1 Ağustos 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 30

1 Ağustos 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 30

bi çağlıyan gözyaşlarının ve son dökülen kanların bii.lfin mand- sı, Türh vatanınırı yüzünden bu iptidatliğin ve bu geriliğin dam- gasını silmektir. «Biz inanıyoruz ki bu damga silinecek, bu perişan madde işla- necek, verimsiz davar sürüsü ve şu haraba höy, ölü maddeye can veren yaratıcı insan elinin İş mucizesi altında, dünküne hiç beni- zemiyen bambaşka bir manzara iktisap edecektir.r Şevket Süreyya. İnkilâp ve Kadro. «O zaman bizim köye, kemalist kâye, Türk ihtilâlinin köyüne, radyodan ocağının başında höy saatini dinliyen, ve çamaşır su- yunu elektrikle ısıtan höylüye kavuşacağız.» Falıh Rıfkı. Kadro, S: 18, & Müşahedelerin telkinleri: Türkiye bir köy memleketidir. Nüfusunun dörtte üçü köyde atu. ran, geriye kalanı da soy ve iş itibarı ile köye bağlı bulunan bir yurt, başka türlü görülemez. Türk köyü; tarlası, bacası, davarı, sıhhati, kafası ve ahlâkı ile düşünülmeğe değer bir mevzuumuzdur. Milli kurtuluş davamızın anadireği köy ve köylüdür. Ve Türk inkılâbının iç manasında, bu köyü kurtarmak için, cehil ve ta- biatle mücadele vardır; dış manasımdaki emperyalizmle müca- deleye muvazi olarak. Türk köylüsünün, bir vecize dili ile konusan ihtiyar köylüde te- celli ettiği gibi, hayatı telâkki tarzı, vealist bir mana taşır. Ve kendisine verilenin bir madde halinde tekevvününü bekler, On:- ca hayat, iktisadi şartlar üzrine kurulmuştur; binaenaleyh inkı- lâp iktisadi verim ile mebsutan mütenasiptir. İnkılâbın Fırka ve Devlet teşkilâtı, elele vererek, köy maddesini ek almıştır. İnkılâp safında olanların inanları, köy işinin başarılacağı mer- kezindedir; ve inkılâp heyecanımız, bu işin başarılması için lâ- zım olan enerjiyi bize veriyor. O halde köyümüze gidiyoruz; ve onu, insanı, dayarı, çatisi ve sofrası ile, yapaca ğize 80