1 Ağustos 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Ağustos 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

dirmek için kullanacağınız so- palar en fazla dört tane ola- bilir. Mesela sopcaların ikisi ek- ranın altında ikisi üstünde yer alabilir. Veya bir sopa ekranın üstünde yer alırken diğeri yan tarafta bulunabilir. Bazı ekranlarda sopoalar üst üste duruyor. Bu durumdaki sopoaların hızları birbirlerinden bafifçe farklı. Oyunumuzun en İlginç özel- liklerinden birisi de oyunun başındaki seçeneklerden Constructorn Kİ seçildiğinde başlıyor. Buradcı kendi ekran- larınızı. düzenlemeniz müm- kün. Seçebileceğiniz biriket tipleri hemen hemen sınırsız. Dikey, yatay, tahrlp edileme- yen, tfopun yönünü değiştiren ve canavar üreten biriketler seçebileceklerinizden bazıla- r. Ayrıca topu uzüak tutmanız gereken fuzakları da istediği- niz duvara yerleştirebilirsiniz. Oyuna başlamak istediğiniz ekranı RUN/STOP tuşunca basa- rak seçebilirsiniz. Birlketlerin karmaşık durumlarının en bü- yük sebebi birden fazla sopa- yi koöntrol etme şansına sahip olmanız. İki kişi birlikte takım halinde oynadasanız bile eltraftaki tuzcık- lardan kaçınmak son derece zor olacaktır. Hatta bir süre sonra birbirinizi son derece zor durumlaraı sokmaya bile büş- layablHrsiniz. İki kişi oynarken, işleri güç- leştirmek Için kontrol edilen so- polar devamlı değiştiriliyor. Bu yüzden oyunu çok iyi izlemek gereklyor. Sopalar değiştiğinde oyun- cular sesle uyarılıyor. Ve sopa- ların rengl değişiyor. Değişik- lik belirli aralıklarla değli geli- şigüzel yapılıyor. Eğer bulunduğunuz ekran- da hem dikey, ham yatay so- pa varsa, bunlardan yatay olanını Joystick'i sağcı sola ça- kerek, dikey olanını, Joystlck'l yukarı aşağı İndirerek kontrol edebilirsiniz. Yok etmeye çalıştığınız biri- 38 ketler genelde dikey veyoa ya- tay şekilde olurlar. Tahrip edi- lemeyen biriketler için yapa- bileceğiniz bir şey yok. Şeffaf biriketler topun yönünü değilş- tirirler. Bu zorluklardan başka akra- nın içinde çeşitli canavarlar yüzercesine dolaşırlcır. Bazıları top çarptığında yönü değişe- ceğinden sizi son derece zor durumda bıirakabilir. Biriketler yok edildiklerinde genellikle bir soru İşareti caşa- gı düşer. Eğer soru işaretini so- panızla yakalarsanız etkisi ya- rarınızcı veyoa zararınızcı olabi- lir. Mesela ekrandaki top sa- yası Cirkabilir, ateş tuşunca bosü- rak sopanızdan ateşleyeceaği- niz mermilerle birlketleri kırcıbbi- lirsiniz. Bazı soru işaretleri to- pun yavaşlamacsıncd sebep ölürken bazıları topun koönirol edilemeyecek derecede hız- lanmasına sebep olur. Topun yönü değişebilir veyci ekran- doaki tüm biriketler bir anda yok olarak bir sonraki ekrana geçmeniz sağlanmış olur. Ba- zen topunuz ekranda küybo- lur ve saniyeler sonra ekranın

Bu sayıdan diğer sayfalar: