1 Ağustos 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 15

1 Ağustos 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 15

Toprak üzerinde mülkiyet hakkının memleket menfaatlerine en uygun bir tarzda kullanılmasını temin etmek demek, hususi fert menfaatlerinin de en iyi bir tarzda tatmin olunması demektir. Nasıl ki, askerlik bakımından, milli müdafaanın hem fert, hem millet için en iyi şekli, müdafaa kuvvetlerinin vahdetli bir devlet ordusu içinde zaptü rapt altına alınması ise, zirai iktisat bakımın- dan da milli müdafaanın hem fert, hem millet için en mükemmel tarzı, toprak ve iş kuvvetlerinin devletçi bir siyaset içinde tanzi- mi ve bir plân dairesinde seok ve idaresidir. Bu itibarla devlatçi bir ziraat siyaseti, fert ve millet menfaatleri- nin en ideal bir kaynaşmasını, en rasyonel bir sentezini temin eden siyasettir. Topragı, bir milli müdafaa vasıtası olarak khabul eden Bir ziraat siyaseti, belli başlı mühim ziraat şubelerinde bu vaşıtanın mem- lekel ihtiyaçlarına göre en iyi kullarıma, en iyi istismar etme şe- killerini ve usullerini tesbit eden plânları |* | hazırlar. Plânsız, devletçi ziraat siyaseti tasavyvur bile olunumaz. Meselâ, pamuk mıntakalarımızda, şimdi tamamile başıboş cereyan eden pamuk ziraati, devletçi bir siyasetlin mevzuu olduğu zaman, to- humundan, ekilmesine, sulanmasına, çapalanmasına, toplan- masina, şiflenmesine, balyalanmasına, ve hattâ sürümüne kadar her safhası önceden tesbit edilmiş esaslara ve şartlara göre sevk ve idare olunan ş$uurlu bir faaliyet manzarası arzedecektir. Ancak böyle mütehassıs bir pamuk erkânı harbiyesinin bilgili seyk ve idaresi altında çalışan fertlerdir ki, Türk pamukçuluğunu bugünkü gerilikten kurtaracak ve ancak bu sayede toprak üzerin- deki mülkiyet haklarımdan azami istifadeyi temine muvaffak olacaklardır. Belli başlı mühim ziraat şubeleri için tesbit olunan çalışma plân- larının içinde vazifelendirilen ferttir ki, hakiki hürriyete ve refaha kavuşabilecektir. Çünkü bugün bilgisizlik ve teşkilüt- sızlık içinde bocalayan ferdin mülkiyet hürriyeti, tamamile fiktif ve faydasız bir mefhum haline gelmiştir. " Famlık istihaslâtımız için Devletçi bir siyasetin teçkilüt esaslarını 9 v 16 numaralı gayılarımızda izalıa, çalışmıştık. ib