1 Ağustos 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 73

1 Ağustos 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 73

ketler belirli tip yazılımları yayımlar- lar -oyunlar, eğitim, müzik iş ya da verimlilik. Programınızı yayımcılara gönder- meye başlamıadan önce markette bu- na benzer programlar olup olmadı- ğından emin olun ve programınızım gerçekten tek olmaşına dikkat edin. Çok önemli bir fikir geliştirebilirsiniz ve bir başkası birkaç haftada fikrinize ulaşabilir. Şimdi, dünyada birden fazla veri tabanı ya da heceleme prog- ramı olan bir yer yok demek istemi- yörum, fakat sizinki benzerlerinin içinde göze çarpmnalı. Diğer bir deyiş- le, vaktinizi varolan bir programı herhangi bir şirkete yollamakla har- camayın. Birden fazla veri tabanı programı olan yerler var, fakat aynı şirketten değil. Seçimlerinizi birkaç şirketi düşüne- rek sınırlayın ve yazın ya da program- cılar için notlarından ve açıklanma- mış formlarından isteyin. Bu form- lar yazar notlarına benzer olarak de- Berli ipuçları ve belirli şirkete prog- Tamınızı nasıl göndereceğiniz konu- sunda talimat verir. Açıklanmamış formlar hem sizi hem de yayımcıyı korur -onlar programınızın kopyası çekilmeyecek bir hale gelmesini temin ederler ve bu şirketin güvenini sağlar, aktif olarak yazılan bir programdır ve başka hiçbir yerde kopyası çekile- mez. Yerel Commodoare kullanıcı grubu- nuz size yardımcı olabilir, çünkü ba- ZI şiı'ketlşı' bu formların kopyalarını tüm kullanıcı gruplara yeni yetenek- ler bulma ümidiyle gönderirler ve başvuracağınız şirket için ihtiyaç dü- yabileceğiniz materyale hemen sahip olabilirsiniz. Belki de grupta size sa- tılabilir bir programa sahip birisi var- dı ve size bazı ipuçları vermeye gö- nüllü olabilir -fakat lütfen bunu yap- malarını onlardan siz istemeyin. On- lara programlarını görüp görmeyece- ginizi sorabilirsiniz fakat çok fazla göstermek istemezse de rahat bırakıl- malıdır. Bunlardan başka yazılım ajansla- rı gibi bağlanıtılarının enteresan ola- bileceğini düşündüğünüz sizin için programınızı satmaya çalışacak yer- lerle anlaşabilirsiniz. (Benim kullanıcı gurubumdaki insanlarım bazıları için bazen onların işlerini yapan bir ajan- sa sahibim.) Bunun ücreti genellikle kabul edilen her programınız için al- dığınız paranın ya da telif ücretinin 4 10'u tutarındaki bir cins servis tu- tarıdır. Bir ajans şirket ile en iyi şart- larda kontrat yapmanız için de yar- dım eder ve kendi başınıza sağlaya- mayacağınız satıcılar konusunda bilgi ve tecrübeyi sizin için edinebilir. Bu servis genel olarak daha önce başka- ları ile yapılmış bir kontrattan yarar- lanarak size teklif sunar; bu yolla bir- çok zorluktan kurtulabilirsiniz. ÖNCELERİ BAŞARAMAZSANIZ... Yayım için teklif ettiğiniz ilk prog- ram ya da yazıdan iyi bir sonuç ala- mayabilirsiniz -kabul edilenler olabi- lir, bu bir kural değil- ancak çalışma- ya devam edin ve fikirler oluşturun, Birtkaç dergiden geri çevrilirseniz çalışmanızın neden kabul edilmediği- ni editöre sorabilir, nedenlerini araş- tırabilirsiniz. Dilbilgisi öğretmeniniz- den makalenizi tenkit etmesini isteye- bilir ve yayınlanmış olan yazılar ne türde olduğunu öğrenmek için yazı tasarlayacağınız dergileri tekrar tek- rar okuyarak inceleyebilirsiniz. Ör- ce kendi kullanıcı grubunuzun gaze- tesine bir makale sunmaya çalışabi- lirsiniz (şimdiye kadar yapmadıysa- naz). 64 bazan heryerde yayımlanabi- lir birşeyler üretebilmenize yardımcı olabilir. Birkaç denemeden sonra progra- mınız bir yazılım şirketi tarafından kabul edilmezse, onu bir dergiye sat- mayı düşünebilirsiniz! Bazı program- lar, ki bunlar ticari maksatlar için ka- bul edilebilir olmayanlardır, bir der- gi için tam aramlan şeylerdir- özellik- le bazı yeni şık programlama teknik- leri kullandıysanız. Bazı dergiler her sayıda içindeki programları ihtiva eden bir disket satarlar ve şatılan her kopya disketten siz de küçük bir pay alırsınız, Bazı tecrübeler edinmedikçe bir ki- tap yazmak biraz müstesna bir du- rum olduğundan -ancak bunun anla- mu yapılamaz değil elbettel- kitap ya- yımcılığı konusunda konuşmaya ça- lışmayacağım. Bir kitaba sahip olma- yı Ççok beklemek istemiyorsanız bir yayım evine ya da edebi ajansa kita- b.ınızın tanımını bir mektupla bildi- rin İyi şanslar.