1 Mayıs 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 37

1 Mayıs 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 37

Polemik. İktısadi Devletçilik. Şevket Siüreyya, inklâp edebiyatı, yanı Türk inkılabının mezelelerini ve davaları- nı kendisine talılil mevzuu yapan yazı hareketleri, edebiyatımı- zın en kısır cephelerinden biridir. Halbuki bu edebiyat, inkılâbın ruhumuzda ve fikrimizde yaptığı dalgalanmaların yazı şeklinde hayat sahasına çıkısı olması itibarile, inkılâbımız üstündeki ruh ve fikir uyanıklığımızın adeta bir aynasdır. Eğer biz, eli kalem tutan Türk vatandazslığırnın inkılap hassasiyetini ve inkılâp dava- ları üstündeki uyanıklığını bu vatandaş kitlesinin yazı sahaaına döktüğü fikir eserlerinin hacmile ölçmeğe kalkarsak, cidden kor- kumç ve şüphelei bir vaziyet karşısında kalırız. Çünkü, meselâ Türk fikir ve ilim yapısının üst tabakasını kurma- si Jâzimgelen hir Darülfunun hocaları kadrosu vardır ki, inkılâp edebiyatı sahasında sağır ve kısırdır. Darülf unun'u idare eden ve yelişliren kadro ile bu kadronun fikir ve görüş murakabesi altında yetişen Darül funu n'lu nesil haricinde kalan Türk okur yazarlarının inkılâp meseleleri üstündeki araştırma ihtirası da daha derin ve verimli - değildir. Fakat şukadar varki, bu meseleler üstünde yine nc de olsa bir kaç parça eser çıkmışsa, ve ne de olsa müselsel bazı araştırma ha- rekelleri varsa, bu eserler ve hu hareketler, yine bu hariçte kalan okur yazar neslin işidir ve hediyesidir. Ahmet Hamdi Bey (1) İstanbul'da son zamanlarda göze çarpan bazı fikir çarpışmalarının ortasında yer alan genç bir müncvver- dir (2). Hamdi Bey müdafaa ettiği veya izaha çalıştığı fikirleri son gün- lerde toplu bir eser halinde nesretti: (D İstandyul Linan Şirket! Umum Müdürü 2 Ahmot Hamdi Beyir İstunbul Tiürk Ictizatşılar Cemişetir.de ye islaalml Hâlk- evindek! konfernaslarını okuyucularımıza savsiye edorim. Bu konleranıhır kondi- Sinin hneşrelliği (Ko operas ll f/ moomursarm A, ö, li incl nüshulürmda ha- sılmıştı 37