1 Ağustos 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

1 Ağustos 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

fir. Bayan Obsarski iş bölümünün başkanı ve de bir öğretmen. Çocuk- lara kelime işlemi tanıtmak için sınıf- ta PET'ler ve WordPro kullanıyor. Sınaf saatleri dışında çocuklara günün belli difer saatlerinde de bilgisayar- ları kullanma izni verilmiş. Bayan Obsarski bu zamanlarda bazı çocuk- İarın bilgisayarla dönem ödevi ve ra- porları hazırladıklarını söylüyor. Burada görebileceğiniz gibi Mill-r Place Okulu çevresinde yuvadan lise- ye kadar bilgisayar hep bir alet ola- rak görülüyor. Bilgisayarlara bu yak- laşım çok başarılı olmuş. Aslında ko- nuştuğun öğretmenlerin neredeyse hepsi bir dahaki sene için yeni prog- ramlar ve projeler hazırlıyor, BİLGİSAYARLA TANIŞTIRMA: Birçok insana göre bilgisayarın programlanabilir olması onun en bü- yük yeteneklerindendir. Bu doğru ol- sa da olmasa da bilgisayar tanıtımın- da ilk adım programlama ile tanıştır- madır. MViller Place'de de bundan başka bir şey yapılmıyordu. 2., 7. ve 8. sınıflarda bilgisayarın ne işe yara- dığım anlattım ama bilgisayarların önemli role sahip olduğu iki sınıf da- ha var. Miller Place Lisesi'nde New York kantunlarına göre her öğrenci bilgisa- yar edebiyat dersinden geçmelidir, Bunu başarmak için de, CRT ve byte gibi 30 kadar terimi bilmek gerekir. Nancy Greenfield bu sınıfa derş ve- riyor ve derse programlamaya girişi de ekliyor. Dönem sonunda öğrenci- ler, 30 terimi ve basit BASIC prog- ramları yazmayı, kaydetmeyi ve yük- lemeyi öğrenmiş oluyorlar, Bu çevrede belirtmediğim bir okul da Sound Beach okulu ve bu okulun 4,, 5. ve 6. sınıfları. Burada özel bir bilgisayar dersi yok, ama yarım dü- zine 64 ve PET'in bulunduğu bir bil- gisayar odası var. GATE programı- nan köordinatörü olan Grace Brind- ley, ayrıca 6. sınıf bilgisayar progra- mı İle de sorumlu. Bilgisayar programı ders saati baş- lamadan çocukların bilgisayarlarla uğraşmasına izin veriyor. Burada ne gibi bir tepki alıyor? Bu yıl 170 ka- dar öğrenci okula erken gelmeye baş- ladı. Bu bir sınıfın alabileceğinden çok daha Ffazla idi, Burnun üzerine Ba- yan Brindley çocukları bilgisayar odasını kullanmak için gruplar böl- meye karar verdi. Çocuklar bitgisa- yarlarla neler yapıyorlar? Bazıları Oyun öoynüyor ve bazıları BASIC programları yazıyor. Bu iki örneği bir noktayı daha be- Tirtmek için verdim. 2., 6., 7., 8., ve 9. sınıf öğrencileri hep aynı seviyede bilgisayarla tanıştırılıyorlar. Bu 2, gı- mıftakilerin 9. sınıftakiler kadar ge- lişmiş olduğunu değil sadece bilgisa- yara farklı bir yaklaşımda bulunul- duğunu gösteriyor. Bütün öğretmenlere bilgisayar kul- lanmak istemeyenin olup olmadığını sordum. Bu ilginç olacağını düşündü- ğüm bir başka soruydu. 3. şınıf öğ- rencilerinin tepkisi hayırdı. Küçük si- nıflardaki öğretmenler çocukların bepsinin bilgisayar kullanmayı çok sevdiğini söyledi. Hatta bir öğretmen ceza olarak çocuklara bilgisayar kul- lanmayı yasaklıyordu. Fakat 9. sınıf farklıydı. Öğretmen Michelle Greenfield her dönem bilgi- sayar hiç bakmayan öğrenip öğren- mediğine önem vermeyen birkaç Öğ- rencinin çıktığını söyledi. Bunun iki nedeni olabileceğini öne sürüyor. Bi- rincişi, çocuklar ilk kez bilgisayardan not alıyor ve kalma olanakları oluyor ve bu birçok tepkilere neden olabili- yor. İkincisi, daha mümkün olan bir neden ki, bu yaşların etkisi. Bugünün toplurnunda bilgisayar halen bazı engellerle karşı karşıya. Birçok yeni teknolojiye karşı olduğu gibi, bunun neden yararlı olduğunu göremeyen ve en kötüsü bu yenilik- lerden korkan kişiler tarafımdan bil- gisayara karşı çıkılıyor. Ufak çocuk- lar ise bilgisayarı bit oyuncak olarak görüyor. Bu çacuklar için bilgisayar- lar, istedikleri gibi kontrol edebile- cekleri bir eğlence aracı. Yine bilgi- sayarın bir alet olarak kullanılması- ra görüyoruz. Fakat 9. sınıf öğrenci- leri bugüne kadar bilgisayarsız geldi- ler. Bu zaman boyunça bilgisayar hakkında bazı negatif düşünceler oluşturmuşlar bile, TAM BİR BİLGİSAYAR PROGRAMI Geleceğe bir bakış bu durumun de- Biştiğini gösterir. Bundan 7 yıl sonra Bay Salmon'un sınıfındakiler 9. sım- fa başlayacak. Bu yıllar boyunca bil- gisayarla tanıştırılacaklar. 7, ve 8, şı- nıflarda edebiyatı görecekler ve Ka- alaPad'i kullanmaya alışmış olacak- lar. Bu da gösterir ki, şu anki 9. sı- nıflar gelecek 9. sınıflardan bu konu- da daha geri kalmış olacak, Bu programı yöneten baştaki iki kişi okul müdürü Dr. Jameş Boyd ve idare asistam Margaret Finn'dir. Beni okuldan okula dolaştırıp çevredeki- lerle tanıştıran Bayan Finr'dir. Öbür işlerinin yanında bu iki kişi düzenli bir bilgisayar programı oluşturmak için çabalamış, Bunu gerekli program ve yan birimleri sağlayarak, öğret- menleri bilgisayar ve program hak- kında eğiterek yapıyorlar, Belki ge- lecekte görevlerine yeni bilgisayar öğ- retmenleri almak ve bilgisayar en- düstrisinin öncüleri olmak eklenebi- lir. Üç yal içinde Miller Place'de bil- gisayar programı yayılmıştı ve Bayan Finn beni dolaştırırken bu yeniliği ya- pan yerleri bana göstetiyordu, Ufak problemler olmasına rağmen bu bilgisayar programı Miller Place'- de övünebilecekleri bir şey. Sınrıftaki kullanımlarından başka program ve bilgisayarlar başka işler için de kul- lanılıyorlar. Miller Place okulunda büyükler için BASIC ve kelime işlem kursları da açıldı. Ayrıca cumartesi- leri de okul sekreter görevlileri ve eği- tim görevlileri için ders veriliyor. Geçen sene Miller Place, New York'ta ilk sınıf geçmek için bilgisa- yar edebiyatını zorunlu kılan okul al- du. Lise ayrıca “database”, “spre- adşheet”, kelime işlem ve program- lama üzerine 4 iş kursu açtı. Bu okulu gezmek benim için iyi bir deneyim oldu ve bana 2. sınıfta keli- me işlem öğrenmenin nasıl bir şey ol- duğunu düşündürdü. Bilgisayarı bir arkadaş olarak gören ve kendi yatar- darı için bir alet olarak kullanmayı öÖğrenen bu çocukları kıskanıyorum. Burada durup, konuştuğum her Öğretmene teşekkür etmek isterim. Derslerini kesme ve yemek ve boş sa- atlerinde onlarla konuşmama izin verdikleri için teşekkür ederim. Ve derslerini bölmeme bir tepki göster- meye çocuklara da teşekkür ederim, 13