15 Eylül 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

15 Eylül 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

232 ji SERVETİFÜNUN No.1883—198 ( DÜNYA ŞUUNU | > İspanya'da Jeneral Sonjurjo ve arkadaşlarının muhakemesi İspanya'da bir darbei hükümet yap- mağa kalkan ve mağluben divanharbe sevkolunan jeneral Sajurjo ve arkadaşları idama mahküm olmuş, fakat cezaları müebbet küreğe tebdil edilmişti. Resmi- miz bu muhakemeden bir sahnedir. Almanya'da Hitlercilerden bir kişinin mahkümiyeti Almanya'da Hitlercilerden ölüme sebebiyet verdikleri iddiasile beş ki- şinin idama mahkümiyeti müfrit mil- liyetperverler muhitinde şiddetli in- fiali mucip olmuş ve Hitler açıktan açığa hükümeti tehdit etmiştir. Ni- bayet Von Popen bükümeti idam bükümlerini affetmekle büyük karı- şıklıkların önünü alabilmiştir. iŞ ana 5 Cezaları bilâhare affolunan beş Hitlerci haklarında idam kararı veren mahkeme huzurunda. GECE GÜNEŞİ SEYRİNE GİDENLER Jean « Alayn adasında Gece güneşinin görünüşü Spitaberg'le gece güneşi temaşasına giden seyyahların akşam duası Her sene şimale gece güneşini görmeğe pekçok seyyahlar şitap eder. Nitekim bu sene de « France » ismindeki vapur Havre'dan 300 yolcuyu hamilen Norveç'te Spitzberg'e gitmiştir. Seyyahlar orada, iki siyah” bulut arasında, Jean-Mayen adasının sönmüş volkanlarının karlı ve dik zirvesinde bir lâhza beliren haş- metli bir gece güneşi levhasını temaşa etmişlerdir. Doğrusu bir dakikalık semavi vuslat için bu seyyahların ne yorgunluğa, ne de serfettikleri paraya ehemmiyet vermemeleri insanı düşündürüyor. Bu münasebetle- şudu da söyliyelim ki bu gece güneşi seyrine hiçbir sene bu kadar seyyab ve bu kadar büyük vapur gitme- miştir. Hey gidi dünya buhranı!.. Sen yoksa bir rivayet misin?!...