1 Mayıs 1986 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

1 Mayıs 1986 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

Boğa Burcu Boğa burcunun yıldızı Venüs'tür. Ama hemen aklınıza taşkın cinsellik sahneleri gelmesin. Çünkü Boğa, sa- bit bir burçtur, bir toprak burcudur. Hem unutmayın ki, Venüs, güzellik ve aşk tanrıçası olduğu kadar bereket tanrıçasıdır da. Bu yüzden Boğa'nın cinselliği, örneğin Akrebinki gibi taş- kınlığa değil, berekete ve mülkiyete yöneliktir. Bütün toprak burçları gibi Boğa da ağır ve temkinli hareket etmeyi tercih eder. Eli sıkıdır. Çünkü elinde ve çev- resinde olan herşeye sonuna kadar bağlıdır Boğa insanı. Bu yüzden evi- ne çok düşkündür; evinin korucusu- dur. Vefa kelimesi belki de Boğa bur- cundan olan insanlar için türetilmiş bir kelimedir. Önümüzdeki ay Boğa burcundan insanlar için normalin de üstünde be- reketli geçecek. Çünkü Jüpiter, bere- ketli yağmurların gezegeni, bir su bur- cu olan Balık'ta konaklamış. Etkisi kat kat artıyor. İş hayatı da aynı öl- çüde başarılı. Çünkü fevri ve savaş- kan Mars'la, su altlarının, derin duy- guların sezgilerin gezegeni Neptün bi- rarada Oğlak'ta bulunuyorlar. Bu ise birbirlerinin olumsuz yanlarını denge- leyebilecekleri anlamına geliyor. Mars birtakım işlerin bitirilmesi için gerek- li olan enerjiyi sağlarken, Neptün'ün sezgileri, Mars'ın aşırılıklarından ko- ruyor. Bunların yine bir toprak bur- cu olan Oğlak'ta buluşması ise, sezgi ve enerjinin oldukça pratik ve maddi alanlara yönelmesini sağlıyor. Bu ay sakınmanız gereken şey şan- sınıza ve hafızanıza, hatta zihinsel kıv- raklığınıza güvenmek. Kısıtlar gezege- ni Satürn'le, ani değişiklikler gezege- ni Uranüs birarada şansınızla yakın- da ilgili olan Yay burcuna oturmuş. Merkürle ilgili bir nokta daha. Ha- berler ve yolculuklar gezegeni olan Merkür cıva ile temsil edilir. Hani şu “cıva gibi adam””' dediğimiz türden bir zeka kıvraklığını anlatmak için. İşte Merkür, ayın 23'üne kadar kendi bur- cunuz olan Boğa burcunda. Oysa ağır ve kıvraktan ziyade sabırlı ve istikrarlı olan Boğa, Merkür'ün bu özellikleri- ni zayıflatacaktır. Bu ise unutkanlık- lara, hafıza zayıflıklarına yol açabi- Samet Kumaş-Necmi Görür commodore