1 Temmuz 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 52

1 Temmuz 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 52

— Hey kirk eşim, kırk yoldaşım! Niye ağlarsız? Kolca kopüzum getirin, Öğün meni (36) dedi. Burada kırk yiğit Kanduralıyı öğmüşler. Görelim, bânum, nice öüzmüşler” Eyder: Sultanmım Kanduralı, Kalkubeni yerinden durmadın mı” Yelisi kara kadlık atın binmedin ml? Er komıyay ala dağı Ayliyoben, koşlıyuben Babanın ağ ban eşiğinde Karayaşlar inek sağar görmedin mi? Boğa, boğa dedikleri Kura inek buzağısı değil midir” Alp erenler karımından kıyarır mi? Surı donlu Selean Hatun kösşkten hokar! Kime baksa aşkı ile oda yakar! Kanduralı sarı donlu kız aşkınn bir hu dedi! Dedi: — Mere, boğanızı koyuverin, gelsin! dedi, Boğuanın zincirini aldılar. Salıverdiler. Boynuzu elmas cıda gibi Kandu- ralının üzerine sürdü Kanduralı adı görklü Muhammede selayat getirdi. Nozanın alnına hbir vumrük öyle urdu kim boğuyı götü üzerine çökerdi. Alnına vunmiruğun da- yadı, sürdü, mevdanın başına çıkardı, Çok calıştılar. Ne boğu yvoener, ne Kan- duralı yener. Küt küt boğu solumuğza başladı. Apzı küpüklendi. — Bu dünyayı erenler akılla bulmuşlardır. Bunun önünden sıiçrıyayım, Ne hünerim vyarsa ardından göstereyim dedi. Adı görklü Muhammede suleyat getirdi, Boğanın önünden savuldu. Boğa boynuzu üzerine dikildi. Kuyruğundan üç kere getirip yere saldı. Sökükleri hurdoldu, Bastı, boğuz- Badı, Bıçak çıkarıp derisini yüzdü. Rtin meydanda koyup derisini Tekürun önüne getirip eyder: — Tanla kızını manu versin. dedi.» AH lorafı gelecek saytda— (367 Bu Kolça kopuz, o zaman sahramanlarının aynı zamanda Ozan (hcir. şair, hbem muslkisinas) olduklarını Cx güslerir. Kardoralı'nın kopuzu var Kopuz, eski Osan'larım sazlarıdır, Rölça vaslı kitabın bir yerinde Korulça bir yerinde Alca (yahut alara), bir yerinde kolça (yahut kolca) diye ya sılmıştır. Kol büyüklüğinde, yahut aJ renkte âamek olacak. Arkadaşları &n8 çalarak Kkahramanı öğerler yani methederlerse kendisine yeni bir dü- ret gelecek demektir. (37) Cıda taşı, eski Türk an 'anesinde müburek sayıları parlak bir taşçır. (88) Sökük, esöngük> len bozmadır ki kenik demuklir, Hurdolmak kırılmak, Parçalanımak, parça parca clmaktır. Boğanın hütün kemikleri parçalandı- Einı anlatıyor. 52