25 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

25 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

ami Tuvalet yaparken... Israf etmemek için dikkat edilecek noktalar Kadınlar son zamanlarda yüzlerine fazla itina etmeğe başlamışlardır, Gü- seliiklerini ve ciltlerini korumak için bir çok kremler, losyonlar, pudralar kullanmağa mecbur oluyorlar. Bir çok- ları bunun büyük bir masraf olduğun- dan şikâyet ederler. Her ay bir kutu pudra, bir kutu krem, bir dudak bo- yası, her hafta şişelerle tirnak ellâları ve cilâ çıkarlanlara para yetiştirmek kolay bir iş almadığını ileri sürerler, İşini bilen bir kadına altı ayda bir Kutu pudra, bir krem ve bir dudak boyası bal bol yeter. Yüze krem sürüleceği zaman bir kü- gük nohut tanesi kadar almak bütün yüze kâfi gelir, dalma krem kutusu- nun kapağını sıkı kapalı tutmak ve Elere sürülecek kremden gayet an almak ve ellere masaj yaparak içirt- mek en ekonomik tarzdır. Pudra sürüleceği zaman hupeti pude raya balırırken etrafa dökmemeli, Ku- tu küçük, hupet büyük olursa dalma pudralar taşar, Bir de birçok kimseler hupeti pudraja batırdıktan sonra ye re doğru fazla pudrayı silkmeden yüz- lerine sürmezler, İşte bu yere doğru silkilen pudra işraftır, Bundan vaz icap eder. Kuru pamuk üzerine dökü- Yürse pamuk losyonu fazla içer, bunu sıkmak fazlasını akıttıktan sonra yü- gü silmek lâzımdır. Halbuki pamuğa Hosyonu akıtmazdan evvel hafifçe pa muk su ile ılatılırsa ve sonra Üzeri- ne losyon dökülürse, lak pamuk pek si Köyan alır, İrafı öne geçmiş "Tırak cilâlarının uzun müddet da- KK A v- LİN olunan renkte yapılır. Sapları, yap- Takları ve çiçek dipleri yeşildir. Bun- Saçların rengi ların etrafları sarma olarak işlenmiş- tir. nasıl açılır ? Saçların rengini açmak sarıya yak- laştırmak için basit bir reçete: 35 «gram gül suyunu ateşe koyarak kay- natmalı içerisine bir tutam çay ve 8 tane alman papatyası atarak on dâ- kika kaynatmalı, sonra temiz bir tül- bentten süzmeli, Eczaneden 20 gram (teinture de rhubarbe & 1/5) almalı, süzülen gül suyu içerisine karışlırmalı, Evvelce kurulanmış olan saçları yol Clotilde, camekfindan, iki subayın | Etle salata yediler, Clotilde boyu- masasında oturan başı açık iki kadın görmüştü. Uzun, dar salonun nihaye- tlnde üç arabacı yemek yiyordu, ne 1ş gördüğünü tahmine imkân olmı- yan biri, iskemleye yatmış, başını ar- kaya dayamış, iki elini pantalon ke- merine sokmuş, bacaklarını uzatmış pipo içiyordu. Ceketi leke müzesine benziyordu; karnı gibi şişkin ceplerin- den bir şişenin ucu, bir ekmek par. çası, gazeteye sarılmış bir paket zarf, bir ipliğin sarkan ucu görünüyordu. Clotilde girince, şıklığı derhal na- Barı dikkati celbetti; çiftler soğtu, üç arabacı münakaşayı kesti, pipo içen herif, piposunu ağzından çekti, Yere tükürdü, biraz'başını kaldırıp baktı, Bayan Marelle mırıldandı: — Güzel yer! Pekâlâ vakit geçire- ceğiz, bir daha sefere işçi kızlar gibi giyinirim. Hiç tiksinmeden, sanki böyle yer- lerde yiyip içmeğe alışkanmış, yağla cilâlanmış, içkiyle yıkanmış tahta ma- #aya oturdu. Duroy hafiften şaşalamış, biraz utanmış, şapkasını s#sacak bir yer arıyordu, Bulamayınca bir iskemleye bıraktı, — Ben böyle enlencelere bayılırım diyordu, külhanbeylikten hoşlanırım. <İngilir kahvesi» nden ziyade burada eğlendim. Sonra ilâve etti: — Ne olur, beni çalgılı bir koltuk meyhanesine gütürsene. Buralarda bir tane var: Relne Blanche barı. Duroy hayretle sordu: — Senli oraya kim götürdü? Yüzüne baktı, bu sual sanki eski bir hatırayı canlandırıyormuş gibi li kızardığını gördü, Ka- belli belirsiz, ancak sezilen, kele A sonra: — Bir arkadaşım, dedi... Biraz sustu ve ilâve etti: — Öldü... Ve hazin hâzin önüne baktı, Duroy, Ok dafa, bu kadının mazisine alt bilmediği birçok şey olduğunu düşün- dü ve daldı. Her halde, birçok kişi- ye metreslik etmişti, amma ne çeşld, ne seviye insanlara?.. Kadına karşı, kadının kalbinde-ve hayatında kendi- ns alt olmıyan şeylere karşı mübhem bir kıskançlık, kine benzer bir his sürmeli. (Her saçın rengi ayni müd- dette açılmaz. Bunun için bir tutam | saçın ucuna ilâcı sürerek arzu edilen renk elde edilinceye kadar beklemeli, Sonra bütün başa ilâç sürülerek ayni müddet beklenirse istenilen renk olur.) | Bu İlâç zararsızdır. Süt kürü On beş günde bir yemek yemeyip yalnız süt içmek cildi güzelleştirir, vü- Cuda zindelik verir, Sabah, öğle ve ak- şam yarımşar kilo şekerli süt içmek kâfidir, — Beni Reine Blanche'a götüre- esksin! Bu geceki zevkimi tamamla- miş olursun, Duroy içinden: «Adam sende! Geçmiş zamanından bana ne? Kendimi budala gibi üzü- yorum!» diye geçirdi ve gülümsiye- rek: Mp .— Hay hay canım, dedi. Meyhaneye girince, Duroy'a sokul- du, hem memnundu hem de korkuyor- du, sürtüklerle, bu sürtüklerin yü- sünden geçinen erkeklere memnun memnun bükıyor, arada sıradada, muhtemel bir tehlikeye karşı içini ra- PA KAM N (2) Masa örtüsü. Açık sarı nansuk- tan yapılmıştır, Dört, köşe olan örtü- nün ortasına yuvarlak beyaz nansuk türk iğnesi denilen ajurla eklenmiştir. Çiçekler turuncu, yapraklar yeşil nan- suktan yapılmıştır. (8) Tepst örtüsü. Beyaz organdiden yapılmıştır. İki kenarı açık yeşil or- gandi, yaprakları koyu yeşti, çiçekleri pembe organdidendir. Paslı iğneleri atmamalı Paslı iğneleri atmamalıdır. Bunla- rin pasını çıkartmak için iğneleri 24 saat birkaç damla petrol karıştırılmış geylinyağı içerisinde bırakmak kâfi- dir. Yağlı boya üzerindeki lekeler Beyaz yağlı boya kapıların üzerin- | deki parmak izlerini temizlemek için sodalı su, yahut sabunlu su kultamlır- 48 bu su lekelerle beraber yağlı bo- yayı da kısmen çıkarır. Bir patatesi ortadan keserek lekelerin üzerine sür- meli, sonra temiz bir bezle silmeli, Le- keler tamamen çıkar boyalara katiyyen bir şey olmaz. durumla dim dik duran zabıta memu- diyordu. Bir çeyrek sonra sıkıldı, eve döndüler, O geceden sonra aşağı tabakanın eğlendiği yerleri dolaşmağa başladı- Jar. Bazen ürpererek Duroy'a sorardı: — Oralarda beni tahkir edecek ol- salar ne yaparsın? Duroy düşünmeden cevap verirdi: — Tabii müdafaa ederim. « Haftada iki üç defa tekrar eğilen bu seyranlardan Duroy bıkmağa baş- ladı, esasen araba parasile oralardaki hesabı görmek için lâzım olan para- yı birkaç zamandır küçlükle bulu- yordu. Şimdi artık, şimendiferde çalıştığı zamanlardan çok daha sıkıntıdaydı; gazeteciliğe başladığı ilk aylar, her gün biraz daha fazla kazanırım ümi- dini besliyerek, bol keseden para har- camış, nihayet para bulamıyacak vaziyete düşmüştü. Kasadan avans para çekmek usu- lüne öyle bir baş vurmuştu ki, gaze- teye dört aylık borçlanmıştı. Bundan başka Forestler'ye yüz, eli açık Jacgües Rivale'e üç yüz frank vereceği yar, söylenmiyecek bir alay çingene borçları da onu tartıklıyordu. Xüz frank daha bulabilmek için, hatlatmak için, olduğu yerde ciddi bir | , Tunu görüp: «İşte aslan gibi bir polis» | > Kân urusanl 1938 - — RM Nip İDA Moda haberleri Öğleden sonra giyilen ayakka- bıların eksefiyeti siyah po dö sü- etten çok ajurlu ve sandal biçimi- dir. X Ekose etekle düz renk tayör modadır. Çok ince olmıyan kim- seler, şişman gösteren ekose etek yerine düz renk etekle ekose ta- yör giymelidirler. 4 Kaşları tamamile çımbızla âlarak kalemle kaş çizmek modası geçmiştir. Şekli muntazam olan kalınca kaşlara rağbet başlamış- tır. X Siyah tayör içerisine umumi- yelle beyaz krep saten bluz giyil- mektedir, X İpek çorapların rengi değiş- miştir, Pındık kabuğu ve fındık içi renklerinde olanlar modadır. A Geniş kenarlı şapkaldra bile vualet koymak teammüm ediyor. X Dudak ve yânak kırmızının rengine tırnak kırmızısını uydur. mak modadır. # Yünlü olsun ipekli olsun elbi- seleri sarı simle işlemek ve altın broş altın kemerle silslemek çok rağbettedir. Keşkülfıkara nasıl yapılır? Nişantaş, Güzelbahçe sokağı V. M. * Keşkülfıkara şöyle Yapılır: 125 gram tuzsuz şamfıstığı, 125 gram 4 badem, 125 gram fındık ve 125 gram beyaz fıstığı makineden geçirmeli, Ateşe konula bir kilo süt kabardıktan sonra iki kahve fincanı nişastayı su ile ezerek» içine atmalı, karıştıra kanştıra pişir- meli, Nişasta kokusu zail olunca 150 gram şeker ve makineden geçen badem, fın- dık ve fıstıkların yarısını pişen sütün içine atarak karıştıra karıştıra sakız gibi oluncaya kadar pişirmeli. Tabakları, taksim edip soğuduktan son- Ya kalan badem, fındık ve fıstıkları üze- rine serpmeli, Fazla tatlıdan hoşlanırsa- niz süte şekeri 200 gram olarak koya- bilirsiniz. Kınakımalı kuvvet şurubu Etine, M.R. G.: Şaraplı ve kmakınalı kuvvet şurubunu yemek arasında ve bir çorba kaşığı içebilirsiniz, © Barda dansa davet Beypazar, Tahsin Güvenç: Barda otu- Türken Gilesile gelen tanımadığınız bir kadını danse davet etmek doğru değildir. Avrupada yapılır, fakat bizim memle- kete bu kabul edilmemiştir. Küfurulu İspirte Boğaziçi, Atiye Bedi: 1 — Kâfurulu is- pirto yapmak için 90 derecelik 100 gram ispirto içerisine 2 gram kâfuru konulur. 2 — Gözlerinizi gül suyu ile yıkayıp banyo yapınız. 3 — Başınızdaki saç hastalığı için an- cak bir cild doktoru cevsp verebilir, Dok- tora gidiniz, elbe: size yapılacak şeyi söyler. ne yapmak lâzım geldiğini sorduğu Saint - Potin de, herşeyin çaresini bulmakta üstad olduğu balde, hiç birşey yapamamıştı. Duroy bu sefa- let içinde kıvranıyordu, bugün eski- sinden daha fazla ihtiyacı olduğun- dan da, daha fazla yeise kapılıyordu. 14 Kânunuevvelde on parasız kaldı, bir yerden de on para bulmak ümidi yoktu. Bunun üzerine eskiden yaptığını yaptı, öğle yemeği yemeden; akşama kadar gazetede çalıştı. Saat dörde doğru metresinden bir mektup aldı: «Bu gece yemeği bera- ber yiyelim, sonra gene kaçamak ya- Pip gezeriz» diyordu. Derhal cevap yazdı: «Yemek yeme- miz kabil değil» sonra düşündü; zevk- ten mahrum kalmax budalalık olur- du, ilâve etti: «Fakat seni saat do- kuzda evimizde beklerim.» 'Bir Hüidemeye verip mektubu gön- derdi, sonra akşam yemeğini nasıl tedarik edeceğini düşünmeğe başladı, Saat yedide çaresini hâlâ bulamâ- mıştı; karnı da açlıktan zil çalıyordu. Nihayet son bir çareye baş vurdu. Bü- tün arkadaşlarının gitmesini bekledi. Odada yalnız kalınca 2ile bastı, Ge- celeri matbaada kalan patronun ha- demesi geldi. (arkası var)