16 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

16 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

16 Mart 1938 vaar. AKŞAM aları Habeşistana gideceği feeyyüd elmi- Yen Necaşi Londrada bir müsamerede Kutubdaki Sovyet heyeti Avrupaya gelmiştir, Yukarıda Kutub hava. lisinde bir buz dağı, üzerinde bir beyaz ayı görünüyor # öd Yukarıda görülen çirkin adamlar: hakikatte Amerikalı güzel kızlardır. Bunlar kamaval münasebetile sırtla- rna bu garib şekilleri yaptırmışlardır. Görülen yüzleri değil sırtlarıdır sem | dans grupları ta- Hind mabudlarının | canlı timsali Sahife 9 m Nevyork sahnelerinde çok muvaffakıyet kazanan bir numara Hindistanın meş- hur mabedlerinde insanların bir ta- kım cansız heykel- lere tapını nı biliriz. Mec ler O heyeki birer Allah gibi kabul ederler, on- lara tapınirlar, a“ daklar adarlar ve kurbanlar Keser- ler. Bu heykeller ekseriya , birkaç başlıdır, birçok el- lere ve ayaklara maliktir. Hidiilerin iz pındıkları bu hey- keler bazan altın yaldızlı , - bazan bronzdan Ye ba” zan da taştan mâ miuldür; Hepsi kıy» metli taşlarla süs- lenmiştir. Hindli- « ler bu heykellere beşer fevkinde kude retler atfederler, onların iyilik ve kötülük yap ğa kadir oldukla- rına inahırlar. Hindistan ma- bedlerini süsliyen bu heykeller şim- diye kadar varye- telerde muhtelif rafından birçok defa taklid edii- miş, o heykellerin vaziyetleri varyete dansları için ör- nek olarak kabul olunmuştur, Bu su- retle Hind mabedlerinde sabit ve sakit, vaziyette duran mabudlara bir canlı lık verilmiştir. Bu resimde görülen ve tiç Rus artis- ti tarafından temsil edilen dans, &r- tistler yerlerinden (okımıldamadan, yalnız kolların ve ellerin hareket etti- rilmâsile yapılıyor. Bu artistler Nev- İ İ | | yorkun meşhur bir varyetesinde oy- namakta ve her akşam şiddetle alkış- lanmaktadır. Dansa refakat eden musiki de Hind musiki: Gonglar- dan ve dâvullardan mürekeptir. Hin- distanda cansızlarına tapıman Hindli- lere mukabili Nevyorkta da Hind ma- budlatının canlılarma tapınan pek çok erkekler olduğu rivayet edilmek- tedir. Eşeği afsunla tedavi ederken yangın çıktı! Birçok samanlıklar yandı, zarar yüz binlerce Levayı buldu Sofya (Akşam) — Hastalanan bir eşeğin 'afsunla tedavisi Bulgaristânda büyük bir yangına sebebiyet vermiştir. Vama kazâsının Priseltsi yünden İvan İliev Panev namında ihtiyar bir Bulgar, hâstalanan eşeğini tedavi e& tirmek içih baş vurmadık yer bırak- mamış, nihayet bu ihtiyara; — Eşeğin tedavisi büyü ile kabildir. Demişler ve eşeğini, hastalıkları E | , İ | büyü ile tedavi eden bir adama götür- | mesini tavsiye etmişlerdir. İhtiyar se- vinerek büyücüye gitmiş ve: — Eşeğimin hayatı demek, benim hâyatım demektir. Eşeğimi kurtardığı: | mız gün beni de kurtarmış olacaksı- Diz. Demiş ve büyücüye derd yanarak tedaviye biran evvel başlanmasını ri- ca etmiştir. Büyücü ihtiyara şu tav- siyede bulunmuştur. Samanla büyükçe bir ateş yaka- caksın ve eşeği 41 defa bu ateşi rafından dolaştıracaksın. Zavallı ihtiyar büyük sevinç içinde eşeğinin yularnnı tutmuş ve samlanlı- gının önüne giderek dışarıya bir hağ- i | | | | | li saman çıkarmış, yığın yapmış, içi- ne büyücünün ve: mik ve ol parçal yığını ateşlemiştir i bir takım ke- attıktan sonra İhtiyar köylü eşeği tında. dolaştırırken ve dumanlle tüt sülerken şiddetli rüzgür çıkmış ve ate- şi yanıbaşındaki samanlığa sürükle- ir, Rüzgürin tesirile kuru saman- lar derhal tutuşarak samanlığı alevler ateşin etra- ! sarmış. Ortalığı duman Kaplan Bu suretle çikan yangını evvelâ ka- dınlar, bakırlarla su ti ak sön- dürmek teşebbüsünde bu dır. muşlar- Bu &irada ihtiyar İvan İliö$; korkü- dan eşeğile kaçmış, yalnız eşeğini kurtarmağa bakmıştır. Sarishlığı kâ- milen yandıktari sonra büyüyen yan- gın, komşusu ve damadı olar Stoyan Trayanov'un da samanlığına sirayet etmiştir, Bütün köy halkı, yangını sön- dürmeğe koşmuşsa dâ yangının önü bir türlü alınamamıştır. Nihayet, birkaç.samanlık, ağıl ve ev yandıktan sonra köyün papazı olan Dimitır Grigorov'un da samanlığı yan- mış, köyde panik hasıl olmuştur. Bü- tün köyü tehdid etmekte olan yangı- nın önü alınamayınca telefonla acele Varna iifalyesi imdada çağrılmıştır. Böylelikle bir eşek büyüsünden çıkan yangın yüz binlerce leva zarar Ye zi- yanı mucip olmuştur. Akba müesseseleri Ankarada iher dilden kitap; 'gü zete, mecmua ve kirtasiyeyi deuz olarak AKBA müesüsselerinde bu- Her dilde kitap, mec- mua siparişi kabul edilir. İstanbul gazeteleri için ilân kabul, abone kaydedilir. Ündervodd yazı ve he- sap makinelerinin Ankara scentesi, Parker dolma kalemlerinin Ankarada Telefon: 3377 labilirsiniz. satış veridir.