1 Eylül 1934 Tarihli Kadro Dergisi Sayfa 4

1 Eylül 1934 tarihli Kadro Dergisi Sayfa 4

İnkılübın idenlajısı : 1789 ihtilâlinin mezarı başında. II. — Mahreç yok!... — İl n'y a pas de debouchel Şevket Süreyya. — Hangi fırkadansınız? — Sosyalist Ffırkasından ve sindikalıyım (1). - Nı—.rrdu ı;ııllşl)'orsuııuz? İssizim. Bir deri labrikasında çalışıyardum, kapandı. — Niçin? — Çünkü mahreç yok... — Sizin sosyalist fırkası ile sindikalar işi ele almıca mahreç ola- cak mı dersiniz? Yak canım ne gezer? Yine mahreç olmayacak! Bu cevapları geçen ayın on birinci günü Liyon'un kenar meydan- larından birinde bir Fransız işçisinden dinledim. Ogün hu mey- danda bir cenaze alayı vardı. Ölen yine hir Fransız işçisi idi ve öldüren bir Faslı. Meydanda kalabalık gittikçe artıyordu. No bir nümayiş, ne de bir şikâyet gürültüsü vermeyen, yalnız ağır ve ümitsiz bir süküt içinde gittikçe genişleyen bu kalabalığın ma- temli hali bütün havaya sirayelt etmiş gibi idi. Tramvaylar, am- nibüslar, otobüsler barularını üttürmeden ve çanlarını çalmadan geliyor, boşalıyor ve üreyen kalabalığa mütemadiyen yeni grup- lar, yeni kafileler katıyardular. Cenaze alayına hazırlananlar kadın, erkek, çoluk, çocuk meyda- nın bir tarafını çeviren hastanenin büyük kapısından, en büyük caddenin derinliğine doğru yayılıyordu. Sindikaların, teşkilâtla- rın bayraklarım yahut çelenklerini taşıyanlar tabutun arkasın- da yerlerini almak için hastane bahçesine giriyor ve gözden kayboluyorlardı. () Fı meada Sicdika, amsle birliklerine verilen isimdir. Sindikalı denildiği zaman bu birliklere uza olan nmele anlaşılır. 4