15 Eylül 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

15 Eylül 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No.1883—198 SERVETİFÜNUN 249 NEW - YORK'TA 90 katlı binaların tepesinde Asma Bah EE -—— çeler Son asır tarzı mimarisi Büyük Harpten sonra çok mühim bir tekâmül devresine girmiş bulunuyor. Yeni mimarinin eserleri, şimdiye kadar devam eden şatafatlı muğlak gösterişci tarzını yıkmış onun yerine düz sade basit ve sıhhi bir intizam ikame etmiştir. Sıhhi mulahazalar, ziya ve hava ihtiyaçları herşeyden ziyade nazarı itibare aliniyor, ve mimarinin ihtişam ve süs tarafından ziyade hayat! alakadar eden cephesi düşünülüyor. Sanatın hayat demek olduğu ve onun icabatını tetmin et- mesi bir hakikattir. İşte bilhassa Amerikada yapılan yeni mimeri eserleri de bu hakikati tebarüz ettirmektedir. Yüclerce metre irtifaa yükselen muazzam binalar dajma bir itirazla karşılaşmaktadır kapanık ve gayri sıhhi olmakla tenkit edilen bn binaların bu gibi mahzurlarını izaleye çalışmışlar. Nihayet muvaffakta olmuşlar. Basitliği itibarile eski zaman Mısır, Kalde ve Asur. mimarilerinin tesirlerini üzerinde taşıyan modern mımari Babilin asma bahçelerini andıran nümuneler ver mektedir. Resimde görüldügü gibi 90 katlı binaların üzerinde suni bahçeler vücude getirilmekte ve bunada oturanlarm sıhhi ve bedii ihtiyaclarına tekabül edecek şekiller vücude getirilmektedir. Binanın doksanıncı katında havuz başında ve yeşillikler çiçekler karşısında öturmak bugünkü medeniyetin insanlara güzel bir hediyesidir, (vos Dünya garibelerinden Bweaj Ph. Mevsim sonundayız. Fakat eylüle EE girdiğimiz halde hâlâ sıcaklar devam bd | 4 ediyor. Esasen bu sene Âvrupa'nın hemen ekser mıntakalarda havalar pek bunaltıcı olmuştur. Üilhasaa Londra ve civarında cehennemi denecek bir yaz hüküm sür- müştür. Bu sebepler, xondra'da bazı büyük mağazalarda patronlar satıcı kı ların deniz elbisesi giyerek hizmet etme- lerine müsaade ewmişlerdir. Zarif mayolu güzel kızların bu kiyafeile milşterileri karşılaması her halde garipliği nisbetinde haş bir tesir husule getirmiştir. Resmi- miz bu kızlardan ikisini ada müşterile eşya arzederken gösteriyor. LONDRA'DA Mayolu ——— Satıcı Kızlar 4 4