1 Ağustos 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 71

1 Ağustos 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 71
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

yaptıkları işlerle ve diğer projelerle magazinleri için paraları birikti. Şim- di diğer projelerle magazinleri için paraları birikti. Şimdi diğer gençle- rin yazdıkları makale ve programla- Ti yayınlıyorlar ve yazarlığı başlayan çocuklara yardımcı oluyorlar. MAGAZİNLER Özellikle çocuklar için bilgisayar magazinlerinin ortaya çıkması ile çok genç insanlar bilgisayar bilgilerini ve İngilizce hünerlerini uygun fiyatlar- la satabilme olanağına kavuştular ve yazılarda kendi isimlerinin çıkması heyecanımnın yaşadılar. Kids' Corner grubunun Power/Play dergisi, özel- likle çocuklardan makaleler, görün- tüler ve programlar isteyern ilk örnek- lerden biri. Çok geçmeden bu alan- da K. Power, Miçrokids ve Enter gi- bi mapgazinler çıkararak takıma uy- du. Bunların içerikleri de yaş sımnırı ol- maksızın iyi bilgisayar yazılarıydı. Kids” Corner'de yayın işlerinde ilk güöze çarpan çocuklar Power/Play ve diğer dergilerde ilgi çekici makaleler yazma yoluna gittiler. Tom ve Eriç Saberhagen kardeşler bizim Hazi- ran/Temmuz sayışında Flektronik Arts'ın Archon oyunundaki ilgi çeki- ci görüntülerden sorumludurlar ve aynı zamanda K.Power magazinin düzenli yazarlarıdırlar. KİTAPLAR VE YAZILIMLAR Çocuklar tabii ki, her zaman der- gilere makalelere vererek yazar ola- mazlar. Peter Huffman -ve bilgisaya- rı- şiddetli allerji nedeniyle evine hap- solmuş 15 yaşında bir çocuktur. Ün- lü Fred D'lanazıo'ya mektup yazdı. Fred cevapladi ve mektuplaşmaya de- vanı ettiler. Şimdi Pete, Fred ile bir- likte bir kitapta çalışıyor ve kitabın içereceği birçok programı yazıyor. Yazılım çalışmaları yapan yazar Şocuklar hakkında başka ne gibi bil- giler var? Bill Budge, Elektronic Arts'tan Pinball Conctruction Set'in yazarı harika çocuklardan biri, Com- modore 64 için Simons” Basıçı'ın ya- zart Davıd Simon ve daha 18 yaşın al- tında yazılım yayıncılığından başarı- h birçok çocuk. BİR YAYIMCI YAZAR OLMAYA NAŞIL BAŞARMALI? Çocuklardan her hafta aynı soru- nun değişik şekillerini soran mektup- lar alıyorum: “Dünyadaki büyük ya- zılım yayım evlerinin dikkatini çek- meyi nasıl, hangi yolla başarabili- rim?” Yazılım evleri (ve dergiler ile kitap yayıncıları) çocuk ya da yetiş- kin potansiyel yazarlardan ses gelme- sinden hoşlanıyorlar. Bu yüzden bir- çok yeni bilgisayar magazinleri ve ya- yımcılık şirketleri gençlerle çalışma- yı tercih ediyorlar ve bilgisayar yayım işlerine genç elemanlar alma kararın- dalar. Şimdi iyi ve doğru yazıların ek- sikliği var. Satılabilir bir program sa- hip olduğunuzu ya da yazım kabili- yetiniz varsa- okuyun! Dergiler belki de ulaşılması en ka- lay alanlar içine girdiler, her hafta ya- yırnlarımalarından beri, her sayıyı dolduracak materyalın mevcut öolma- sı gerekiyor. Bazı magazinler çoğun- lukla evde yapılan görüntüler, prog- ramlar ve makelelerden oluşur (ki bu- nun anlamı bunları yazmak için full time personel sahip olacaklarıdır) fa- kat genellikle tnateryallerin büyük bir bölimü için serbet yazarlara (ki bu sizsiniz!) bağlıdırlar. Hangi derginin yeni yazarlardan yazdıklarının bir kopyasını istediği- ni öğrenmenin en iyi yolu yazarlara notlar bölümüdür. Bir dergiyi dikkat- li okursanız, naşıl göndereceğiniz ko- nusundaki bilpileri herhangi bir yer- de -genellikle yönetici listesinin altında- bulabilirsiniz, Bu yazar not- ları size ne tür makale ya da program- lar öndereceğinizi -ki bunlar dergi sa- tışlarına ilgiyi artıracaktır- ne uzun- lukta olacağını, derginin ne kadar ödeyeceğini ve her sayı için son tes- lim tarihini belirtecektir. Fn önemli nokta da derginin ştilini bildirmesi- dir, bir dizi direktif ile göndereceği- niz yazının formatının nasıl olacağı belirtilir. Bazı dergiler önce onunla ilgili so- Tu soru sorulmadıkça makaleler ka- bul etmekten hoşlanmazlar. Soru kı- sa bir mektup (genellikle bir sayfa) ol- sun ki, bunun ifadesi hemen sizin yazma kabiliyet ve niteliğinizi hem de makalenizde sunmayı tasarladığınız bilgi ve konuyu aksettirir, Sorular ço- ğu kez makalenin ilk paragrafında planlamayı içerir ve yazmayı planla- dığiımz yazının tam olarak kaç keli- me olacağını (bu dergilerin bir sayfası yaklaşık LO00 kelimedir) söyler. Ma- kalenizin geri gönderimemesini İsti- yorsarız makale ya da sorunuzun zarfına kendi adresinizi yazın, Bu &n uygun bir hareket tarzıdır ve bunu unutursanız yayımlar cevaplarımaya- caktır. Yazılım yayıncılığı makale yayım- cılığından daha farklı ve daha uzun bir prosedüre sahiptir. Bu programı- nızin kabul edildiği tarihten itibaren yerel bilgisayar dükkanının rafların- da bir yıl kadar kalabilir. Program- lama işine girmek için, başlamadan önce ürününüzü süslemeli ve tamam- lamalısınız -ve bundan sonra hâlâ bir- çok değişiklikler olacaktır-, Kural olarak fikir oluşturarak bir progra- mi yazma ispatlanır ve anlaşma ya- pılır. Şimdi diyelim ki, paketleme dışın- da gitmeye hazır harika, süper, heye- canlı bir programınız var. Sonra ne olacak? Önce buluşunuzu hanıgi şir- kete göndereceğinize karar verin - ama bazı adreslere göndermekte açele etmeyin. Siz fırtına gibi bir çocuksu- nuz değil mi? Yazdığınız türde bir programı hangi şirketin satın alaca- ğını önceden biliyorsunuz, Bazı şir-

Bu sayıdan diğer sayfalar: