1 Ağustos 1933 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 34

1 Ağustos 1933 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 34

Bu hususta düşündüğümüz dersler şunlardır: Edebiyat - Folklor - Türk tarihi - Türkiye coğrafyası - Tabii, iktisadi ve beşeri coğrafya - Ecnebi dili - Köy hukuku . Köy Hıfzıssıhhası: İnsan ve hayvan - İçtimaiyat ve Ruhiyat: Köyü va köylüyü ber mevzuunda tetkik eden - Çocuk ruhu ve Terbiye - Köy mimarlığı - Köy mühendisliği - Köy iktisadiyalı - Ziraat ve Meteoroloji - Tahnit ve Kolleksiyonculuk - Resim - Müzik... Görülüyor ki, riyazi, tabil, fiziki ilimler, felsefe, ahlâk, vs.yi ha- riç bıraktık. Zira bunların ilme hazırlıyanr ve kitabiliğze mahküm malümat hazinelerine değil, köy hayatında iş ve amele yarıyan hayati bilgilere ihtiyacımız var. Köy mimarlığı ve köy mühen- disliğinin alâkadar olacağı riyazi ve fiziki bahisler, köy hılzıs- sıhhasının muhtaç olduğu biyoloji ve fizyoloji mevzuları, Tür- kiye ziraatinin alâkası olan ncbatat ve hayvanat maddeleri, sı- rası gelince, lüzumu nisbetinde programa ve derse girebilir. Fa- kat kitabilik, asla. (1) )L. — Terbiye, Türk köylüsünün karşısında, kafasındakini amel haline getirebilecek rehberi eksiksiz hazırlıyan bir İŞ, ve yoklu- gun adını bile anmağa lüzum güslermiyecek derecelerde iman ve irade hamulesi kazandıran bir MÜCAHEDE esası üzeri- ne kurulmalıdır. Yukarıda işaret edilen tedrisatın muvazisi almak üzere verilecek hu terbiye, namzetleri, köy işçiliği, köy yapıcılığı, köy teşkilât- çılığı (2) gibi mevzularda tamamen chil olarak yetiştirmek mak- sadını gütmek icap eder. Bu, müessesenin öğleden sonraki me- saisi, tamamen bahçede, lâburatuvarda, mektebin dahil ve ha- ricindeki iş yerlerinde geçmekle temin edilir. Tatil esnasında, Türkiye'nin seçilmiş mıntakalarında kurulacak ve bütün tatil müddetince devam edecek olan kamplar da, namzetleri, köy ve toprak sevgisine dayanan tetkiklerc atacağı için, terbiyevi faa- liyetlerin içinde sayılmak icap eder. Bu muallim mektebinin muhtelit almasını da istiyebiliriz. Bu takdirde, rehberlerin faaliyet mıntakalarına evli gitmeleri müm- (D Doers programları üzerindceki bu düşünüşümüz, ortamektenten — sonra devanı ederek alan üç senelik meslek! tahsil devresi İçindir. (2) Köy işolliği: Sü,çülük, tavukçuluk, ekincilik, bağollık, vs. Köy yapıcı lğı: Durarcılık, sıvacılık, stculuk, elektrikçilik, vs. Küy teşkilâtçılığı: Ko- o pbratif, mankeme, ihliyar heyeti, vs. B4