23 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

23 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa Memleket Manzarası Bandırmada Belediye İIşleri Bandırma, (Husust ) — Ilkba- harın gelmesi burada tatlı bir ,neş'e uyandarmıştır. Büyük küçük herkes akşamları sahilde, kırlar- da, bayırlarda gezmeğe başla- mıştır. Son günlerde yağan yağ murlar ekiciyi son derece sevin- dirmiştir. Bayındırlık — işlerinde de faaliyete geçilmiş, Erdek - Edincik ve Balıkesir şosaları ile kasaba dabhilindeki bozuk cadde- lerin tamirine başlanılmış, cadde- lere birçok fidanlar dikilmiştir. Belediye meclisi içtima ede- rek 935 bütçesini müzakereye başlamıştır. Colselerin çok geçe- ceği tahmin edilmiştir. Belediye bu sene maarif ve bahriye oteli önündeki alana bir park yapma- ga karar vermiştir. Yakında par- kın İnşasına başlanacaktır. Bun- dan başka Cumhuriyet alanına bir de saat konacaktır. Yarıda kalan iyi suyu da 935 bütçesinden bir miktar tahsisat ayırmak su- retile kasabaya getirtecektir. Halk Fırkası — binasında Ow- manlı Bankası muhasibi tarafın- dan pazartesi, perşembe günleri öğleden sonra muallimlere fran- sızca ders verilmeye başlanmıştır. Mumaileyhin bu teşebbüsü büyük bir memnuniyetle karşılanmıştır. Manyaata pehlivan güreşlerile at koşuları yapılmış, çok munta- zam ve çok eğlenceli olmuştur. Tokatta Bir Cinayet Tokat, ( Hususi ) — köyünden — Mustafanın — yeğeni Hasan dağa odun — kesmeğe giderken Kel Hacı, Kağızmanlı Eyüp, Şeyranlı Halil adlı 3 kişinin hücumuna uğramıştır. Bu adamlar balta ile Hasanı öldürmüşlerdir. Katillerden Eyüple Halil yakalan- mışlardır. Kel Hacı da şiddetle takip edilmektedir. Tokatta Biçki Ve Nakış Sergisi Tokat, (Hususi) — Şehrimizde bir dikiş ve nakış salonu açılmış- tır. Burada 75 kız ve kadına dikiş ve nakış öğretilmektedir. Bu bayanlar bilâhara kendi işle- rinden mürekkep bir sergl açı- caklardır. Samsunda Yunus Emre Gecesi Samsun ( Hususi ) — Halkevi tarafından bir Yunus Emre gecesi ter.Ip edilmiştir. Toplantıda Yunus Emrenin birçok şiirleri okunmuş, avukat Bay Hasibin Türk kahra- manlığını ifade eden bir manzu- mesi inşad edilmiştir. Necip h DOLAŞAMAZSINIZ FAKAT $ <S n Posta - - DAKİ BİRİLÂN Bürtün üLkeyi HER CÜN DOLAŞIR SON POSTA Nisan 23 Bu Yıl Tc! İşler Ergani (Hususi) — tepeler karla örtülü. Bu beyaz kar tabakaları gittikçe inceleşi- yor ve altından bir rozet gibi yeşil ot kümeleri belriyor. Bahar buradaki çalışma şev- kini arttırdı. Daha hummalı bir faaliyet göze çarpıyor, binlerce insan tireni şehre ulaştırmıya uğ- ler, su kuleleri hepsi hazırlanmış vaziyette. Bu sene bitirilecek iş- ler arasında kesker (çakmak taşı) cevheri, kok depoları, elektrik santralı, müdiriyet — binaları ve bekârlar apartımanları vardır. Bakır şirketl burada bakırdan başka kükürt istihsalini de dü- şüönmektedir. Şirket kongresi ayın 27 sinde yapılacak ve İstanbuldaki merke- zin Ankaraya naklini teklif ede- cektir. Şimdiye kadar işletme müdür- lüğünde mühendis olmayan bir zat bulunuyordu. Bundan sonra da işletme müdürünün de maden mü- hendisi olması kararlaştırılmıştır. Hülâsa Ergani faaliyeti daha şim- diden iyi neticeler vadetmektedir. Yapılacak (4 Burada 7 | bahar geç başlar. Henüiz yüksek ğî' ' raşıyor. İstasyon binaları, köprü- $ Ergani Bakır Sahasında Ergani kasabasının görünüşü Adanada Şüpheli Bir Ölüm Adana (Hususl) — Şehrimizde şüpheli bir ölüm hâdisesi kayde- dilmiştir. 20 yaşlarında Nediha adında bir kadın doğum evine yatmış, fakat doğururken ök müştür. Fakat — bu ölüm şüp- beli — görüldüğü için tah- kikat yapılmasına lüzum görü- müştür. Ortada bu yüzden suçlu- lar bulunup bulunmadığı tahkikat Karaoan Viranda hükümet konağı yapmak için verilen müsamerede kaymakam ve köylüler Karaca Viranda Yeni Bi- naVeMektepler Yapılıyor 19 Mayısta Hükümet Konağının Temeli Atılacak Zara, (Hususi ) — Karaca VE | lılı;;iın başka bütün köylüler iş- ran Nahiyesinde ve köylerinde yeni- den 4 mekteb yaptırılmıştı. Eu mek- teblerde 386 çocuk okumaktadır. Yapılan bir. programla bir kaç yıl içinde nahiye dahilinde mek- tebsiz köy bırakılmaması karar- laşdırılmışdır, Nahiye köylerinde muhtar ve aza olarak 70, ikinci mütehip olarak da beş kadın var- dır. Bunlar da erkek arkadaşları kadar metodik bir şekilde çalış- maktadırlar. Köylerin bir çoğun da köy kanunu tatbik edilmekte- dir. Nahiyede şimdi yenl bir hü- kümet konağı ile bir müdür evi yapılmaktadır. Bunun için muallimler tarafın- dan bir müsamere tertip edilmiş, Yel kayadan “Ne alır,, adlı eser temsil olunmuş ve buna kasaba- tirak etmiş'erdir. Hükümet kona- ğınm yapılacağı saha hazırlan- mıştır. Atatürkün Anadoluya ayak bastığı gün olan 19 Mayısta te- mel atma merasımı yapılacaktır. Nahiye müdürü bay Kemal Toncay ile Kaymakam Nami Ünal nahiyemizin İmarı, köylerin mek- teplenmesi tadırlar. Truva Harabelerinde Hafriyat Çanakkale, (Hususi ) — Pro- fesör Blegen riyasetinde beş kişi- lik bir heyet buraya gelmiş ve her yıl yapılmakta olan hafriyata başlamak Üzere Truva “harabe- lerine hareket etmişlerdir. için çok çalışmak- | Kastamonu Yan- gininda Yanan Dükkânlar Kastamonu ( Hususi ) —Saman pazarında çıkan yangında Turp oğlu —çarşısı denilen yerde 1 şekerci 10 terzi, 2 tenekeci, 1 boyacı, 2 kahveci, 1 kunduracı, 1 köfteci, 1 sabuncu, 2 aktar, 3 çorapçı, $ manifatoracı, | bıçakçı, 1 saatçı, 4 tuhafiyeci, | leblebici, 1 helvacı, 3 bakkal, 1 fırin, 1 yumurtacı, 3 çorbacı dükkânı yanmıştır. Yangın ikl saat sür- müştür. Ateşten pek az eşya kurtarılabilmiştir. Ziyan 50 bin Tira tahmin edilmektedir. Ateşi söndürmek için Taşköprü itfaiye vesaiti imdada gelmştir. Akşehir Hilâliahmar Kongresi Akşehir (Hususi ) — Hilâliah- merin yıllık toplantısı yapılmış, | idare heyetinde boş kalan aza- hklara avukat Abdullah Vahdi, Cafer oğlu Mustafa, Bayan Me- liha seçilmişlerdir. Avukat Bay Süleyman, Şevki ve Mustafa Şakir de yedek azalıklara seçilmişlerdir. Akşehir Sokaktarında Tavuk Dolaşmıyacak Akşehir (Hususi) — Belediye tavukların sokaklara salverilmesini yasak etmiştir.. Bu dan gonra sokakta — görülecek — tavukların sahibinden tavuk başıra bir lira ceza alınacaktır. Akşehirde Çocuk Bahçesi Akşehir ( Husust ) — Imaret ve Nasreddin hoca caddeleri Üze- rindeki eski medrese arsası Çocuk Esirgeme Kurumu tarafından çok | güzel bir çocuk bahçesi hbaline ifrağ edilmiş ve çocuklara açıl- mıştır. Karaman Köyle- rinde Nümune Fidanlığı Karaman, (Hususi) — Köy mekteplerinin yanında birer nü- mune - fidanlığı tesisi kararlaş- tırılmıştır. Köylerdeki tam teşki- lâtlı mekteplerde talebelere ay- rıca ziraat bilgisi de öğrelile- cektir. Gerek kasabada, gerek köy- lerde bu yıl bağcılığa çok ehem- miyet verilmektedir. Bütün — köy- lerde yeni bağlar — yapı makta, mevcut bağlar da aşılanarak ıslâh edilmektedir. 'İ I Yartta Soysal İşler ziZ İzmir Kahvecile Endişe Içinde İzmir, — (Hususi) Ankı belediyesinin. — kahvelerde ©y oynatılmasını yasak etmesind sonra bu işin bir kanunla şüm lendirilecegi ve Türkiyenin | yerinde hahva hayatımın yas edileceği haberi Izmir kahve leri arasında — biraz Üzüntü- karşılanmıştır. Birçok gençleri kahve hay tından — kurtaracağı muhakk olan bu kararın soysal bakı dan faydası şüphe gölürmüyc Ancak İzmir — gibi üç yüzd fazla kahvehanesi olan bir şehi de kahvelerde oyun oynanmai nın yasak edilmesi İddiaları! göre kahveclleri iş - sıkıntısı! sürükliyecektir. Izmirde bilhassa kışın bi tün — faaliyet — kahvehaneleri toplanmaktadır. Halk kahvel nelerde bir kaç saatini geçirere en doğru bir anlatışla vakit Ü dürmüş olmaktadır. Kahve hayatının ortadan ka rılması, bazılarının fikrince fayd yerine zarar verecektir, çünk kahveler bazan da iş alanında rı almakta, hararetli alış ve verişle rin mukaddimeleri kahve sohbel leri —esnasında — yapılmaktadı! Büyük kahvehane sahip leri — arasında — yalnız * Şat ranç ,, — oyununun — kahvelerd oynanmasının serbest bırakılma sına taraftar olanlar da vardiı! Bunların iddialarına göre satran tavla ve kâğıt oyunları gibi zara verici değildir. Bilâkis genç v! fa'al zekâların inkişafına yarayal bir. vasıtadır. ) Ad. Bil Kemalpaşa Müs tantiği Tevkif Edildi Izmir, (Hususi) — Kemalpaşı kazası sorgu hâkimi Bay Nuril Manisa Ağır Ceza mahkemes kararile tevkif edilmiştir. Bu zatâ atfedi'en cürümler ağırdır. Iddiay göre bir suçlu hakkında tesirl kapılarak ve belki de bir menfaa! mukabilinde menimuhakeme k$ | rarı vermiştir. Izmirde Ağır Ce mahkemesinde davasına bakılır Beki Zabtiye, Çatalçeşme sokağı, İSTANBUL Gazelemizde — çıkan — yi ve resimlerin bütün hakla! Mahfuz ve gezetemize sitlifi Aboao bedeli peşindir. Adres değiştirmek 25 burüştur. Gelen evrak geri verilmet Hânlardan mes'uliyot alın! Cevap için mektuplara 10 lnııu.u pul ilâvesi lâzımdır. Posta kutusu: 741 İstanbul Tolgrat :Sooposta Teleton :20203