1 Mayıs 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 36

1 Mayıs 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 36

için ticaret müvazenelerinizi takviye edeceğimizi vadediyoruz. Ayrıca ucux kredi de vereceğiz. Fakat açın kapılarınızı, vaz geoçin faxla ileri davalacınızdan, bırakın şu başaramıyacağınız sanayi işini ve hepimiz birden refaha avdet edelim!» d'yecekler. Herkesin kabul ettiğini farx edelim, Yine bir tarafta mçtropoller bir tarnfta pazarlar göreceğiz. Yine sanayi Fiatları ile ziraat ve hammad de fiatları arasındaki makas çalışacak, Yine kıymetler, sermayevi ve renin elinde teraküm edecek, Ve buhranın öküzü öldüğü için yukarı mahallelerdeki ortaklığa yine fesat karışacak. Ve öldü zannedilin öküz yine dicilecek ve bu sefer, toreador'larda atkı sallamağa ne cesarci ne de derman kalacak, Londra konferanaı'nın iyiden iyiye muvaffak olması için, heyeti terti- biye haricinde kalan milletlerin an dokuzuncu asrın başında olduğu kadar cahil, tecrübesiz ve iddiasız olmaları lâzımdır. Bunu temin elmç- dikçe, borçların altın kavanozundan we takım iyilik reçetcleri cıkar- mak, akıntıya bir müddet daha kürek çekmekten ibarellir. Londra konferansında kurtuluş ve isliklâl Türkiye'sinin şıarları, iklisat- ta istiklâl, aiyasette istiklâl, kafa ve gönülde istiklâl olacaklır. Bunların şartları gerçi ağırdır amma malümdür. Anadalı'nun dağı tası, bu çart- İarı ezber bilir. Ve hepimiz iyi biliriz, Sakarya'yi yapan Türk serdarı nın kıburğalm-ı, ne uğurda kuwıldı, Londra'dnk"lcr. bizi atlatamazlar. —_ KADRO'yu sevenler ! KADRO'ya abone olunuz! KADRO'ya abone bulunuz! ——