28/3, «28/4 No. li kayden 1341 örşinterbiz inde bilmeseha yedi yüz yetmiş metre terbünde olup bep yüz yirmi metre, Binanın zemin mesahası ve bakiyesi bahçedir. İşbu bina Ekselsiyor apar manı demekle maruf kalorifer, elcak 84, asansör gibi her türlü konforu havi on altı daireli nezareti fevkalâdeli betonarme apartmanın. yarat, Açık artırmaya konulmuş olup | 25-8-034 tarihinde. şartnameleri divanhaneye ta- Me edilerek 170934 tarihine müsa- 'dif pararteni güni anat 14 ten 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra dairesin- Müterekim veri, be- İcdiye, vakıf icareleri borçluya sütür. Artırmay, iştirak için hisseye isabet eden muhammen kıymetinin yüzde ye” di buşuk nisbetinde pey akçesi lâzim: dar. Arttırma bedelleri hisseye babet eden muhammen kıymetlerinin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihalesi yapılır. Aksi halde en son artlıranla ın taahhütleri baki kalmak üzere art rma on beş gün daha temdir edile. rek 210934 tarihine müsadif seli günü ayni saatte hisseye isabet eden muhammen kıymetinin yüzde yetmiş Besini tutmazsa satış geri bırakılır. 2004 numaralı icra kanununun 126 nci mad detine tavfikan ipotek sahibi alcak. larla diğer alikadrlrın ve mifak hakkı sahiplerinin dahi geyri menkul biler üzerindeki hakları ve hüner ve masrafa dair olan iddin müsbitelerile yirmi gün siresine bildirmeleri İk Aksi halde hakları tapu sicil. İcrile sabit olmadıkça satıp bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâke. darların işbu maddei kanuniye ahk& bareket etmeleri ve daha aldmat almak istyenlerin 933/816 yeni 933/22 dosya numara" sile memuriyetimize müracaatları ilân olunur. (1864) Adalar tapu sicil muhafızlğından. Kunaldanın Altıncı ve Livadya sö Kaklarnda din 30, 9 No. b ama ve hanenin Mariya hanım tarafından ee. etsiz tasarnılatan. tapuya kayıt ediz yaşal itenilmiz olduğundan bu gayri menkellerin sreti tararrufu halinda. tahkikat yapılmak üzere 1934 senesi aktan ayının 25 inci cumartesi günlü aahalline > memur gönderleceğinden bu yerlerde benim halam. var diyen. lerin ellerindeki vesika ile birlikte idaz zemite yahut tayin edilen günde ye sine gidecek memura müracaat eyle. meleri bildirilir. goför alıiyatnamemi zayi ettim. Yenisini çe karacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Beyit Bakırcılar 11 numaralı prukâr Tria elendi nezdinde Ali Salm enstitüsürektörlüğünden: 1: Bu sene Yüksek Ziraat Enstitisünün Baytar, Ziraat ve Or. man Fakültelerine meccani leyli ve ücretli leyli ve nihari erkek ve kız talebe alınacaktır. Kayıt ve kabul şartları aşağıda yazılıdır; a : Türk tab'asından olmak ( Ecnebiler hususi talimatnamesine göre kabul edilir). b : Lise bakaloryasını vermiş bulunmak. Leyli olacak talebenin yaşı 17 den aşağı 25 den yukarı olmamak. d : Mesleklerinin icap ettirdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekkülü hastanelerden sıhhat raporu getirmek ve aşı gabadenamesi yermek. : Belediye veya polis merkezlerinden hüsnühal mazbatası ii. 2 : Enstitüye girmek isteyenler yukarıdaki vesikalarla birlikte 6 kıt'a fotoğrafı bir istida ile doğruca Ankarada Yüksek Ziraat enstitüsü rektörlüğüne göndermelidirler. 3 : Müracaat zamanı Temmuzun onuncu gününden Eylülün sonuncu gününe kadardır. 4 ; Evrakı tam olmıyanlar Enstitüye kabul edilmezler. Mücsseso kayıt ve kabul edilen talebe ay zarfında tekrar muayene ettirir, kabiliyeti bedeniyeyi haiz olmayanların kaydı silinir. 5 : Leyli meccani lalebeden staj veya tahsil devresi için de stajın veya fakültesini bırakanlardan veya dezaen çıkarılanlardan bükür melçe yapılan masrafı ödeyeceklerini daire enstitünün vereceği mümuneye göre noterlikten musaddak kefaletname vereceklerdir. 6 : Vaktinde tam evrakla müracaat etmişler arasından kabul edilecek talebe diploma derecesine ve müracaat tarihlerine göre tefrik edilecektir. 7 : Ziraat, Baytar, Orman fakültelerine alınacak talebeler, Tabit ilimler fakültesinin 1, 2, 3 üncü sömesirelerinde mevcut dersleri de takibe mcburdurlar. 8 : Ziraat fakültesine alınacak talebe Ankarada Gazi Orman çiftliğinde on ay staj göreceklerdir. Talebeye bu staj müddetince yemek ve elbise masrafları karşılığı olarak 30 lira aylık verilir. Harcerah verilmez. ie, Dere leyli talebenin öereti üç taksitle ödenmek: üzere 275 radır. 10 : Ücretli leyli talebe tercih olunur. Kabul şartlarını haiz olan nihari talebe için miktar tahdit edilmemiştir. (3704) Askeri Liseler Müfettişliğinden İstanbul ve Bursadaki As, liselerle Erzincan ve Konya Askeri aşağıdaki derslere muallim alınacaktır. Fizik, Kimya, Tarih, Coğrafya, Almanca, 2 — Birinci Maddede yazılı derslerin muallimliğine talip olanla- rin, Üniversitenin o derse ait şubesinden mezun bulunmuş olacake lar veya maarifin aynı derecedeki mekteplerinde müseccol muallim bulunmuş olacaklar veyahut mütekait zabitandan Üniversitede İm- tihan vermiş ve ebliyetname kazanmış bulunacaklardır. Riyaziye için yüksek mühendis mektebi mezunu olması da caiz- dir. Almanca için sivillerde Üniversitede imtihana sevkedilir. 3 — İstanbuldaki Askeri Liselere talip olanlar için verilecek aylık ücret 84 ve Bursa lisesi için 98 ve Erzincan ve Konya orta mektepleri için 98-108 lira aylık ücret veril 4 — Bu muallimlikler için mütekait zabitandan veya elvil muak limlerden arzu edenler hangi mektebe ve hangi derse talip olduk” larına dair yazacakları birer istidaya hal tercümelerini “ Fişl iliştirmek: suretle 934 Ağustos nihayetin kadar Ankara Askeri liseler müfettişliğine göndermiş bulunmalıdırlar. Kırıkkaledeki Askeri sanatlar mektepleri için aşağıdaki dersler ve vazifelere muallim ve memur alınacaktır. 1 — Atelye müdürlüğü, Atelye ressamı ve resim muallimiiği Tekneloji “Sant bilgisi, muallimliği, musiki muallimliği. 2 — Bu vazifelere talip olanların vesikalarının birer suretlerini ve fişlerini bir istidaya iliştirerek 934 Ağustos nihayetine kadar Ankara Askeri liseler müffettişliğine göndermiş olmaları icabed. 3 — Atelye Müdüriyetine 126, ressam ve resim muellimliğin 108, Tekneloji muallimliğine 108, musiki muallimliğine 98 lira aylık ücret verilecektir. (4555) Nafıa Vekâletinden: Trabzon - Karaköse yolunun Gümüşhane vilâyeti dahilinde isabet eden kısmında yapılacak “259756, lira keşif bedelli tesviyel sınat imalât, gose ve mütemadi tamirat ekip binaları inşaatı kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Münakasa Gümüşhane vilâyet konağında 25/8/934 cumartesi günü saat 15 te yapılacaktır. Münakasıya iştirak için verilmesi lâzım gelen muvakkat teminat «19482, liradır. Münakasaya iştirak etmek isteyenlerin teklif mektubunu şartnamede yazılı olduğu veçhile hazırlıyara münakasa inden evvel Gümüşhanede vilâyet konağında münakasa komis- yonu reisliğine tevdi etmeleri veya bu saatten evvel vasıl olmak gartile göndermeleri lâzımdır. Bu işe ait şartname ve mütemmimi olan evrakı isteyenler Gü- müşhane, Ankara, İzmir ve İstanbul nafın başmühendisliklerinde mutalâa edebilirler ve mezkür evrakı 13 lira mukabilinde Gümüş- hane nafın başmühendisliğinden ve Ankara nafıa vekâleti malzeme müdürlüğünden sakın alabilirler (4315) 2 ee ye