25 Haziran 1935 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

25 Haziran 1935 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

İzmir'de İki Gün lçindğ Geçen Polis Yak'aları. Sayısı Yirmialtıdır. Fakat Bir Çoğu liıık İehk Şeylerdir. Yuda ve l(ıı- za'nın Kav SL. Rana 28 ya Gazller — mahallesinde İlyazar kızı oniki karı koca sokağında pnda Roza Dadu; sene denberi gayri meşru gibi yaşadığı Yako oğlu Yuda'yı eve koymamış, bundan — kizan | Yuds; sopa İle Roza'şı başından yaralamıştır. Saat Hırsızlığı Doktor Mustufabey caddesin: de doktor. Bay Kemal'la yeni yaptırdığı evde oturan Abdullah oğlu Bay Mehmed'in değerindeki Ömer Aziz tarafından çalınmıştır. Tabanca Çekmiş Bahribaba parkında Adem oğlu Feyzi; sandalyeci Mehmed oğlu İbrahim, karısımı Nuri ile 15 lira saatı oğlu otorurken görmüş ve toplu ta bancasını müştur. Parkta Bir Rezalet Buhribaba parkında Müstafa kızı 20 yaşlarında bayan Me Hba sevgilisl bay Muzaffer ile bir kanapa üzerinde çirkin bir. dürümda iken Kocell'li Şaban oğlu İzzet bunu görmüş göstererek — korkut ve biçağımı çekip — üzerlerine yörümüştür. Bay — Muzaffer bundan korkub kaçmışsa da bayan Meliha; İzzet'in elladen 17 santlın bi çağını elirken s0l elinden ya uzunluğundaki ralanmıştır. Sarhoşluk Keçeciler mekte — olan fazla sarhoş olarak nara atmış polislesin giyabinde ağır sözler töylemiş, ve Rıza oğln İbrahi caddesinden geç Davi oğla Vitall me bıçak çekmiştir. Bu Kadın Kim HBisar bidayet şaflı ve peçeli bir kadın tara fiodan altı aylık bir erkek ço cuğu bılmıştır. Bu kudının kim olduğu hakkında tahkikata de vam edilmektedir. Denize Düşmüş Kordon'da cumariyet alsana yakın bir yerde Arslan motö rönden İşçi AlI oğla sltmış yaşında Mehmed; motörden Kordon'a uzatılan kalas öÖzerinden denize düşmüş ve yaralanmıştır. Mehmet has taneşe kaldırılmıştır. çocukluk sokağında camil — yakınlarında hanı önüne siyah çar taş boşaltan Karataş'ta 9 Eylül Ali oğlu 11 yaşında da oynarken düşmüş, Sald yol sol kolu burkulmuştur. Haursızlık Kahramanlar'da behçevan 80 kağında oturan Mebmed oğlu Febmi'ain bahçesine hırsz gir mlş ve on İlra para İle resmiğ bazı kâğıdlarım çalmışlır. Zabıtaya Hakaret Vazife için Hilâl'da şimendi ilerlemekte olan üçücücü komiser Hamdi | Canbay - terlikçi oğla Aslan ile Ali oğla Emine raşt. lamış ve durümlarından kuş kulanarak hüvlyetlerini öğrenmek| İstemiştir. Bunlardan Emin ko miserin boğazına sarılmış yetlşen polisler kendisini yaka- lamışlardır. fer yolundan bay Salim ve | Şamlı varakası | koza denize .ırdc—ıııc Bıı;zık Çekmiş.. İkincibeyler sokağında sarhoş oğlu Selâhiddin biçak çektiğin geçen Emin kardeşi Ferid'e den tatolmüştür. Genel Evlerde Tepecik'te A Mebmed oğlu Mustafa sermaye lerden Mediha'yı dost tutmak kabuol zarak ev sahibi İle ötekl kadın Sürmeli sokakta e'nin evine giden İsternliş, edilmeyince kı ları öldüreceğini söylemiş, teh didde bulunmuştur. Bunu gören Aliye karakola haber verm Mustafa elindeki bıçağı tavalet yerine atmışan da zabıtaca attığı yerde bulunarak - çıkarılmış ve | kendisi tutulmuştur. Birbirini Vurmuşlar Evelki gece sokağında — oturun Ömer Husan oğla Nuct- nla anaslle nikâbaz yaşamakta Alsancak'ta yeni gün oğla Mustafa, olduğundan Naci İle arularında kavga çıkmıştır. Her iklisl de ellerine göçirdikleri ekmek bı çağile birbirlerini yaralamışlardır. Yasaktır Tepecikte kâğıthane cudde- tinde Mehmed oğlu Ali; hafta tatiline aykırı olarak dükkânını açan birkaç dükkâün sabibi hakkında hita memare — tarafından zabit totulürken karışarak benzinci şarbaylık za memura bakarette buluomuştur. Banyoda Bir Kaza Karşıyaka'da Osmanzade mev- kilade deniz banyosunda - bir Mehmed oğlu yaşında boyacı İsmall; ban olmuştur. | yonun merdiveninden başaşağı atlamış, başı kum ve toprağa çarparak yaralanmıştır, tedavi hastaneye gönderilmiştir. Nankör Misafir Salhane İle Bayraklı arasında bahçevan Mehm*d oğlu Yah yanın evinde mlsafir Mustafa 14 kalem eşya çalarak kaçmışsa da totulmuştur. Saat Nerede? Göztepe'de Köprü sokağında doktor. bay evinden 150 değerinde — pırlanta — taşlı ile 800 değerinde yaküt ve pırlanta taşlı yüzüğü Yapılan tabkikatta hizmetçilik yüzüğü musluk edilmek Özere — yaralı oğlu Mustafa; oturan — öperatör Kâmil Ahmedin lra saatl lira çalınmıştız ayal evde eden bayan Ülviye başında bulduğunu te'vilen lt- raf etmişse do herede Tah saatin olduğunu — söylememiştir. kikata devam ediliyor. B. Vahab Hakkında Alsancak sahasında bir vak'a olmuştur. Müsabaku sırasında bakem Riza, AU oğlu Muammer İle Mustafa oğlu Vabab'ı sahadan çıkar. Bundan muğber olan bay Vahab'ın giyinme odasında bay Muammer'in yalmız bulun: masından İstifade ile İçeri girlb kapıyı — kapatmış bay Mu- ammer'i tekme ve tokatla döv- müş ve vücudünü birkaç ye. rinden berelemiş olduğu Iddla edilmiştir. Şikâyet üzerine za- bıtaca tabkikat yapılmatadır. spor bay buy muştur. ve | tafa oğlu Mustafa'da bir tabanca | evda Ali oğlu Müstafa sebebsiz | üç ol ellâh | Bundan çıkan kavga Anadolu nun Anketi. —.. — Baştarafı | inci yüzde Kuşadasından vapurlara yükle nerek ihraç edilmekte, büyük parti zeytinyağları da dış mem leketlere buradan gönderilmek tedir. lesinden — yapılmasının önemli sebeblerinden — bi Aydın de miryolu taşım (Nakliye) tarife sinin yükstek — olmasıdır. Kam develerle -Kuşadasına İhracatın Kuşadası lake yon ve yapılan taşım - (Nakliye) ücreti İzmir'e nazaran hemen hemen yarı yarıya fark göstermektedir ve bu az birşey değildir. Şimdi devlet demiryollarının Tincl matoka İşletme müfet tişliğinin İdaresdadeki İzmir Kataba hattının navlun tarife # de vaktile böyle yöksekti Şimdi bu hatta tarifeleri indi rlmli (Tenzilâtlı) olarak tatbik edilmesinden tecimerler ( Tüc trenle nak- bulmak- mallarını daha faydalı Aşdın hati devlet eline geçibde fodirimli tarife tetbikine başlanınca barada da carlar ) letmeyi tadırlar, dürüm - (Vaziybt) aynl olacak, Adaya daha yapamıyacak kamyonlar ucuza — nakliyat larından ada ihracatının deve İzmir dehine azalacağı ve - binnetlce Hmanından ihracatın beklenebilir. Burnave'lıların ve gençlerinin çok sevdikleri bay Fehmi; bir sonra: — Antalya demiryolu yapıl dıktan sonra Antalya limanının artması Burnava sigara — ozattıktan İzmir İlmanı aleyhine İnkişaf | edib etmiyeceği sorunuza cevab | vereylim, dedi. Esasen istirdat tun berl Antalya ve yukarımında bulunao İller gerek Aydın ve gerekse İzmir-Kasaba didi demiryollarının ve temn tarifeleri. | nin yüksek oluşundan — bütün işlerini İstanbul'a çevirmişlerdi. iirnen eZ Silâh Taşıyanlar Tepecik'te Ali oğla Müsta fa'da bir aastalı çakı ve Mus görülmüş, zabıtaca alınmıştır. Silâh Atmış İkiçeşmelik'te 413 numaralı attığından — tutul muşlur. Ayıp Gece İklçeşmelik"* ıe evlerine gitmekte olan bayan Kârmran ile Ayten'in arkadaşlarımı ta kibeden Ali oğla Muntafa ve Mehmed oğlu Tahir — zubıtaca Bunlardan — Mus- bir. bıçak tatalmuaştur. tafa'nın — üzerinde bulunmuştur. Sahte Memur Kemoraltında Evliyazade ote linde oturan Mustafa kızı Sü heylâ Meryem İle tanışan Narl oğlu Cihad; birlnci kordonda yürürlerken şoför Mümtaz oğlu Mehmed önlerine — Siz benli tanımazsınız, ben tabarri — memuruyum, — Gelin buraya! Diyerek her iklsini de otomobi: çıkmış: evino götürmek İçin line bindirmek biteca tütülr 3 Bu Ne Rezalet? Keçecller caddesinde çeşme- den su doldurub evine gitmekte olan İbrahim kızı bayan Sefa- deye rastliyan Yusuf oğlu Meh med ve AlI el ile sarkıntılıkta bulanmuşlardır. betemlş ve ze Hüseylfo oğlu sonunda tekme ile kadını dövmüşler, © da elindeki teneke İle Ali'yi dövmüştür. | yoruz. |vesulrelerini birleştirmişlerdir Türk | takib | racatçılar bu süretle | faz rışmıştır. Bu | diğer | ihracat için gelen büyük parti | çok önemlidir, | lağundan: | masından dolayı tebliğ | diği anlaşılmış olduğundan İşbu .— Binaenaleyh İzmir limanı; daha hava o zamandan Antalya ve Üsinin iİhracatımı kaybetmişti Yeni İzmir Umanının bat — yapıldıktan sonru bundan daba fazla zatar göreceğini zanvet mem İşletme rına gelince büyük rekabet yü ve ambalâj masraf'la zünden bu maşrafların en aşağı fiatı bulduğunu — heplmiz bili: Hettâ üç büyük cenebi teclmesi (Ticarethanesi) bunda | o kadar İleri gitmiştir ki bütün | muhasebe ve İşletme musraf ları nn bir elden idaresi için mu hasebe, İşletme aracı (Vasıtası) ihracatçılarının da bu hareketi odib etmiyecekleri heüz Fakat ecnebi ih masraf İn rından önemli miktarda kısmış belli değildir. olüyorlar. Yükleme ve indirme (Tahmil ve tahliye) gehirdekl taşıt (Nakıl vasıtaları) üeretleri biraz adır. —Alığ - veriş İşlerinde bugünkü hesap santime kadar ve tomiştir. Geçen bol zamanların bol masrafları artık tarihe ka itibarla binlerce mil uzaklara göndergimiz mal larımızın — navlim — tarifelerine göre karadan hemen burnumu zun dibindeki leme fazladır. vapurlara yük masrafı — nlsbetsiz — ve Bak. bakanlıklardan, Ekonoml devler demiryollarından leri dicektörlüğünden İzmir'in Iktısaden İnkişafı İçin âtekleriniz nelerdir. Bence İstenecek — kolay lıklar şunlardır: L — Gümrük ihracat beyan ve liman İş genel Dameleri İşine daha pratik bir şekil verllmeli. 2 — Yükletme (Tabmil ve tahliye) ücretleri daha indirilmeli. B — Şatlarda ardiye müddetine Hâve edilmeli, 4 ve İndirme kebul edllen birkaç gün | Devlet demiryollarından mallara en aşağı on gün müd det vermek lâzımdır. Bu mes'ele bilhassa zahire üzerlnde tesir yapmaktadır. Ve bay Feh mi'nin elini sıkarak teşekkürle ayrıldım. ihracatı büyük bir hab Göksel îıın memur İzmir birinci Mabatap; İzmirde Gazibul. | varında arpacı Feyzl bey arpat manında — ve bazen İzmirde | Ikincikordonda doktor Behçet Salih kıliniği yanındaki hanede oturmakta iken halen ikamet gâhları meçhul ölü Rent za Ömer Abdülkadir veresesinden karın — İffet oğlu — Cibad | Ömer taraflarına, dosya 1 932 3159 Osmanlı bankası İzmlr şube- sine mütebaki borcunuz falz masraf lardan — başka 4016 Ura tahsili hakkında namlarınıza çıkarılan hali oturduğunuz yerin belli ve M İ olan ve 20 kuruşun ödeme — emirleci bazır olma: edileme tarihladen — tibaren Hlân on gün zarfında borconuzu tama meti tediye etmeniz ve kanunu n kabol Ktlrazınız bu müddet Na İcaraya bildirmeniz akal tak yar varsa gene içinde — yazı | bak taleblade bulunanlar elle | likte yirmi gün zarfında izmir edileceği olmak dirde feraya devam tebliğ makamına kalm üzere İlân olunur. Ii ——t İzmir 2 inci ic l'ü memıırlıığıından Bay Müastafa Sabri'nin emlâk ve eytam ödünç aldığı psraya mukabil bankaya bankasından ipotek eylediği İzinir'da kargı yaka'da alaybey naldöken soka gnda 5ö sumaralı kütüğbnün 30 ada 13 parselde | ve tapu 518,50 metce m., olarak kayıtlı haneye kapıdan İçeri - girilince | uzun bir koridor karşıda yan önsekiz ayak çıkıldıkta tağda mutbak helâ ve banyo, tolda Iki oda, karçıda bir san dık mutbak yanında büyük bir oda ve ufak bir koridor Evin arka kıamında 150 metre mu rabbar bahçe elt yana iki oda, merdivenle — yakarı odası, sağda ve tre vcuttur. mevcuttar, evin Dökkân sürmeli kepenkli İstorla ve ta- | kısımı dükkândır. banı çimentodur. Ba dükkânın yanında ve İçin avlayı 53 No. li bir mevcud bulunan ve geçllir dükkân daha 3000 lira | kıymetinde nlan mezkür bane nin man müştemilât mülkiyeti suretile 844 numaralı emlâk ve eytam ban kanunu — mucibince — bir olmak şartile artırması 2.8.035 cuma günü saat 11 de izmir bükümet ko sağındaki ikinci fera dalresinde yapılmak üzere 30 gün müd. detle satılığı konuldu. açık artırma ve kası defaya mahsus Bu artırma neticesinde satış bedeli tahmin olunan kıymetla yüzde yetmişbeşini bularsa en- çok artırana ihalesi yopıla: akal takdirde 2280 ralı kanuna göre satış gerl bi tır. numa rakılacaktır. Satış peşin ile olap — müşteriden — yalnız yüzde ikibaçak - dellâliye mas rafı alınır. herhanği bir para İşba gayrf menkol şekilde üzerinde rindeki resmi yusaik ile bir- 2 inel İerasına — müracaatları | âzımdır. Izmir Muhasebei lüğünden: Kapı numarası 31,3) 25 Bazlran Heruün Beş Kelııııc. Otuzdördüncü Lisi? Fıkra l Bölek 2 — Anlatık Örnekler: 1 — Kanunut €i maddesinin üçüneü ginde. 2 Yazınızın — votü ğinde. 3 — Hoca Nasrettin'i gi anlatıklarını — dahl seversiniz? Feragat Örnek: Yurd işlerini ilk şartlardandır. Fikri takip — G Örnek: Güdergesi adam, hiçbir işi bal del Davet — Çağrı — Çığıılık Davetoame Med'u — Çağrık, ça Örnekler: 1 — Yarıl kaç çağrılık yoli Dün akşamki — Yarınki bnmk alı (çağrık) masıntfi 5 — Ziyafet — Şölen NOT: Gazetemize derilecek — yazılardâ& kelimelerin Osmanlı? rı kullanılmamasını! ederiz. Cezalandırılan Memurlar.. Vazifelerini hakkile £ dikleri teftiş neticesiadt şılan dört şarbaylık zabili muru ve çocuk yayı larından — bazıları cezalandırılmışlardır. Akal balde hakları —Vf cilince malüm olmadıktf laşmadan hariç kalırları me herkese açıktır. Talif Jarın 'yüzde yedibuçuk * akçası veya bir itibar mektabu ve 337 dosya numarasile İzmif dora memurlağanü zt ilân olunur, H. İş. No: Hususiye Müt milli Palancılarda acem hanı arkasında Kiymeti mühammenesi 400 İlradır. İdarol hunusiyel vilâyeto alt Palancılar çarşısında arkasında fovkani ve tahtani bir gından bedeli defaten — tesviye edilmek — üzere gceli mülkiyeti 21,hazli dükkânın tarihinden itibaren 20 gün müddetle münakasaya konul! Münakasa kalmeslai görmek İstiyenler bergün Muhastl susiye müdürlüğüne ve pey sürmek perşembe günü kadar deporlto- makbuzlarile vryahut banka mektublarile ., | ı olan 11 temmnz,935 taribli imeni vilâyete müracaatları. C. H. P.T İstiyenlerin de ibalt saat 9 dali J sında bulunduudi 'j şarbi) | | 935 tarihinden itibaren Ü ilkilik Nahiyef Cedit, Süvari ve Mirali Ocakları Tarafı8'” İzmir - 30 bezirin 1936 pazar günü Mevsimfa s#on tren geztlintlel lerin bol olduğu bu mevsimde ü Tirenin Paşa çeşmesi ve değer pek güzel yerlerdi BİLET ÜCRETLERİ : 2 aei mevki 120 kuruş olacaktır. Her türlü W son firsattan İstilade 08 Kaplan memba saya C. 1 faci mevkl 150 karuş 3 üncü mevki 100 kaftf 4 3 yaşından on yaşına kadar çocuklardan yarım ücret * Trenin hareket saatleri : Kemerden 7,10 da K Tireden 19 de. Kemere varış Bilet satış yerleri : Çulla'dan Alsancaktan eaat 7 de 7,26 da Z21,15. Alsancı Tilktlik bay Falk eczanesi, Aydın demiryolu şehir İf (Kerestcellerde) Alsancak ve kemer İstasyonları, Kotf Sevlm pastanesi, şifa cezanesl, Tahsin, Gözel İzmir kıraathan Salt, Aratta'da met Mitat cezancal, Tilkllikte hiyesine bağlı ocaklarda. Balcılı Sarraf Boncuya Çükürel, Çorakkapı tütüncü Değirmendağında be kıuıyıkıd' / yoğurtçu Fehmi, TWikll arda çı Hafız Feval Tire Gezintisl i ş