1 Temmuz 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

1 Temmuz 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 3

KADRO Sönmüş bacaların dibinderi dönüp memlekete dağru bakınca, yabancı memleketlerden Memleketin görünüsü, yalnız umutve- rici değil ayni zamanda göğüsşişiricidir. Yabancı memleketlerin mumyalaşmağa başlamış ümran manzarası ortasından dönüp kendi bozkırlarımıza bakınca, Türk başaklarile genç Türk ba- calarının sevişmesini görmek, taze şiryanların içinden tazeley- miş kanın aktığını gârmek gibi göz alıyor. Sınıllara ve fırkalara bülünmüş millet bünyelerinin manevi yı- kıntıları ortasında liderlik edebilmek için kanter içinde didinen avazları çıktığı kadar haykıran insanları gördükçe, Türk mille- tinin yüksek ve kutlu mukedderatını on dört yıldanberi zaferden zafere ileten büyüh Şefin yalçın kametini tarihin zemimine hey- betle aksetmiş görmek, Onun asrarlı, onurlu, sessiz ve alayışsız Şef kudreti'ni, milletirt varlığı gibi bir parçadan dökülmüş, mil- letin varlığı gibi sağlâm ve sonrasız gösleriyor. © Her tarafta şef«krizi ya bir fısıltı, ya bir çılgın ya bir hazin mü- şahede hoalindedir. Memleketler var ki, şef mevkünde olanların yanıbaşlarında fırtınalar esiyor. O memlekellerden Bizimkine bahınca, bizim şefin bulunduğu yüce nahtada yaprak kımılda- madığını görmek kalplere sükün, dimaslara Ferahlık veriyor. Milletten şefe dağru muhabbetin, milletteri şefe doğru salahiye- tin, milletteri şefe doğra sadakat ve itaatın bu ne hudutsuz ölçü- südür ki, şefta, milletin bütün varlığı, bütün kurtuluş vea kuruluş kararı ve bülün manevi kaymetleri bu kadar eşsiz bir sembo! bulabiliyor! Kara halk yığınlarının umutsuzluktan şaşkınlığa kadar teessür: ler duyduğu, hiddetlendiği yahut derin bir depresyonun çukuru- na düştüğü memleketlerden bizimkine bakınca, çalışan kolların