2 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

2 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 — —— 2 Nisan 1938 ” Bir gün gelecek, belki de hava fişek- Jerile insanlar aya, yıldızlara seyahat edecekler, Alman Antoni Barker bir tecrübe yaplı, Bir fişekle kendini havaya fır- lattı. Resmimizde bu tecrübeyi görü- yorsunuz. Fişek kendisini yirmi yedi metre havaya fırlattı. Barker o noktanın al- tına bir ağ gerdirmişti, bu ağın içi- ne düşecekti. Ne yazık ki hesabında yarım metre yanılmış, Boşluktan yere düştü. Çok ağır yaralandı, Hastaneye kaldırdılar, Mari Antuanet çocukken, bayan Noay terbiyesine memut edilmişti. Ço- cuk kadına «Bayan Etikete lâkabını takmıştı. Bir gün Mari Antuanet, sarayın bah- çesinde eşekle dolaşırken eşekten düş- tü, - Kont Artua ile kont Provans kaldır- mak için koştular. Çocuk gülümsedi: — Bana dokunmayınız dedi, gidip bayan Etiketi çağırınız, eşekten dü- şen bir asilzade kızın ne tarzda kaldı- rılacağını ancak o bilir!, Bu uzun gagalı, başı hotozlu kuş Sumatra adasında yaşar. Bu kuşun dişisi ağaç kovuğunda ku- luçkaya yatar. Erkeği dişisinin yattı- ğı yeri duvar gibi harçle örer, küçük bir pencere bırakır ve dişisini bu pen- cereden besler, | | Bu babahindiyi gördünüz mü? Aca- | bü «Hindisnin harflerile kaç kelime | yapabilirsiniz? Biz dört kelime bul- | duk. Volter KS Ez ş pi) Kont Rohan-Şabo bir mecliste Val terin bağıra bağıra münakaşa ettiğ ni duydu ve sordu: — Bu genç kimdir? l Valter cevap verdi: İ — Ben ailemin başıyım, sİZ ise 50- | nuncususunuz! Birkaç gün sonra kont, Valleri adam- larma yakalatıp döğdürdü, Valter: — Döğdüğünüz adamın Valter ol- duğunu unutmayınız, başma vurma- yınız, daha iyi şeyler çıkabilir! dedi, Hastalık Bazı insan- lar vardır has- talık zevkleri - Gir, Bir çocuk bir gün, hastalan- dığı zaman her zaman ters mu- mele eden annesinin yumuşadığını farkeder, Ondan sonra, sıkıya gelin- ce hastalanmağa başlar. Hemen elini midesine götürür ağrıdığını söyler, ba- şını tutar ağrıdığını söyler. Hattâ 20r- la kustuğu bile olur, Böyle büyüyen çocukta sahte has- talık sahiden bir hastalık halini alır. Bugün kırk yaşındadır ve hasta bir adamdır. Tedavi edemiyorlar. Çengel iğne Bir bayan var- dır. Herne za man her nerede olursa olsun: ba- na bir çengel iğ- ne verir misiniz? deyince derhal bir çengel iğne verir. Günde yüz kişi isterse, yüzüne de verir, Bir gün bayanın evinde yangın ol- du, ilfaiye binlerce çengel iğne bul- du. Yangın esnasında yapılan araştır- mada bayunın üstünde de dört beş yüz tane çengel iğne buldular. Eğlenceler Baştaki yuvarlaktan başlayıp, Sıra İle ördeğin resmini yapınız, sonra ge- ne ayni suretle horozun resmini yapi Biz, “Tarihi kıymeti olan meşhur Lagni kilisesi bar ve lokanta haline kondu — İnsan aksırdığı zaman ölüme çok yakınlaşır; aksırıldığı sırada kalb, kan, ciğerler durur — Amerikanın bir pulu üstüne resmedilmiş olan insanların 8a- yısı 37 mı 39 mu diye kırk yıl münakaşa edildi — Çinliler birçok tarihi vakaların tabaklara resimlerini yapmışlar- dır — Afrika kabilelerinden bir çoğundan, ilâç ve yiyecekler yere serilip satılır — Mısırlı Sald Mehmedin boyu uza yn ape A eat erke, ha moten uzunluğunda bir karyola tediye etli, Kirpi | fek bir hayvan- dır amma, hil- kat ona kuvvet- Ubirsilâh ver. | miştir. Bir gün bir kirpinin bir öldürdü- aslan günü de söyliyenler var. Hücuma uğrıyan kirpi, dikenli ka- buğunun içine büzülür ve kendini ko- İ rur, Hindistanda ve Amerikada kirpiden çok daha büyük hayvanların essedieri bulundu. Bu cesedler kirpi iğneler ile delik deşikti, Kirpinin hücumuna kur- | ban gittikleri anlaşıldı. | Kirpi ufak te- | | Mercan Bugün ger - İ danlık, küpe gi- bi şeyler yapı- lan mercan ta» rihten önceki devirlerde de in- sanların ziyneti idi. Çok eski insanlar mercanı tılsım di- ye kullanırlardı. Ölüleri mercan ger- ! danlıkla gömerlerdi. Asyalıların evleri İ ve üstleri mercan doluydu. Silâhları- na mercan hakkettirirlerdi. Mercana kurşun işlemez, İ düşmez kanaatindeydiler, yıldırım. Dört köşeler EE Bu dört köşelerin içinden 6 tane kib- | rit çıkarınız ki geriye üç tane dört köşe kalsın. Çocuk bayramı Dünkü toplantıda program hazırlandı 23 nisan çocuk bayramı programı nın tanzimi için geçen gün vali muavi- ninin riyasetinde toplanan komite dün de Eminönü Halkevinde, Eminönü ka- zasi kaymakamı Agâh, Çocuk Esirge- me kurumundan doktor İhsan . Sami, ve mıntaka Maarif mümeşsili Adil ile Halkevi reisi Agâh Sırrı Levend'den mürekkep olarak bir toplantı yapmış ve 23'nisan programı hakkında şu esasları tesbit etmiştir: i — Beyânddea 4, 5 nci Sınıf çocuk- Vârı ayrı ayrı yer alarak rüeasime İş- tirak edecekler. 2 — Okul müsessilleri kendi mınta- kalarında resmi devairi dolaşarak teb- rik edecekler. 3 — Çocuk haftasında vitrin müsa- bakalârı yapılacak (Bir hafta müddet le çocuk eşyası teşhiri), 4 — Radyoda çocukların rans vermesi, 5 — Gazetelerin.o gün çocuk sahi* feleri yapmaları, (Meydani temsilleri « 'Beyazıdda) (Cinci meydanı ve Binbir- direk meydanında umuma), 6 — Tayyarelerle çocuklara tebrik- | ler atmak, bayram yerleri yapmak, 7 —- Sinemalarda filimler ve tiyat- rolarda temsiller vermek. 9 — Üniversite konferans salonunda bir konser (çocuklar şerefine) 10 — Divanyolu Çocuk Esirgeme ku- rumunun açılış yıldönümü töreni, kontes fesörlerinden bi- rine göre ağaç dalları yer altın- da biribirlerine raslamazlarmış ; Bir cinsten İki ağaç yanyana dikilirse, büyüyen kök- ler biribirlerine raslayınca köklerden küçüğü derhal öteki yana kıvrılırmış, Profesöre gör bu hal tabii terbiye" işi değil, elektrik işidir. Köklerde biri» birine zıd 'elektrik olduğundandır. Profesör bir tecrübe yapmış ve yeral- tında ayrı ağaçlarla köklerini bir ara- ya getiremsmi; Ceza Orta çağlar - | da kazıklanmak- tan, daha beter cezalar vardı. Meselâ: Mah- kümun vücudü- nü kızgın ütü ile ütülerlerdi, Mahküm elini kaynar suya sokar ve suya atılmış olan birşeyi arayıp çi karırdı. Çinayetinin derecesine göre suyun derinliği tayin edilirdi. Mahküma kupkuru ekmek yutturu- Turdu, Eğer mahküm kuru ekmeği yur tarken boğulursa mücrim demekti. Boğulmaz da yutarsa ölümden kurtu- lur, beraet ederdi. Eğlenceler Ne suratsız şeyler!.. Amma bir kere de gazeteyi ters tutup bakınız ne s6- vimli şeyler!. Bu muammayı halletmek için 1 den 22 ye kadar rakamları kur- şun kalemle biribirlerine bağlayınız. Nisan Bilmecesi i —— Aşağıdan başlıyarak hindiye giden yolu bulunuz, anıma çizgilerin üstün den ve çizgi ile kapalı yerlerdön geçmi yeceksiniz, Bulduğunuz yolu kurşun veya renk» *li kalemle çiziniz resmi kesip gönde- riniz, #. Birinciye: 6 Lira İkineiye; 43 Üçüncüye: 3» Dördüncüye: 2» Beşinciye: 1» 75 kariimize de kolonya, mendil, ço- Tap, kravat, dolma kalem, perker ta- kımı, defter, kitap gibi muhtelif hedi- yeler verilecektir,