2 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

2 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

£ > Huderstfild: 3 - Preston: 2 - ne neticeler aldılar? e Neycastle (Akşam) — İngilterenin havası soğuk değil, kar, yağmur, rüz- © gür yok dedimse de insan İngilterede © hasta olmaz demedim ya... İşte ben © dört gündenberi rahatsızdım. Hele bu rahatsızlığımın tam kupa dömi finallerine rasgelmesi pek acıklı of- “du. Bu aksi tesadüfe o kadar kızdım ki © hani neredeyse yatakdan kalkıp sta dın yolunu tutacaktım. Fakat malüm © ya burada maç seyretmek İstanbuldaki © kadar kolay değil. Bir maç seyretmek © için hiç yoksa 50 kilometrelik küçük bir seyahat yapmak lâzım. Bunu gö- ze alamayınca çaresiz odamda kala- rak büyük bir sabırsızlıkla akşam (ze- ri bizim İngülz meslekdaş viskici B. Petengellin getireceği haberleri beklemeğe başladım. Akşam hava kararmağa yüz tuttu- gu bir sırada hazret göründü. Yor. gun yorgun yürüyüşünden Sunder« land'm mağlüp olduğu anlaşılıyordu. İngiliz gazetecilerinin kKlüpçü olduğu- nu bilmiyor musunuz?.. Öyleyse öğ- renin, her İngiliz spor muharriri biz Klübe mensuptur ve takımını alenen tutar. Bizim B, Petengell de Sunder- land tarafdarı işte... Hena de tahıni- ninizden çok fazla... O kadar ki sü- tununda bir gün rakip tarafa katiyen çok ağır bir yazı yazdığı için mah- küm olmuş. Odamdan içeri girer gir- mez bir solukta boşandı: ğ — Wembleyl pisi pisine kaçırdık. Final maçını Prestonla Huddersfield (Haderstild) oynıyacak dedi. Dostumun maşlar hakkında verdi- #i izahata geçmeden evvel kupa maş- ları hakkında sizlere biraz daha derin malümat vermek istiyorum. Dömi fi- nal maçlarını oynıyan takımlardan eston rakibi Aston Villayi 2-1, Hud- rsfieldde meşhur Sunderland $1 mağlüp ettiklerinden 3i nisanda Lon- drada Wembley stadında final maçı Huddersfleld - Preston arasında oy- nanacaktır. Bu iki finalist takım 64 ekip için- den bu mevkle yükselinciye kadar yaptığı maçlarda aldığı neticeleri göz- den geçirelim. Her iki takım beşer maç yapmışlardır: Da gag PRESTON : i İkinci kümeden West Hami: $90 Birinci kümeden Arsenalı; 10 Birinci kümeden Licester Cityi (20 Birinci kümeden Brentfordu 39 İkinci kümeden Astan Villayı: 2-1 yı ir. HUDDERSFİELD : Üçüncü kümeden Huel Cityi s1 Üçüncü kümeden Nottos Countyi: 1-0 Birinci kümeden Liverpoolu: 19 Üçüneü kümeden York City: > 09 m. > 10 Birinci kümeden Sunderland. $-1 yenmiştir. Görülüyor ki Preston nisbeten da- ha kuvvetli ve çetin rakiplerle karşı- j laşmak mecburiyetinde kalmıştır. N Kupa maçlarının tarihçesini karış- tırmamak aynı takımlarm yani Pres- i tor. ve Huddersfleld'in 1922 senesinde i de finali oynadıklarını görürüz. 14 sene evvel oynanan bu maçı Hudden- sene evvel oynanan bu maçı Hudders- #eid şimdiye kadar bir defa kupayı kazanmıştır, o da Prestonu yenerek, Görülüyor ki bir ay sonra oynanacak olar final maçı çok eski bir karşılaş- manın revanşi mahiyetindedir. Preston da şimdiye kadar bir defa kupayı kazanmıştır. Fakattâ 1839 da. Yani daha Türkiyede futbol başla» madan on beş sene evvel... Bu nokta» lar üzerinde sırası gelince mufassal malümat vermeği vadedere —— A m İngiltere mektupları: an Dömifinal maçlarında zadladi 1 Aston Villa: 1 Finalistler 64 takım arasından süzülühceye kadar Şimdiy kadar kupa maçlarında aldıkları neticeler Sunderland; 1 — Huddersfield: $ Sunderland kendineçok güveni yordu. Hele muavinlerin durgun Oy- naması bütün takımın temposunu bozmuştu, Bu takımın bütün kera- meti muavin hattındadır. Muavin hattı muvaffak olursa kazanırlar, fe na oynarlarsa işte bu seferki gibi ta- Rakip takım çok çalıştı, hele mer- kez muavinleri Young bütün maçı kazanan bir unsurdur. Takımının kaptanı olan bu genç arkadaşlarını o kadar düşünceli ve güzel idare etti ki maçtan sonra Yungu omuzların- da taşıyan hayranları arasında Sun- derland tarafdarları bile vardı. Yo- 'ung bu maçla çevirdiği çok kurnaz manevralardan birini anlatayım: Hftâdersfleld rakip kaleyi sıkıştırmış mütemadiyen tazyik ediyor. Fakat hemen bütün Sunderland oyuncula- rı müdafaaya yığıldıkları için kale civarı çok sıkaşık, gol çıkarmanın im- kânı yok. Bu sırada bir tilki kadar kurmaz ve tam mânasile bir futbol canbazı olan Young rakip takıma bir akın fırsatı yaratarak Sunderland oyuncularının dağılmasını temin edi- yor. Kale önünde kâfi mikdarda te- mizlendiğine kanaat getiren Young muhacimlerine enfes bir pas vererek çok Anl bir hücum inkişaf ediyor, bu şeklide kaleyi saran beş Huddersfleld muhacimi gol çıkarmakta güçlük çekmiyorlar.., İşte bu kadar zor ve hünerli bir manevrayı ancak bir merkez muavin idare edebilir, o da Youngdur.. Sunderland çok fena idi. Yegâne golünü de ancak oyunun »ihayetlen- mesine üç dakika kala Kazava yap- tı, Galip takımın gollerini sağaçık, merkez muhacim ve solaçık yaptılar, Aston Villa: 1 — Preston; 2 Bu maçtan gelendiğer guzeteci arkadaşım B. Paulten de kısaca şun- ları anlattı; — Preston farmünün devresindedir, İlk golü Aston Vila yaptı. Fakat Preston hemen arka arkaya iki golle mukabele ediverdi. Preston'un gale- besi bekleniyordu. Güzel oynadılar | kazandılar. Aston Villa biraz şanslı olsaydı berabere kalabilirdi. — Lig Maçları — Kupa maçları oynanırken Wg maç- larına da devam olunmuştur, Ligin başında giden Arsenal on altıncı va. ziyette giden W. B. Alibon ile an- cak berabere kalabilmiştir. Diğer ta- rafdan Wolverhampton'un Charitona 4-1 mağlüp olması ve Middilsbergin- de, Brentforda 1-0 yenilmesi Arsenal'ın Maç Puvan Arsenal 34 42 Preston 34 40 Wolverbamplon 33 Middlesberg 34 “0 Chariton 32 33 Brentford 35 3 Bolton 4 s7 Lesa “# 33 Sunderland 33 35 Stoke “ 3 * Chelsea 33 ke Lig maçlarının nihayetlefimesine ex ila m mam Bindi emrine T Bugünkü maç ME Şehrimize gelen Muhafizgücü bügün saat 16 da Taksim stadın- da Beşiktağla karşılaşacaktır, Oyu-, nu B. Tarık Özerengin idare ede- Ü cektir. Bu maçtan evvel ayni si- tadda Beykoz ile Yedek subayoku- lu arasında bir maç yapılacak. tır. Bu heyet Azası temmuzun yirminci günü akşama doğru (Yonyo) biraha, nesinde buluşmuşlardı. O gece nerede toplanılacağı konuşulduğu sırada Sü- Jeyman Fehmi bey: — Bize geliniz, Dedi; evini bilmiyenlere tarif etti. Süleyman Fehmi beyin evi askeri paviyonların şarkında, Ali Fethi be- yin evinden biraz beride idi. Kayma- kam Faik beyden başka heyet âzası yatsıya doğru bu eve geldiler, Bir katir olan bu ev sokak üstünde bir misafir odası ile yanında salondan bir taraftan görülmiyen bir sandık odası, bir de küçük salondan ibaretti, 'Tabt!, bu sandık odasında toplanıl. dı, Sokaktan geçen birisi pencereden bakacak olsa evin yalnız burasını gö- remezdİi. Bu evin bir iyiliği vardı: So- Fenerbahçe milli küme maçlarına devam edecek Klüplere tebliğ edilen milli küme nizarmmamesi mucibince Fenerbahçe- 150 lira para cezası öder ve oyunda hükmen mağlüp sayılır. Tekerrürü halinde milli kümenin mütebaki mü- sabakalarına alınmaz. B — Kendi şehrinde başka yerden gelen klüplerle yapacağı müsabaka- dan İmtina eden hükmen mağlüp sayılır ve 250 lira para cezası öder. Denmektedir. Fenerbahçenin vazi- yeti bu maddenin B fıkrasına uydu- ğundan milli küme maçlarına devam etmesi lâzımdır. Sarlâciverdiiler le Eş Müzakere esnasında merkezi umu- minin bir, yabud iki gün evvelki ta- rihli bir tahriratı okundu. Merkezi umumi bu tahriratında 10 temmuz 1324 tarihinde Selânikte bir gizli kon- gre akdedilmesine karar verilmiş ol- Wi sahasında bu (| duğunu beyan ve bir murahhas inti- rapıla maçlar habını rica ediyordu. ELER yapinca Sani. Tahrirat okunur okunmaz kongre- ya nin akdolunacağı mevki - Selânik - Demirspor 'B takımları saat 14 de, 3 - Barutgücü bi- rinci ve ikinci genç takımları pazar günü sanat 1230 da karşılaşacaklardır. Bu tavsiye derhal yerine getirildi, 'Tahrirattan (Selânik) kelimesi çakı ile kazıldı, O gece bahse mevzu olan maddele- rin müzakeresi hayli sürmüş, vakit epeyce ilerilemişti, Bazı mürit arka» daşların teklifleri okunduğu sirada kapı çalındı. Bekâr olan Süleyman Fehmi beyin evine hemen kimse gel- mezdi; o da bililtizam evinde daimi emir neferi bulundurmazdı. Bu sebeble böyle bir sırada kapının çalınması heyet fzasında biraz me- rak ve endişe uyandırdı. Süleyman Fehmi bey küçük salon- dan yatak odasına geçerek pancuru yavaşça kaldırdı. Kapıya baktı, Asker elbiseli birini gördü. Karşıda bir ara- 'ba duruyordu. Kapı önünde duranın kim olduğunu taşhis edememekle be- raber vaziyette bir tehlike olmadığına hükmederek: — Eim o? diye seslendi. Bu sesi duyunca kapıda duran zat araba içinde bulundukları anlaşılan- lara: — Haydi, ininiz! Akıbet bulduk! Diye hitab etti. Sesinden bu zatın erkânıharbiye binbaşısı Hafiz Hakkı bey olduğu tanındı, (1) Süleyman Fehmi bey arkadaşlarına haber vererek kapıyı açtı, Gelenler merkezi umumi! âzasından Hafız Hak- kı, Talât, Manyasi zade Refik, Mithat Kadıköy spor klübünün balosu Kadıköy spor klübü tarafından bu akşam klüp üyelerile ailelerine Sü- reyya Sineması salonlarında bir ba- lo verilecektir. Balonun neşeli geçmesi için bir gok hazırlıklar yapılmıştır. Reşiktaş Halkevinden: 1 — Beşiktaş Halkevi spor komitesi ta- rafından geçen sene yapıldığı gibi bu s0- na de (serbest ve gre korumen) güreş mü- sabakaları tertib edilmiştir. ? — Müsabakaları, Beşiktaş spor klübü lukalinde 11 nisan 1938 pazartesi günü akşamından İtibaren başlanacaktır. 3 — Müsabakalara 56, G1, 72, b # ve inde oturan #por kllblerine mensup al- sun olmasın bütün vatandaşlar iştirik e- 'Halkerine gelerek idare memurluğuna ad- larını ve adreslerini yardırmaları lâzım- dır. Avcılar cemiyeti: içtimal İstanbul Avorlar kurumundan: İkinci ve son umumi toplantı esas nizamnamc- nin 18 inel maddesi ahkmmna göre 3/4/938 Şükrü beylerdi. (Bu son günlerde merkezi umumi bu dört zat ile Cemal, Rahmi, İsmail Canbulad beylerden mürekkeb olmak üzereydi, Azadan müteşekkildi.) Yeni gelenler de kimi kilim, kimi tahta üze- rine oturdular, Aralarında en yaşlı ve ihtiyar olan Mariyasi zade kilim üş- tünde yer alarak arkasını bir sandığa dayadı ve ayaklarını uzattı, Söze Ta- Jât bey başladı: — Firzovikte Arnavudlar toplan- mıştır. Jandarma alay kumandanı Galib bey oraya gitmiştir. Arnavudla- rı cemiyetin fikrine iştirak ettirmeğe çalışıyor; hemen muvaffak olmuş gi- bidir. Manastırda müşür Osman paşa” nın kaldırılmasına karar verilmiştir, Bu da olacaktır. Binaenaleyh bu gece- den itibaren merkezi umumi ile Selâ- nik heyeti merkeziyesi birleşmiştir; günü saat 10 da Eminönü Halkevinde ya” pılacağırdan üyelerin, gelmeleri rica e nur. Yunan milli takımı cenubi Macaristan muhtelitini 21 nerken Zeget. şelırinde cenubi Macar riâtan muhtelitile yaptığı maçı 2-1 kazanmıştır. Fransız Ragbi takimi Almanlara yenildi Geçen pazar Frankfurd'da Alman ve Fransız takımlari arasında yapılan SARAY ve BABIÂLİNİN İÇ YÜZÜ Yazan: SÜLEYMAN KÂNİ İRTEM —Tercüme, iktibas hakkı mahfuzdur Kilim üzerinde oturarak yapılan toplantı ve verilen kararlar No. 114 beraber çalışacaktır, Şimdi buna gös Te müzakere icra ve kararlar ittihaş olunacaktır. Cemal bey Kosovadan, Manastırdan, sair yerlerden gelen resmi telgrafları okuyup vukuf kes- Detmek üzere müşür paşanın konağı- na gitti, Süleyman Fehmi bey — Öyle ise Cemal beyin evine haber vereyim da gelince buraya gelsin, — Muvafık! Süleyman Fehmi bey Cemal beyin evine giderek kapıyı açan amir nefe- rine kendi evini gösterdi ve Cemal bey geldiğinde oraya gelmesini söyle mesini tembih etti, Bir saat kadar sonra Cemal bey de geldi. Bu gece Sü- leyman Fehmi beyin evinde 10 tem- muz 1324 - 23 temmuz 1908 perşembe günü umumi harekâta başlanmasına, Osman paşanın o gün Manastırdan kaldırılmasına, mümkün olduğu tak sine, bütün merkezlerden gene o gün mabeyine telgraflar yazılmasına, be yannamelerin o gece sokaklarda talik edilmesine, hasılı mühim icraat tark hinin o gün olmasına karar verildi. 'Tabil, evvelce 10 temmuzda akdi kararlaşan kongreden vazgeçildi. Ces mal bey Manastır ve Üsküp merkezle» rine bu mealde birer tahrirat yazmak üzere küçük salona çekildi. Bu hareketlere başlamak ve bunla» rı idare etmek üzere Serez mutasarrıft Reşid paşanın dostu olan Mithat Şük- rü beyin Sereze, hemen umumen ce miyete dahil olan Drama beylerini ta- nıyan Selânik belediye âzasından İs mail beyin Dramaya, Tikyeşte cemi. yete dahil beyleri tanıyan ve orada ekrabaları da olan Müftü zade İhsan Namık beyin Tikveşe gitmeleri karar. Jaştı, İtimadnameler ve tahriratlar yazılarak ellerine verildiği gibi her bi- rine beyannamelerden lüzumu kada Tı da tevdi olundu. Bunlardan yolları üzerinde bulunan heyeti merkeziye- lere bırakılmak üzere Gevgili, Avret- hisarı, Demirhisar, Toyran gibi ynev- kiler için de birer paket yapılıp ayrı: ca verildi. Manyasizade Refik bey bu icraata kas rar verilmeden biraz evvel bir kahve istemiş, fakat bu evde öyle şey olma- dığı cevabını almıştı. Bu kararlar ittihaz edilince! — Artık herşey tekarrür etti; öte sini siz yaparsınız! Diyerek çıktı, evine gitti. Küçük salonun kapısı yanında Ma» nastıra, Üskübe gidecek tahriratları yazmakla meşgul olan Cemal bey lâm- badak! gazın bitmek üzere olduğunu görerek ev sahibinden gaz isted!, Aksi tesadüt! Evde gaz da kalmamış! Süleyman Fehmi bey — Neredeyse güneş doğacaktır. Birkaç dakika izti- rahat buyurunuz, Güneş çıkınca yü» zarsınızi, Dedi. Gülüştüler, Filvaki sabah aydınlığı başlamıştı.” (Arkası var) Akgam'ın 15 mart tarihli nüshasındakl liğına tayini için yapılan teklifi bir bahr ne ile kabul etmediğini ifade eylediği yazılmıştı. Şakir paşa oğlu bay N. 7. Seymen'den Genöre'den aldığım bir mektubda deni- liyor kiz TMeşrutiyetin ilânı tekaddüm eden vukusta ve bu vakaların saraydaki akis lerini saman, zaman bana anlatmış olana pederim kendisine © sırada Rumelide biy memuriyet teklif edildiğinden değildir. Abdülhamidin zafihim zar ve bahanelere yer bulamaz ve Ma- nastıra gitmekte tereddüd göstermezdi. Halbuki pederimin Rumeliye izamı © sırada sarayda mevzuu bahsolmamış ve "