15 Eylül 1932 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

15 Eylül 1932 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

244 SERVETİFÜNUN No.—1883 198 Zafer ve | Tayyare > Bayramı —ii— Memleketin her köşe- sinde büyük bir hara- retle tesit edildi. Mehmetcik Piyez ve tablosunda Mehmetcik. 30 ağustos küçük, büyük, kız, erkek bütün türk kalplerindeki ateşi körükleyen bir gündür. Bu büyük gün Ankarada en müheyyiç levhalar halinde kendini göstermiştir. Sabah askeri geçit resmini müteakip milli mücadele sahnelerinin bir geçit resmi yapılmış, bu manzara halkın bütün zevk ve iftiharını kabartmıştır. Hararetli ve tükenmez alkışlarla karşılanan kamyonlar kafilesinden sonra beyecan &iklet merkezini tayyare meydanına terketmiştir. Tayyarelere aâ koyma merasimi, Ankara şeması üzerinde kartal gibi uçuşlar bayramın ikinci tayyare safhasını temsil ediyordu. Sonra Halkevinde toplanılmış. Binbaşı Asım beyin 30 ağustos muharebesine sit konferansı, canlı bir tarih seyredilir gibi büyük bir alaka ile dinlenmiştir. Bu merasimde Aka Gündüz bir nutuk, Enis Behiç te çok güzel bir şiir okumuştur. Merasimin en zevkli kısmılarından birisini de «Meh- metçik Tablosu» teşkil etmiştir. Bu tabloyu Aka Gündüz Bey, on gene evel taarruz günlerinde yaz- mıştı, Bu kiymetli eseri ticaret mektebi muallimlerinden Muhittin Doğan Bey temsil etmiş, eserde ve temsil de görülen muvaffakiyet Halkevi salonlarını alkışlarla doldurmuştur. Eser gece tekrar temsil edilmiş, gündüz göremiyenler bu ikinci temsilden müstefit olmuşlardır. Gece karanlığı çöker çökmez başta meşaleler taşıyan kahraman askerlerimiz olduğu halde bütün halkın meşalelerle icra ettiği muhte- ş#em fener alayı bütün Ankarayı yeniden canlandırmıştır. Bayram Konyada da ayni büyük sevinç ve hararetle tesitf olun- muştur. Merasim kolordu karagâhı meydanında ve saat dokuzda başlamış, ve merasime bütün mektep talebeleri ile ordu iştirak etmiştir. Konyadada, diğer şehirlerde olduğu gibi orduya karşı büyük teze hürat yapılmıştır. Cemil Cahit Paşa orduya karşı gösterilen bu tezahürattan memnu- niyetini ifade eden bir nutukla hazirüna teşekkür etmiş ve buradaki merasim hitam bulmuştur. Öğleden sonra Konyu ve Burdur tayyarelerine a& konma merasimi yapılmıştır. Merasime iştirak eden halkı 68)-| '''' (—f yare meydanına götürmek üzere hususi bir NE A iy tren tertip edilmişti. Tren saat ikide mey- | ma mhasimi: İktisat müdürü, dana hareket ettiği zaman yer bulamı yanlar | Koryu Tayyaresi, Belediye Re- otomobil ve kamyonlarla meydana gitmişlerdir. isi nutuk (söylerken,