1 Ağustos 1988 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

1 Ağustos 1988 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 42

Ancak bu sıradaı biz devreye girdik. Tahmin edeceğiniz gi- bi görevimiz robolun parçoala- nni Dulup tekrar birleştirerek köyü kurtarmasını sağlamak, Yol üÜüzerinde toplayabile- ceklerimizi iki bölüme ayırabi- İlriz: şerbetler ve eşyalar. Eşyoa- lardan bazıları ve işlevleri: Yi- yecek; enerjimizin tazelernme- SİNİ sağlar. Altın; yiyeceğe dö- nüşür, Büyü gücü: büyü kullan- ma kabiliyetinizi geliştirir. Ok; ok stouğunuz artor. Alev; cateş toplarını artfırır. Boşluk tuşuna basarak duru- mMunUzUN gösterildiği ekrana gelebilirsiniz. Durum ekranın- da, topladığınız. eşyalar, oyundaki ilerlemeniz gösterili- yor. Bundan başka durum ek- ranında silah ve büyü eşyala- rını da seçebilirsiniz. Seçilebilecek üç çeşit silcıh var: ok, ateş topu ve enerlji ke- meri. Bir oku yüzünüzün dönük olduğu yöne doğru ateşleye- bilirsiniz. Enerji kemeri bircız büyü gücünüzü kullanır. Bur- lar hedefi bulana kadar du- varlara çarpıp sekerek hedea- fe ulaşırlaır. Silahlarınızın en il- ginci ateş toplarıdır. Dururm ekranında bunların gücünü değiştirebilirsiniz. Ateş topu- nün gücü ne kador arlırılırscı büyü gücünüz de © ölçüde çoök kullanılır. Bunlar hedefe ulaştıklarında etkileri çok güç- lüdür. Duvarı yıkabilir, çolıları yakabilirler, Oyunun başklamansı ile birlik- te şatonun İlk kulesinin ilk köt- na giriyoruz. Yolumuzu kapı yerine çalılar kapatıyor. Eğer bu çalılara fazla yaklaşılırsaı onal ayrı Tipte ocandavarla kar- şi karşıya gelmek mümkün. Bu canavar tiplerini iki gruba ayı- rabiliriz: Kollular ve kolsuzlar. Kollu canavarlar ateş kuşakla- ri İle saldırırlar. Asıl zararlı olan bu türe giren canavoarlardır. Kolsuz canavarlar genellikle bomba atarlar. Çalıdan düvaricrı geçebir mek için belirli bir mesafeye kadar gelerek enerji kuşağını kullanabilirsiniz. Veya en güç- 42 lü silahinız olan öteş toplarını kullanabilirsiniz. Ancak ateş topları maksirmum güçte kulla- nirsa bir paHlama ile ekranın Üüçte ikisini yok ederler. Nor- mMmal güçte kullanıldıklarında bir canavarın gücünü zayıfla- tır, çalıları yok edebilirler. Enerji kuşcığınızı seri halde cteşleyebilirsiniz. Bir kerede önbeş afış yapmak mümkün- dür. Ateş topları da enerji ku- şağı da büyü gücünüzü azal- tır. Büyü güecünüzü aırttırmak için kadehleri kullanın. Eğer büyü gücünüzü kaybederse- niz tek kullanabileceğiniz silah oktur. Oyun boyunca enerjinizi tü- keten ama çoök yararlı öolan büyüler toplayabilirsiniz. Bun- dan başka görünmezlik yüzü- Öü ve bukelemun postuda ya- Köîü rüyalar, kabuslar hiç kimsenin hoşuna gitmez. Her kes kâbuslardan kaçıp kurtulmayocı çalışır. Uyanık durumdayız amaı rü- yalcr ülkesindeyiz. Rüyalaır- dean kaçmak mümkün değil, Kâbuslar krallığında esir düş- tük. Bu krallık dört bölgeden oluşuyor. Her bölge bir önce- kinden daha korkunç: Orman, mağaracır, İşkence odası ve rarh eşyalardandır. Bukele- Müun postu sayesinde birçok yaratığı kandırabilirsiniz. Kullanabileceğiniz eşyalar crasında otuziki ayrı şerbet var. Bunların bazıları şifa verir, fazlacdan büyü gücünü arttırır, bazı şerbetler duvarları tahrip eder, bir yaratık öldüğünde si- zin bir eşinizi üretir. Kulenin sonuna geldiğiniz- de bekçi uyanır ve sizi izleme- ye başlar. Sona ulaştığınızda bekçi yanıp havaya karışırken robotun parçalarından birini elde edersiniz. Oyunun değerlendirmesi Firebirdi / Disket - Kaset GRAFİK :7 SES ı7 ZORLUK : ? DEĞER :B GENEL - :8 son olarak labaratuvar. Rüyalardan kaçacak güce sahip değiliz amcı, bazı rüya bölgelerinde işe yarayacak araçlar yapma gücüne sa- hipbiz. Mesela silah, nakil ci- hazı, çarmıh, ayin kadehi ya- pabileceklerimizden bazılcırı. Korkulu rüyalar ülkesi ce- hennemi yaratıkların yaşadığı korkunç bir yer. Çok eskiden Avrupalı bir prens vergilerini