23 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

23 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

B 2 Sayfa SON POSTA —e Halkın Sesi Bugün De bayram Yapamıyan çocukları Dinleyelim: Bğün çötüklann bayıamıdu. Ve çoc tam bir hafta, bu bay- Tamın keyfi içinde yuvarlanacak- lar, Fakat yapılan bütün foda- kârlıklara rağmen, — yardımdan mahrum kalan yavrular da vare dır. Dün bir muharririmiz, o0 lardan birkaçile — konuşmuştur. Onların vozdikleri — cevapları okuyunuz: Gazete müvezzli Ahmet : — Ne bayramı imiş bugün ?.. Ha- berim yok benim. Ben gazeteleri ös kumak — için almıyorum ki haberim olsun. * Çukulata satıcısı aksaraylı Osman : — Alay mı ediyorsun ağabey? bayram kim, biz kim? parasız pulsuz bayramın ne tadı olur ki? ben yine peynir ekmek yiyecek olduktan sonra. x Karamola satıcısı Ali ; — Bayram iyi gey, memnunum bu- günden tabli, tam on gündür bu bay- ramı bekliyorum. Sevincimden gözü- me uyku girmiyor adeta. Çünkü bayram — oldumu, — zengin — babalar çocüklerina çok harçlık veriyorlar. Ben de çocukların bol oldukları yerlere gidiyorum. Hepsi de paralı oldukları için — karamelaları adeta kapışıyorlar. Her gün yarım kutu bile satamazken, böyle bayram günlerinde Üç, hattâ dört kulu boşaltıyorum, Öyle ümit ediyorum ki sevineim boşa çıkmıyacak, ve yarın gece pirzola bile yiyebileceğim! * Müvozzi Hüseyin; — Bizim bayram mı var bugün ? Geç onu bir kalem Ağabey. Bizim böyle bayramlara aklımız ermez. Biz ne zaman bayram yaparız bilir misin? Gazetelerde dişe cezalar çıktığı gün,.. O zaman gazeteler, ka- panın elinde kalıyor. Biz de bu yüzden üç beş kuruş fazla kazanıyorur. Yok- sa böyle bayramlar bize çok bir şey kazandırmıyor. Çöküntü Tehlikesi Öğrendiğimize göre, Belediye, şehrimizde yıkılmak ve göçmek tehlikesi gösteren binaları tesbit eltirmektedir. Bu gibi evlerin sahiplerine derhal tahliye ettir- dokunur meleri bildirilecek, bunu yapmaz- | larsa Belediye bizzat harekete geçip bunları yiktıracaktır. Kükürt Ihtikârı Mı ? Bağ mevsimi başlamıştır, bunun için bu mevsimde kükürt fazla kullanılmaktadır. — Kükürtçülerin bunu — fırsat bilerek — fiatlarda ihtikâr yaptıkları i'eri sürülüyor. Bu yıl bağcıyı korumak ve ihti- kâra meydan — vermemek için kükürt fiatları tesbit edilecektir. Mahkemelerin Hapse Mah- küm Ett Ne Diyelim ? Hilesiz Tereyağı Hiç Yok ! Estanbül Sıhhat İşleri müdür- lüğü yemeklik sade — yağları hakkında tetkikatına devam edi- yor. Sütçüler ve inekçiler cemk yetinin ikincl roisi ise tereyağları hakkında dün bir muharririmize şonları söylemiştir: — Tuzsuz yenecek halis inek tereyağı bugün piyasada hiç yoktur ve yahut yok denecek kadar azdır. Bütün tereyağları boyanmış Lezzet ve nefaset itibarile inek yağı birinci derece- dedir. Sonra manda ve koyun yağları gelir. İnek yağı açık krem rengindedir. Manda yağı kâğıt gibi beyazdır. Koyun yağı da mavimtrak beyazdır. Şimdi koyun ve manda yağ- larına boya İle inek yağı rongi veriliyor. İnek — sütlerinden yüzde 3,5 yağ alınır. bütün sütlerin kilosu on — kuruştur. Yüz kilo süt (1000) kuruş eder. Bin ku- ruşla ancak (3,5) kilo yağ alındı« ğına göre yağın kilosu üç Hraya yakındır. Bu yüz kilonun suyun- dan peynir ve torba yoğurdu yapıldığı nazarı itibara alınırsa bugln piyasada inek yağı ancak iki Hraya — satılabilir.. Halbuki 70-80 kuruşa tereyağı satılıyor. ,, Maksadı Elektrik Çalmak Değilmiş Fakat Nasılsa Bir İş Ya- parken Yangın Çıkarmış — Bendeniz Radyo meraklı- sıyım, kendi kendime radyolar da yaparım, bir gün yazıhanede otururken — Elektrik — işlerinden anlıyan bir arkadaşım geldi. Öte- den beriden konuşurken : — Yahu bilirmisin dedi, kof- ra ile saatı hariç bırakarak te- sisat arasına bir hat çekilir ve bu hattın ortasına bir sigorta bağlanırsa saat tersine döner ve yazdığı kilovat miktarı bu suretle ekailirmiş. Bu malümat garibime gitti. Birkaç elektrikçi — arkadaşa sordum, bunu teyit ettiler, ben- de tecrübe etmek merakına düş- tüm. Maksadım haşa elektrik çalmak, şirketin parasını eksik vermek falan değil, Esasen bu- na şerefim müsaade etmez, mute- ber bir komisyoncuyum bendeniz, A iği Bir Eroinci Hem Tedavi Edilecek, Hem Hapiste Yatacak Istanbul mahkemelerinde dün yapılan duruşmalar neticesinde birçok mahkümiyet kararları ve- rilmiştir. Bunları sıra ile yazı« yoruz: 1 — 932 yılında Bayram s0- kağında Zeki adında birini öldü- ren Sait, ağır cezada makzen muhakeme edilmiş, yine yedi bu- çuk sene hapse mahküm ob muştur. 2 — Kaçakçılıktan suçlu Ha- lim ve Osman adında iki arkadaş ihtisas — mahkemesinde sorguya çekilmiş, Halim bir sene bir. bu- çuk ay, Osman da on bir ay hapse mahküm olmuşlardır. Her iki suçlu 658 lira da para cezası ödeyeceklerdir. 3 — Eroin satarken yakala- nan sabıkalı Tbonun, Eroin müp- | telâsı olduğu için 6 ay hastanede tedavi edilmesine, bir sene 4 ay da hapse konulmasına ve 133 lira para cezası ödemesine karar ve- rilmiştir. 4 — Çarşıkapıda hacı Misakın kundurci mağazasından kundura çalmaktan suçlu otomobil tâmir- cisi Sabri de 3 ay 10 gün hapse mahküm edilmiştir. Mektep Temsilleri Kültür Bakanlığı mekteplerde temsil edilecek piyesleri seçme işinin matbuat — müdüriyetinden alın tırmak. Bunun İçin akşam yazıhaneden çıkarken saatin Üzerindeki rak- kamları tesbit ettim ve kofradan "Bir hat alarak saate temas ettir- meden doğrudan doğruya tesisata bağladım. Ertesi sabah gelip ba- kacak, işin aslını öğrenecektim. Fakat gece kontak olmuş, oda yan mıya başlamış, bereket dışardan kokuyu duymuşlar da söndürmüş- ler. Yoksa mahvolacaktım, çünkü bendenizin yazıhanem de sigortalı değil. Bunları anlatan bir yangın baş- langıcı soçlusu idi. Hâkim hâdi- senin — şahitlerini çağırmak için davayı başka güne bıraktı. Suçlu giderken: * — Benim bu işte ne kaba- hatım var diye ıöyleulyfır&ı. Pazar Ola Hasan Bey Öiyor Suçlular Bir Hasta Otomobilde Sorguya Çekildi Evvelki gün dokuzuncu ihtisas müddeiumumiliğine hasta nakliye otomobili içinde mecalsiz yatan bir kaçakçı getirilmiştir. Bu ka- çakçının iki bıuîıı ve kaburga kemiklerinin bir İasmı kırılmış, bütün vücudu Cerrahpaşa hasta- nesinde alçıya alınmış ve bu hali- le ihtisas — müddeiumumiliğine getirilmiştir. Tahkikat evrakına — nazaran Hacı Hüseyin adındaki bu hasta Valde hanında erocin — satarken cürmümeşhut halinde yakalana- cağını anlamış, kaçarken, ayağı kaymış, düşmüş ve bu hale gek miştir. Fakat kendi iddiasına naxaran yakalanmış, polise — götürülmüş, orada dövülmüş ve bu hale gel- miştir ve yakalanması ile hasta- neye gönderilişi arasında da iki günlük bir fark vardır. Bu fark ta kendi iddiasını İspat etmektedir. Ihtisas muddolumumlliği bu suçlu hakkındaki evrakı ihtisas müstantikliğine havale etmiş, has- tayı otomobilden çıkarmak müm- kün olamadığı için mustantik biz- zat hasta nakliye otomobiline | giderek ifadesini almış ve hakkın- da tevkif kararı vererek tekrar hastahaneye göndermiştir. Fakat iş bukadarla kalmamış suçlu hasta döğüldüğü ve bu hale getirildiği hakkındaki ifadesinin tesbitini ve kendisinin muayene ettirilmesini, takibat yapılmasını istemişlir. Muayene eden doktorlar hasta- nın düşme neticesinde de, iddlası gibi bir vaziyetle de bu hale gele- bileceğine dair rapor vermişlerdir. Zengin Bir Dilenci Daha Öldü Cerrahpaşa hastahasinde ölen Kemal baba adlı bir dilecinin terekesinden 50 liralık bir alacak senedi ile bir tabanca, bir kama, 200 lira bulunmuştur. Oturduğu evin de kendi malı olduğu an- laşılmıştır. DIRİRI ÇA Dahili wHaberler Burada bitmedi. Lütfen altıncı sayfamızı çeviriniz — Yo'cu Hasan B! Bak şu fen ilerliyor. Radyolu otomobiller çıkmış. ne kadar gidiyorsun, hem dinliyorsun. işine radyo ** Hem otomobilin içinde — oturup de güzel güzel artacal *««. Bu otomobiller olursa gece gündüz, evde de, sokakta da musiki dinleyeceğiz, bizde musiki merakı k, değil mi? bizde de moda Nisan 23 |' l ı - <.- . | Günün Tarih . . Bir İki Satırla Yugoslav Kıralının ve Fransa dıfi kanının ölümü Vö — neticelenti KM rsilya cinayetinin arsı ulusal mes'ut” B İbeti tetkik edücek vö Cenevredt toplanascak olan ilmi — komisyondi | Türkiyeyi Üniversite rektörü — Baf | Cemil temsll edecektir. Rektör but gün Cenevreye gidiyor. * * * Muvakkat Tard Hukuk talebesinden olup geçeni lerde Üzerinde tabanca patlıyan VE nmasına sebep olaf — aten fakülteden çıkat rılmasına karar verilmiştir. 4 * * * Köylüden Para Alınmıyacali Zirmat Bakalığı bu yıl 20 demiryol İstasyonunda yeniden 20 buğday silosü yaptıracaktır. Bu yıl sllo ve ambari | larda köylülerin buğdayları da parâ almadan temizlenecektir. * » * Lise İmtihanları Lise ve ortamekteplerde bü yıl imtihanların haziran iptidasın: dan başlıyarak beş temmuzda bitmesi muhtemeldir. İmtihan su- alleri şimdiden hazırlanmıştır. * * * Ne kadar Et Yedik? Mart ayı içinde mezhbazda 52098 koyun ve keçi 2187 sığır kesilmiştif. * * * Mülkiye Ankaraya Gidecek Mülkiye — mektebinin — Ankarayâ nakli tekarrür etmiş ve mektep içl yapılacak binanin yeri tayin oluta muştur. - * * Afyon Sattık Uyuşturucu maddeler İnhisarı Has beşlatana 14 bin liralık afyon satınış- tır. Bu Habeşlstana ilk yapılan afyok satışıdır. * * * Müsaade Verlildi 15 Şubattan evvel gelmiş olam İngiliz mallarının bedellerinin yarıst serbest döviz olarak verilmek, yarıst da Merkez Bankasına bloke edilmeli. şartile thaline müsnade edilmiştir. * * 4 Bükreşe Gidecek Dış İşleri Bakanı Bay Tevfik Rüştü Aras 10 mayısta Bükreşte toplanacal olan Balkan Antantı konseyine iştiral etmek üzere Romanyaya gidecektir. * * * * İhraç Eşyalarımız Ihraç eşyamızın hariçte iyice tanınması için her ihraç maddesl hakkında bir büroşür hazırlana- cak ve büroşür bütün İlisanlarda basılacaktır. * * * Seyyah Geldi Bugün Monte Rezo vapurlile şehrimize 350 seyyah gelmiştir. * * * " Galata Rıhtımı Galata rıhtiminin — Üstündeki eski saç anbarlar kaldırılmaktadir. Bu suretle rihtim genişliyecektir. Hasan B. — Hayırl otomobillere de radyo konursa i otomobil kazaları artar, arkadaş! musi akı artmalı