14 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

14 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

AKŞAM 14 Ağustos 1934 Bikarbonat dö sut Her şey için çok faideli bir ilâç Evde daima bulunması lâzim olan iliçlardan biri de sadeğe karbonat dediğimiz bikarbonat dö suttur. Her yerde kullanılabi- len bu ilâç çok faydalıdır. Bikarbonat dö sutun hazmı ko- laylaştırdığını ve mide ekşilikle- rine karşı faidesini herkes bil Sıcak havalarda sütün kesilme- mesi için, içine bikarbonat dö sut atılır. Yeşil sebzeler pişerken renklerinin zümrüt yeşili olması için. bir tutam bikarbonat atı malıdır. Kuru sebzelerin çabuk Pişmesi, kolay hazırlanması için de mutlaka pişerken bikarbonat | konulmalıdır. Tereyağı sıcaktan çabuk ba- | yatladığı ve garip kokmağa baş- İndığı zaman bikarbonatla su da yoğurarak yıkamak tereyağı" m terütaze yapar. Toz kahve içine bir tutam bi- karbonat karıştırılır ve — öylece kahve pişirilirse çok nefis olur. Çay haşlanmazdan evvel yap- rakları içine bikarbonat karı rihır ve haşlanırsa kokusu ve lez- zeti artar. Arı sokmasına karşı sokulan yer bikarbonatlı suyla yıkanırsa sancı çabuk geçer, Bikarbonatlı suyla yıkanan dişler beyazlaşır, eller ve yüz hem beyazlanır hem pamuk gibi yur muşak olur. Yanık üzerine su ile ezilen po- mat halinde bikarbonat konu- dursa sancı pek çabule kesilir ve yanık izi katiyen kalmaz. Ağız ve dildeki iltihaplara karşı bir bardak su içine bir tatlı kaşığı bikarbonot atarak lık iken bununla ağzı çalkalamak en tesirli ilâçtr. Nezlede bir bardak su içine bir tatlı kaşığı bikarbonat atarak gargara edilir ve burun bu su ile temizlenirse nezle çabuk ge- ger, başlangıcında nezlenin önü- Bü alı Yuvarlanmış bisküi 6 yumurta, üç çorba kaşığı ince makine şekeri, üç çorba ka- şığı un, rendelenmiş bir fimo nun kabuğu, arzu edilen marme- lât almalı. Altı yumurtanın yalnız sarısi- nı şekerle beraber telle köpü- rünceye kadar vurmalı, sonra içi- ne rendelennriş İimon kabuğunu ve unu atarak gene telle vurmalı. Ayrı bir kapta akları sert olun- caya kadar köpü: kerli, unlu Oyumurta turmalı e Et üzerine yaymalı. Fırında pişince ve üzeri pem- be olunca arzu edilen reçel veya marmelâttan sürdükten sonra ye varlamalı. Bislüi soğuyunca iki parmak eninde parçalara kese- rek ince toz şekerde yahut dö m ie malı, Dudakların Sıhhati Haftada bir gün dudaklar Hi- mon suyu İle yıkanırsa dudaklar yumuşalı, çatlaksız ve pembe Yazda ince elbiseler altında | konbinezonların gayet muntazam ve biçimli durması lâzımdır. Re- simde görülen modellerin hepsi kumaşın verev (biye) olarak ke | silmesinden vücuda uymalktad gayet iyi | 1 — Mavi krep dö şinden kon- | binezon pantalon, Sadakur ren- gi antrödö dantellerle süslenmiş” Elinde tuttuğu konbinezon Bej rengi ketenden yapilan Bu çantalar plâje gidenlere, hat- #& seyahatte çok hizmet etmek tedir. Yapılması basit, masrafi 8z olan bu çantalar geyet pra- tileti 1 — Bu çantayı yapmak için müstatil o bir parça keten kes- 3) numarada görüldüğü gibi iki tane müselles parça ha- zırlamalı. Bu parçaların ayni renkte ve ayni damellerle süslenmiştir. 2 — Vücudu gayet ince göste ren bir konbinezon medeli, Pem- be krep birmandan yapılm Bej rengi dar danteller biz ne eklenerek göğsünü süslemek- tedir. 3 — Açık sarı krep satenden yapılan bu sabahlığın #8 dikilmeli, sonra A Karfi kis damı da iki taraftaki A harfleri. Be dikmeli. Çentanin iki tarafi na iki parça dikildikten sonra dikişlerin etrafına (5) numarada görüldüğü gibi düz bir parça keten dikerek dikişleri sağlam- laştırmalı, Çantanın dibinin sert durmasi için dibine daha bir kat keten ve arasina bir parça mukavva .konulmalıdı kol ağızları, cepleri ve kuşağı portakli | krep satenden yapıl muştur. 4 — Açık yeşil (triple voile), dan yapılmış gece göml ye bir parça, dekolteden ve kol. lar etrafından dolaşarak kol yap- maktadır. Bu parça gömleğe ajurla eklenmiştir. Belinde pem- be bir kurdele kemer vazifesini görmektedir. Bir parça Kelen çantanın or- tasından dolanarak tutacak sap yapılmaktadır. Çantanın kolayca açılıp ka- panması için (6) numarada gö- rülen ve her yerde satılan zen- cirden alarak çantaya dikmeli, 2 — Bu çanta diğerinin aynı dır. Yalnız şekli yuvarlaktır. İki tarafına — konulacak parçalari müselles yerine yuvarlak kesmek Hâzımdır. Dikilmesi ve hazırlan- ması (1) pumaradekinin aynıdır. Deniz banyosu Saçların sertleşmesine ve dökülmesine karşı çare Deniz banyosu yaparken saç- larin deniz suyu ile sslanmaması mümkün değildir. Halbuki tuz lu su saçları kurutur, sertleştirir, hattâ yakar, Bu hal saçların zayıflama, ve dökülmesine sebep olur, bu- na karşı haftada bir baş yıka saçlara bol zey- yağ mazdan evvel tinyağı sürmeli, köklerine ile masaj yapmalı ve'b: bir havlu ile örterek bir iki öylece durduktan sonra her za- 'manki gibi yıkamalı Vazo veya şişeyi kesmek Ağzı kırılmış bir sürahi, veya bir vazoyu tekrar yeni haline koymak ve her ikisini vazo gibi kullanmak mümkündür. Sürahi veya vazoyu, ne yük- seklikte olmasını isterseniz ora- ya kadar zeytinyağı ile doldur. malı. İnce bir masayı ateşe 80- karak kıpkırmızı oluncaya kadar bırakmalı. Maşa beyaza yakın kırmızı olunca alıp hemen zey- tinyağı içine sokmal Vazo veya şişe zeytinyağı yüksekliğindeki yerden bıçakla kesilmiş gibi kırılacaktır. Çillere karşı tedi Yazın bir çok kadınlar yüzle rinde hasıl olan çillerden şikâyeğ ederler, Çilleri, hangi ilâç si lürse sürülsün, tama mek imkânsızdır. Fazl kalmaktan hasıl olan , bunu ince bir tülbent- ine bir tutam toz süzerek halinde borax a bah yüzü ılık suyla yıkamalı, Uzun müddet bu ilâca devam edi- lirse iyi bir netice elde edilmiş olur. Müşkül Kanncalar ve elbisedeki yırtıklar Yeşilköy A, M.F. hanıma: Karncalara karat bir çok ilâç yar Bunları tecrübe ediniz hangisinden faz la fide görürseniz. ona devam ediniz. Karınca olan yere çürük limen ko- yunuz, karıncalar limonun kokücundanı hoşlanmazlar. ve kaçarlar, İnce kül yahut naftalin karıncalar. dolabınıza giremezler. 2 — Yırtıkları belli oluyacak sec eklemek için en iyi usul şadurr yaprak gayet ince güteperke Çeuttacpereha) © alnız. elbienin alm: dam yırtık kısmı yanyana gelirin, üzec rine gülaperkayı. yerleştiriniz. kizgin. ütü ile ütüleyin. Gütaperka erir ve yare apıştarır.. Bu suretle yapılan tac mir gayet sağlam ve dayanıklı olur Rimel gözle yatmamalı Yedikulede Arife CM. henmat Gözlerinizde rimel“ olarak yatma mz doğur değildir. Göz kapaklarınız. daki şişler ve arpacık çıkmasının sez babi bu olabilr. Her suyla mukla siliniz. üzerinde biç Himel. iz5 kalmayınca gözleriniz. temiz emmi Eski tüyleri yenilemek Şişli Mübeccel L. hanıma: Şapkalara tüy koymak modası bu kıp fazla teammüm edecektir. Enki” den kalmış olan tüyleri yenileştirmek için yapacağınız sey şudur Sizdeki tüyler aizretter, paradis ve deve kuşu tüyü) cinsinden ise bunları benzin içinde yıkamak lâzımdır. zin komulan bir leğen içine tüyl yunuz ve İeğeni sallayınız. Çıkarıp temiz benzin içine koyarak bir daha salladıktan sonra gölgede ve. rüzgürle bir. yerde Marumağa bırakınız Bu ameliye yapılırken ateşten ve gü-