2 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

2 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 en aarhlılardan bir kısmı görünüyor Avusturyada tezahürat devam ediyor. Yukarıda alkışlanan bir Alman zabiti görünüyor Bulgaristanda seçim »"-kayetile neticelenmiştir. Yukarıda bir “ülüyor İngiliz donanması büyük manevralardan sonra Cebelüttarıkta toplanmıştır. Yukarıda mâhevraya iştirak eden büyük Bir Amerikalı profesör gözlüklerin yerine konabilecek bir takım camlar yapmağa muvaffak olmuştur. Bu camlar güzü tabil bir şekilde göster- mektedir. Maamafih yakında gözlük- lerin kâmilen ortadan kalkması me- ,mul değildir. Çünkü gözlük yerine konacax camlardan her biri şimdilik 60 liraya mal olmaktadır. Yukarda bir gözlük ve gözlük yerine takılan camlarla bunların takılmış tarzı görünüyor Sıra e birbirini takib etmiyen uzun | bir renkten küğd çıkmak lhzırogeldiği zaman kuvvet itbarile dördüncüsü oyns- zalır. Misal: | D-10-8-17-7 de damdan başlı ei aş tiva ettiği tarhetmek mu on bir diğer ü »reti edelim: Her Eğer her kü- 8 verilirse onludan on bir, dama on iki, ru dört rakkamı isabet eder. A: tira ettiği rakkam mertebesi küçük ve kendisine verilen kiymet si eler. Bu hesibu naaren mesli yedilihin mevkiini tayin etmek, yani yediliye faik kç kapd bulunduğunu bilhesab bulmak lâzımgelse on dört Takkamından bunu tarhetmek kâfidir. Bu kalde müdibince yediliye faik yedi kâğıd bulunduğu anla- #ilir ki bunlar da as, run - dam - vale, Onlu, dokuzlu ve sekiziiden tbarettir. Şimdi bahsimizin başlangıcında söyle- diğimiz gibi sıra itibarile birbirini takib etmiyen uzun bir renkten kuvvet itibari- le dördüncüsünü oynamak, yani eiğer Üçünü elinde bırakmak tzımdır. Binaen- aleyh oynanan kâğıda falk kaç kâğıd bu- Yanduğunu sulamak için o kâğıdın ib- tiva ettiği rakkamı 14 den tarhetmek icab eder. Bunlar üçü oynayanın elin- de diğerleri de geride kalan ö dadır. Şu halde her Miyesi yapın: Ji on döriten tarh ve tenzil etmekten ise doğrudan defn on birden tarhetmek ki On bir kaldesi ilk defa 1881 senesinde Amerikalı Yunmügtau. bay Fostet tarafından vayo- izah eden miyetini 1» Sm Bu misalimizde cenubdaki oyuncu iki #anıstu oynuyor. Garb, pikann sekizli- sini (yani uzun renginin kuvvet ifibarile dördüncü kâğıdını) çikiyor. Eğer şarkla oturan arkadaşı briçin bilimum kaldele- Pine ve işaretlerine vikıf ve fakat böyle basit bir vaziyette imâli fikre lüzum gör- miyen bir oyunew ise vale pasını yapacak | © Sinop vali vekili B. Kâzım Alpdoğan Sinop (Akşam) — Vali vekili B. Kâ- zın Alpdoğanın başkanlığında açılan meclisi umumi bir aylık mesaiden sonra çalışmalarını bitirmiş, bu sene bütçesini 436,000 lira olarak kabul et- miştir. Meclis bu sene bilhassa yol işle- rine fazla ehemmiyet vermiştir. Uzun senelerden beri açılamıyan Ayancık - Sinop yolunun bu sene açılmasına ça- lışılacaktır. Yapılan intihapta, merkez | den B. Murad Kocar, Gerzeden B. Mus- tafa Turan, Ayancıktan B. Mehmed * Urçun, Boyabaddan B. Galip Kaya dalmi encümen azalığına seçilmişler. | On bir kaidesi Lenz'den ve müteakibe: virmesine imi turmağa çalışac arka ver na gene pika çe- ilmek için € ki bu da tir. dört Gerb kâğıd vet Müzayede Garb o Şimal oOŞerk (o Cenub pas * pas sanzolu pas Zsanzotu pas pas Garb kupanın yedili boş veriyor. Eğer muk imknine re : hareket edi veri On bir kozru iki & * şarktaki oyuneu kup ik kozcunun elinde bir tek kâğd neticesine Bu “kâğıd veya as ta olabilir. dun biri ise ve kupayı çıkan arka elinde yedi kupa varsa şarktaki oyuncu kla -kozcu içeri girer arkadaşının önörsuz bir kuj Tukat ile sanzatu kan değ; garbdeki elde as rus panın yedilisine rusdan biri olduğu varılır. garktaki oyuncu yedili damı koyramakla en iyi bir müdafaa hareke. tinde bulunmuş olur. Bu on bir kaidesine Lebaan çıkılan kâ- Ed yedili veya altıdan küçük olursa kaidenin tatbikinden çıkarılacak netice büyllk bir ehemmiyeti haiz olamaz Çün- kü geride kalacak faik kâğıdların adedi gok olacağından kagcunun elinde bnlar- dan hangilerinin bulunacağını tahmin ederek ona göre en muvafık kâğıdı oyna- mak müşkül olur. Sinop - Ayancık yolu bu yıl açılacak ile umumi meclis âzaları bir arada dir. Halkevinde şoförlük kursu açıla caktır, Kursun hazırlıkları ikmal edik miştir, derslere pek yakında başlana- caktır. Kayıd olanların çokluğuna na- zaran kurse büyük bir rağbet olacak- tır. Çocuklar milletin en kiymetli hazinesidir. Bunların sihhatte v€ Ço- rı için uğraşa Esirgeme Kurumuna yardım ediniz.