16 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

16 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Izmird Ateş takımı, Manisadan gelen futbol o Sakaryayı 6 -1 yendi İzmir (Akşam) — Ege kupası mü- sabekaları İçin hazırlanmakta olan Manisa bölgesinin Sakarya takımı pa- Zar günü Alsancak sahasının boşlu- | undan istifade ederek şehrimize gel- di ve bölgemizin Ateş takımile bir maç Yaptı Misafir takımın geleceği daha ev- Yel haber alınmamış olduğundan, sahada pek az seyirci vardı. Buna şid-| detle esen rüzgürin tesiri de inzimam ediyordu. Oyunu Üçoktan B, Mustafa Şenkal İdare etti. Takımlar sahaya çıktık- Yarı zaman aşağıdaki kadroları mu- hafaza ediyorlardı: Sakarya; Hüsnü - Salih - Abdul lah - Hüsnü, Nahid, İsmail, Mehmed | Ali, Nihad, Hüsnü, Hüsameddin, Os- man, Ateşi Muzgifer - Eşref, Muammer - | © İsmail, Avni, Mustafa - Ferid, Ömer, © Halli, Cemal, Sezal. Para atışında misafir Sakaryâ, ta- © kımı kazandı ve rüzgârı lehine ala- * Tak oyuna başladı. Devrenin ilk on dakikasırı Ateş ni- Mf sahasında geçiren Sakaryahlar | Oyunun müsayatını bozmadıkları gi- | bi, bu dakikadan sonra biribiri üze- “ rine inkişaf eden Ateş hücumlarını to | Pu kornere atmak süretile kesebildi- ler ve bu suretle 12, 13, 14 ve 1ö inci dakikalarda biribiri üzerine neticesiz | geçen dört kornere sebep oldular. Seyircilere, oyunculara, idareci- lere faydalı futbol bilgileri Hakemin salâhiyetleri - 13 üncü madde — Umumi Kalde- | ler ahkâmunı infaz ve mucibi müns- | kaşa rioktalar hakkında karar ver- | mekle mükellef bir hakem tayin olu- Mur. Hakemin oyunla alâkadar olan ve müsabaka neticesini tesbit eden ka- Tarları katildir ve değişmez. Hakem ayni zamanda sayıları ka- yıd ve oyun müddetini hesab etmekle mükelleftir. Oyunculardan birine kar- Şi nezakete mugayir bir.hal “olursa müsebbib veya müsebbeplerine ihtar €der. Eğer oyun bir oyuncunun mu- gayiri nezaket bir hareketinden dola- Yı durdurulmuş ise mukabili taraf le- | Bine bir serbes vuruşla oyuna başla- Tur. Bir kabahatin tekrarı veya şedid bir hareket vukuu takdirinde evvelce ihtar etmemiş dahi olsa hakem oyun- .İ €uları sahadan çıkarabilir, Hakem bu Bibi oyuncuların isimlerini aid olduğu Yetelere bildirir. Hakem bir kaza Veya başka bir sebepten dolayı kay- bolan vakti, oyunu bü kadar müddet; İs uzatmak, suretile telâfi... etmelidir: Karanlıktan veya seyiftilerin müda- Yalesinden veyahut başka sebeplerden yi oyunu kesmek veya geri birak» Mak hakemin salâbiyetlerindendir. W e bir öyüncunun hüreketlefini | tehlikeli veya zararlı olabilecek bir halde arldedip, fakat onu daha ağır cezaya çarpamağa kâfi bir sebep gör- | Mezse bir serbes vuruş hükmedebilir. | dir. Hakemin nüfuz ve salâhiyeti oyun Muvakater durdurulduğu veyahut top| Oyun - harici olduğu zaman çıkacak Yakalara da şamildir. SEYİRCİLERE — Oyunun devmi “masında hakemden izin almadan (Yaralanmak hariç) sahayı terkeden yuncu cezaya çarpılır. Hakem bir 0- Yuncunun oyun tarzını tehlikeli gö- ie, ihtar ve tekerrüründe sahadan Sikararak bir serbes vuruşa hükmeder, Bu suretle verilen serbes vuruştan â ya bir sayı kazanıle- Sağ oğruy yn OYUNCULARA — Bir hakemin her- Resi memnun etmesi gayri kabildir, kia eyh onun vaziyelindeki müş- ti göz önüne alarak bu müşkilâtı daha fazla çoğaltmayınız. Bir müna- Ateş takımı 20 nci dakikada tekrar korner kazandı, fakat bundan da is- tifade edemedi. Oyunu hâkim vaziyette oyniyan İz- mir takımının elde ettiği fırsatlar- dan istifade edemediği bir sırada ve İ ! devrenin 23 üncü dakikasında solaçık- larile müessir bir akın yapmağa mu- vaffak olan misafir Sakarya takımı sağiçi Hüsameddin vasıtasile oyunun | müsavatını bozdu. Atılan golün vı diği neşe İle oynıyan misafirler bir müddet için İzmir kalesi önünde do- | laştılar. Fakat başka sayı çıkarmağa muvaffak olamadılar, 35 inci dakik- da İzmir takımı İnsicamlı bir akın yaptı ve Ömerin ayağından çıkar şüt- le oyunun müsavatını temin etti, İzmirin bu golünü 40 ıncı dakika- da penaltıdan kazandığı 2 nci sayı takib etti. 44 üncü dakikada tekrar İzmir lehine penaltı oldu, fakat Ce- mal topu dışarı attı, Devre de biraz sonra 1-2 Ateş lehine bitti İkinci devrede rüzgârla beraber oynıyan İzmirin Ateş takimı misafir- lere göz açtırmadı ve ilk dakikada at- tığı 3 üncü golü, 20 nci, 22nci ve 35 inci dakikalarda kazandığı 4 ün- cü, 5 inci ve 6 ncı sayılar takib etti. Bu daikadan sonra misafirler zaman zaman İzmir kalesine aktılar, fakat elde ettikleri fırsatlardan istifade ede- mediler, oyun da 1-6 İ: lehine bitti, İ Nezakete mugayir oyun verdiği Karar hakkında malümat ta- leb edebilirsiniz. Fakat hal ve tavrınız» la memnuniyetsizlik göstremeğe sa- lâhiyettar değilsiniz. Oyun csnasında | nezakete uymuyan hareketlerde bulun: | mayınız. Bu kabil hareketleriniz der- | hal cezalandırılır ve teke:rüründe sa- | hadan çıkar:lırsınız. Bu suretle klü- bünüzün aleyhine hareket etmiş olur- sunuz. Tehlikeli bir şekilde oyun oynama” | yınız: Bu şekilde oynarsanız, hasmını- zı sakatlıyabileceğinizi düşünmelisi- | niz. Hâsımlarınıza küfretmeyiniz ve- | yahut bir takım sözler sarfederek kız- i dırmayınız. Bunlar nezakete uymuyan | hareketlerden addedilerek hakem ta- | rafından cezalandırılırsınız. İ 13 üne maddenin ihlâlinden dola- yı verilen serbes vuruşlardan doğru- Tudan'doğruya gol olmıyacağımı hiç- bir zaman hatırınızdan çıkarmayınız. Bunu unutursanız takımınıza beyhude yere bir sayı -kaybettirmeniz müm İDARECİLERE —-Klübünü sâhâ- isında seyireiferin hakemi taciz ötmel”| ğe başladıklarını görürseniz, gerek oyun esnasında ve gerekse oyundan sonra hakemin muhafazası için ted- bir alınız. Halkın sahaya çıkmasına mani olacak tedbirleri almanız lâzim- Klüpler bahis tutuşmayı menetme- lidir. Bahis tutuştuğu sabit olan bir Ja cezalandırılmalıdır. Her klüp kendi sah&sında yapılan müsabakalarda oyuncuların, idareci- lerin ve seyircilerin hareketlerinden mesul olup icab eden tedbileri alma- lıdır, Güneş klübünde konferans Güneş klübünden: 10/3/688 cumartesi günü saat 17 de klübümüz konferans sa- lonurda avukat bay Yorgaki Eftimianidis (Yunan parasının iç ve diş kiymetleri arasındaki münasebetler, hükümetin dü- şen diş kıymetine rağmen iç kıymetinin muhafazası hususunda aldığı tedbirler, Bu tedbirlerin hayat pahalılığına ve umu- mi iktisadi vaziyete tesirleri) mevzulu bir konferans verecekti Yukuunda hakemin yardımına ko e müsabaka neticesi hakkında ba- 5 $ tutuşmak memnudur, Hakemden Güneş kiübü, bu şayanı dikkat Konfe- İ kemelerde şahit olarak oyuncu veya idüreci müebbed boykot- | ransı dinlemeğe bütün âzasını davet eder- | ken, bu mevsuun alâkadar edebileceği İ bütün şahsiyetlerin de serbesçe gelebile- İ ceklerini bildirir. .. Dünya kupası Arjantin çekiliyor mu? Son gelen haberlere göre Arjanti- | nin dünya kupasına iştirak etmiyece- | ği söylenmektedir. Bu haberlere göre: | Yeniden Arjantin futbol federasyo- | nu relsiiğine intihap edilen B. Sanşez | Terrero'nun daveti üzerine toplanan. | Arjantin klüp reisleri Arjantinin dün- | ya kupasına iştirak etmemesi için müs tabık kalmışlardır. Bu kararın âlın- | masında iki mühim sebep v r. Bun lardan biri Arjantinin kâfi derecede hazırlanmamış bulunmasıdır. Arjan- tinliler 12 nisanda Perise mütevecci- hen hareket edeceklerinden bu zama» na kadar hazırlanamıyacaklarını ileri sürmektedirler. İkinci ve en mühim sebep de mali vaziyettir. Arjantin fe- derasyonu 800 bin frank tutan seya- hat masraflarını takımın. Avrupaya hareektinden evvel yapacağı on kadar maçın hasılatı ile karşılaştırmağı dü- şünüyordu. Fakat bazı sebepler dola- yısile bu maçların yapılamaması yü- zünden federasyonun mali vaziyeti Arjantin kupaya iştirak ettiği takdir- | de çok bozulacaktır. Bu noktaları na” zari itibare alan federasyon reisi klüp reislerile mutabık kalarak kupaya İş- tirak etmemek kararını vermişdir. Arjantin matbuatı bu hareketi çok fena karşılamıştır. Bunun üzerine bir | daha toplanan klüp murahhasları evvelki fikirlerinden kısmen caymış- | lardır, Son olarak toplanacak Arjan- tin futbol federasydnu bu mesele hak- ! kında kati karar verecektir. Bü haber Avrupa spor mahafilinde bom- ba gibi pdtlamıştır. Maamafih Arjan- tin federasyonunun iştirak kararı ve- receği tahmin edilmektedir. Avusturya milli takımı Bir Çek takımı'ile | | berabere kaldı | 24 martta Pariste Fransız milli te- | kımı ile karşılaşacak olan Avusturya milli takımı Çeklerin Bratislava takı- mi ile yaplığı maçta 1-1 berabere kal- mıştır, Beynelmilel olimpiyad' komitesi Mısırda toplandı Maamafih herkes Başvekil Londra 15 (A.A.) — Avam kamara- | sında Başvekii Çemberlayn hava büt- | çesini tevdi ederek silâhlanma işleri- nin fevkalâde hızlandınlacağını kay- detmiştir. Hava bütçesi 103 milyon sterlingdir. Çemberlayn demiştir ki: Bugün ilk hârp tayyaresi olarak mart 1937 için derpiş edilen 1500 ile 1939 martı için kararlaştırılan 1750 arasında blunu- yoruz. Bugün gerek aded, gerek vasıf itibarile en ileri memleketler arasın- | dayız. Fransa nutku ehemmiyetle | karşıladı Paris 15 — B. Çemberlayn'ın nut- ku burada ehemmiyetle karşılanmış- | lr, İngilterenin yavaş yavaş mecburi askerlik hizmetini kabül etmek yol- lunu tutacağı tahmin ediliyor. Bu- | nunla beraber İngiliz kabinesi şimdiki | halde bir mecburiyet mevzuubahis ol- | madığını söylemiştir. İ Çekoslovakya bir tecavüze uğrar- | sa İngiltere nasıl bir vaziyet alacak- tar? İngiliz Başvekili nutkunda bu | hüsusta sarih bir şey söylememiştir. | Bu nutuk teessüfle karşılanmıştır. | B. Çemberluyn * yalnız Almanyanın | Çekoslovakyaya teminat vermek su- retile taahhüd altına girdiğini kay- detmiştir. Bu suretle bu taahhüde verdiği kıymeti ifade etmiştir. İ Çek mahafili memnun l Prag 15 — İngiliz Bayekili B. Çem- | berlayn'ın nutku burada memnuni- | yetle karşılanmıştır. İngiliz Başvekil | beyanatında mareşal Göringin Çe- oslovak sefirine verdiği teminattan | Daimi Fotoğraf Beynelmilel ölimpiya& komitesi 1940 olimpiyadının Japonyada yapılıp ya- pılemıyacağı meselesini tedkik etmek için Mısırda toplanmıştır. Komite bu- günlerde kararını verecektir. Moskovada daha üç seri muhakeme baslıyacak Ayrıca muhakemeleri hafi yapılacak bir de askeri grup iy varmİğ, Moskova 15 (AA) — <Havas» Troçkist ve Sağcıların biten muhake- mesinden sonra daha üç seri muha- keme başlıyacağı anlaşılıyor. * Evvgâ ihtilâlci sol cenah,, komü- histlerinden 11 kişi muhakeme edile. tektir, Bunların arasında son, muha- dinlenen Osinski, Nikolaef, Metzef vardır. Sonra hapishanede diğer bir takım tanınmış şahsiyetler bulunmaktadır. Bunların arasında eski Başvekil veya Başvekil muavini olan Rutsutek, Me- jalank, Antipof, eski halk komiserle- Tinden Bubnof, Krilenko, Yurenef, Davitjan, Karski, Yakobaviç, Ştayn, Raysenberg, Antonof bulunuyor. Nihayet bir de askeri grup vardır ki, bunların hafi surette muhakeme edilmeleri muhtemeldir. Bunların başlıcaları esk! üç milli müdafaa ko- miser muavini olan niareşal Yagorof, general Alknis, amiral Orlof'dir, Ey- velce tevkif edilmiş olan general Bi- elef ile Dibenko'nun ne oldukları belli değildir. Moskova 15 — Son muhakemede idama mahküm olen Buharin İle ar- kadaşları kurşuna dizilmişlerdir. Lubliyana'da komünistlerin bir nümayişi dağıtıldı Belgrad 15 (A.A.) — Avala ajan- sına bildirildiğine göre, Llubliyanada komünistler Avusturya hadiseleri aleyhinde tezahüratta bulunmuşlar- dır. Sükün derhal iade edilmiştir, 2G 1 Nisan 1938'de B. Çemberlayn'in nutku büyük akisler yaptı in Çekoslovakya hakkında kati birşey söylemediğini kabul ediyor bahsetmiştir. Bir İngiliz Başvekilinir ecnebi bir memleket ricalinden biri» nin başka bir memleket ricaline söy- lediği sözlerden bahsetmesi şimdiye kadar görülmemiş bir haldir. Bu, İn- gliterenim B. Göring'in beyanatına ne derece ehemmiyet verdiğini, bunu beynelmilel bir taahhüd addettiğini göstermektedir. “ Alman gazeteleri ne yazıyorlar? Berlin 15 —B. Çemberlâyn'in dün- kü nutkendan bahseden Fölkişer Eeobâhter diyor ki: İngiliz hükümetinin kendi silâh ; lanmasını Avrüpadaki bugünkü va- | kimseyi hayrele düşürmemiştir. Bun- dan iki sene evvel, İngiliz silâhlanmaz sının fi işinin ilk baş- Yangıcında mb edilen usül hili ha- tırlardadır. * Berliner Börsen, Çaytung diyor ki: Avusturya ile Almanyanın birleş- mesinin ilk neticesi olarak Avrupada emmiyetsizlik hissiyatının artacağı hâkında İngiliz Başvekilinin düşün- celeri yanlıştır. Bugün hemen herkes anlamıştır ki, (Avrupanın — 1918 danberi iztrabına sebeb olan $ey, yalnız ve muhakkak surette 1919 sulh dikkel'eridir. Avam kamarasında Londra 15 (A.A.) — Lordlar kama- rası, yarın amele fırkası lideri Snel tarafından verilen ve Avusturya vekaylinin ihdas etmiş olduğ'u yeni ve» ziyete nazarı dikkali celbeden istizah taktirini müzakere edecektir. 3 ayda bir tekrar edilen müsabakamızın neticesi ân edilecektir Yeni şekilde daha zengin ve bol hediyeler vardır Yalnız amatörler için yapılan fotograf müsabakası üç ayda bir defa tekrar edilecektir. Yani her mevsimde bir defa olmak üzere bir senede dört müsabaka yapılacak demektir; 1 — 1 Kânunusani 2 — 1 Nisan 3 —1 Temmuz 4 — 1 Teşrinlevvel. İ Yeni şekle göre her müsabakada: | Hediye verilecektir. Verilecek he- | diyelerin mikdarı da şöyledir: 1 inci gelen eser sahibine 20 lira 2 neiye 10 lira 3 kişiye Ser lira 5 kişiye 3er lira 15 kişiye Z şer liralık akşam neşriyatı kilapları 25 kişiye ler lira. (Eğer her seçimde, aranan ev- sah haiz 200 den fazla resim top- | lanmış se fazlası ertesi müsaba- kaya iştirâk hakkını muhafaza eder.) Bu yeni müsabaka ve hediye şekli fotograf meraklısı karileri- | miz için iki noktadan faydalı ola- | caktır: Hem iyi eser hazırlamak için vakit bulacaklar, hem de eserlerinin değerine göre hediye kazanmış olacaklardır. , Yeni şekle göre 2 ci müsabaka neticesi: l (1 Nisan 1938 tarihin- de ilân edilerek hediye kazanan (50) eser sahi- binin isimleri nesredile- Müsabakaya İştirik etmek için karilerimizin şu noktalara dik kat etmelerini riça ederiz: 1 — Gönderilecek fotograflar (6X9) dan küçük, (13x18) den “(2007 eser arasından “ PoyAk oymimiika, (50) esere 2 — Fotograflar mutlaka siyah olarak basılmalıdır. 3 — Eser sahibinin isim ve ad- resi behçmehal .fotogralın arka- / sına yazılmalıdır. 4 — Bu Şartlara uygun olmı- dar mü 5—M istiyenler İ Yan eserler müuthffak dahi olsa- üsabakağa; giremezler. K iştirak etmek en fazla eser gön- | derebilirler, & — Evvelce müsabakaya gön- | deritmiş resimiir tekrar kabul edilmez. Dikkat: nu İsbet etmek için negatifini gös- İirmdır. Aksi takdirde hedi- verilmez. Eserlerinizi ber zamanki gibi gene şu adrese gönderiniz: (Akşam gazetesi daimi fotagraf müsabakası memurluğuna) Taşra karilerimiz de aradaki geniş fasılalardan istifa- de ederek bu müsabakalara iştirak edebilirler. Martın 31 ci günü akşamına kadar gelen resimler seçime girebilir: Ondan sonra gelenler (i Temmuz! ) a kalacaktır.