23 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

23 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON -POSTA - Seb Yunanistanda VA Papulas Bu Gece Kurşuna Dizilecek ( Baştarafı 1 inci yüzde ) Selânik divamharbi de dün dokuz idam cezası hükmetti. Bunlar Serezde isyan eden fırka- Bın; kumağdani General Anöy- nostopulos ile alay ve tabur kumandanlarıdır. Bu general ile arkadaşları ta- yanm tenkili sırasında Kavaladan bir motüre atlıyarak kaşmışlar, Istanbula iltica etmiş'erdi. » , | | General Papulasın scn muha- keme celsesi çok meraklı ve he- yeconlı geçti. lüm mahkâmu General Pa- pulas ile arkadaşı hakkında şu dakikaya kadar Cümhurreisinden af kararı çıkmamıştır. Bu itibarla idam cezasının infaz edilmesi Ahtimali kat'iyete yaklaşıyor. General Papulas *Cumhuriye- ti koruma dernekleri,, umumi reisl sıfatile ve isyanın baş mürettibi olmak suçundan 38 arkadaşile sor- guyaçekilmiştir. Muohakeme gün deva tti, altmıştan tazla şahit dinle we Papulas evvelki gün kendisini müdafaaya davet edildi. Papulas söze şöyle başladı: “ — Ben koyu bir Cümhuri- yetçiyim. Cümhuriyeti koruma derneklerini de ben kurdum. Fa- kat son İsyana hiç karışmadım. İsyancılar ile de zerre kadar alâ- kam yoktur.,, Sabık Başkumandan bir ara- hik isyancıları, şabal menfaatlerini temin için baş kaldırmakla itti- ham etti ve müdalaasını ş”-'e yürüttü : — Iİsyan parasır ve eilâhsız olamaz. Bizim derneklerin ise ne parası, ne silâbı var. Ve Papulas sesini daha fazla yükselterek şöyle bağırdı: “ — Şayet ben son isyan ha- reketinin başında bulunsaydım, © gece evime gitmez ve mutlaka isyancı'arın başında bulunurdum. Böyle işlere girişenler kellelerinl koltuklarının altında taşırlar. Bu sırada hükümet komiserl şu suali sordu: — Muhterem general.. İsyan- dan hiç haberiniz var mı Idi? Sabık kumandan başını salladı: — Aslal.. Müdafaa burada bitmişti. Ve Divamharp kısa bir müzakereden sonra şu kararı verdi: “ Milletin kanımı dökmek ve halkı biribirine boğdurmak için çeteler teşkil ederek Venizelos ile birlikte son İsyana relslik yapan | birlci ferik ve cski başkumandan Papulas ile arkadaşlarından mü- tekait ferik Kimisis'in müttefikan idamına karar verildi.,, Papulasın diğer suç arkadaş- larından birkaçı müebbet, birkismı muvakkat hapse mahküm edildi- ler, diğerleri de beraet ettiler. İdam Mahkümlarile Konuştuk Selânik divanıharbi tarafından Sörez — fırkasında — isyan çıkar- makla suçlu olarak gıyaben mu- hakeme — edilen Yunan — za- bitlerinden bir. kısmı şehrimizde- dir. Bunlardan şebr.mizde bulunan Aguanostopulos ile yedi arkadaşı idama mahküm edilmişlerdir. Bu- raya i'Eca edenler 13kişi olduğuna göre İidam hükmünden beşi kur ulmuş cluyor. Bu &absh bir muharrir'miz giyaben — mahküm olarlardan — yüzbaşı Markı- liyos, Mıralay — Vliahos yüz- başı Kalabres, — binbaşı Çalda- rakis ve Zabetak's'e görlişmüştür. Eun'ar, haklarındaki hükmü Ati- nadan tayyere peslasile gelen Etncs gazetesinden öğrenmişlerdir. Mahkümlar muharririmize şunları Bi ylemişt'r : “— Üç gün sonra Hiristosun (İsa) nın değum günüdür. Şu hale ge bro r!aı nvei ölmüş ve e' © vroruz. ,, _i_ | okaklarda Ç ocuk Alayiarı 23 Nisan Çocuk bayramı bu sabah bağladı. Çocaklar daha sabahdan itibaren büyüklerinin göğüslerini zarif rozellerle süsle- | meğe, mekteplerinde bayramları- kutlularünya ; Güşlüdlür Saat 10,30 da Fatihten başlı- çoçuk resmiyeçidi — yapıldı, 20 hususi otomobille hareket eden bu — çocük — alayı, önlerinde şehir - bandosu — olduğu balde evvelâ — belediyeye gitli, ve lediye reisi namına çoculkları | mektupçu Bay Necati karşıladı, onlara belediye dairesini gezdir- di, herbirine birer verdi. Çocuk alayı bundan sonra sırasile Cümhuriyet Halk partisi merkerini, Himayel Etfal merke- zini, Vilâyeti, İstanbul Kuman- danlığını dolaşarak Garzhane yo- | kuşu yolu İle Taksim meydanına çıktı ve burada Cümhburiyet abi- desine bir çelenk konuldu. Bundan başka bütün mektep- ler de çocuklar içiz oyunlar ter- tip edildi, çocuklar gezmeye gö- türüldü, Saat 11 de Beyazıtta Sütdam- lasına bağlı olarak tesis edilen çocuk aşhanesinin açılma resmi yapıldı. Dumlupınar yatı. mektebi ve çocuk esirgeme kurumu tarafın- dan da abideye birer çelenk ko- nuldu, Öğleden sonra da Gülhane | parkında eğlenceler tertip edildi. Parkta bando çalmakta, çocuk dansları yapılmakta, gürbüz ço- cuk müsabakası icra edilmektedir. Bugtün parkta çocuklara kukda oynatılacak, çocuklara piyango çekilecektir. Bundan başka 11, 12, 13, 18 ve 42 incdi mektepler çocukları tarafından hitaboler okunacak. Ikinci ükmektep çocukları şarkı söyliyecek, 44 Üncü ve 49 uncu İlk mektep çocukları süprizler yapa- caklardır, parkta çocuklara birer tane de balon dağıtılacaktır. Saat Üçte de tayyareler tarafındas şehir semasından renkli kâğıtlara basılmış — vecizeler serpilmesine başlandı. Rum Patriği Hasta Yatıyor Feaer Rum patriği Bay Foti- yos sekiz on senedenberi hasta- dır.. Buügünkü —Rumca — gare- telerde, kendisini tedavl eden iki doktorun imzası ile neş- redilen rapora göre, — Patrik fazla yorgunlukla barsak haste- hğından muztarip olduğu için kat'i bir surette İstirahate muh- taçtır, denilmektedir. yan ve Takstime kadar uzanan bir | paket şeker VA Çocuklarımız uoıdeye çelenk koyarken Yeni ihtiyat Zabitlerimiz Bu devrede ihtiyat zabili ola- rak ordumuza lltihak eden mü- nevver gençlerimiz. bu sabah Taksimde Cümhuriyet — abidesi karşısında, — çok parlak — ve göğüslerimizi kabartan bir geçit resşmi yaptılar, başlarında mektep kumandanı olduğu halde zabit amirlerile birlikte, büyük kuman- danlarımız. önünden — geçtiler, sonra da abideye bir çelenk ko- | yarak meçhul kahramana saygıla- rını, minnetlerini sundular. Bu sırada hep bir ağızdan İstiklâl marşını terennüm ederek meydanda heybetli akisler ya- rattılar, Yeni ihtiyat zabitlerimizi kut- lular, değerli ve şeref.i hizmetler, muvaffakıyetler dileriz. Cümhuriyet âbidesine çelenk hediye edilirken | diği Çocuklarımız Bayramlarını Kutluluyor onımrlı İstiklâl | margımı söylü ımlılıur Tren Yolunda Bir Facia Bir Otodirezin Raydan . Fırladı Dün akşam Anadolu demir- yolu Özerinde çok acıklı bir hâ- dise oldu, bir otodirezin raydan fırladı. Tahkikat yaplık, şunları öğrendik: Devlet demiryolları mühendis- lerinden Bay Ali ve baş memur Bay Osman dün akşam motörcü Süreyyanın Idaresindeki bir oto- direzine binmişler, demiryolunu teftişe — çıkmışlardır. Otodirezin kurbağalı dere yakınlarına gel- zaman — birdenbire — arka dingili kırılmış, bunun netlcesi rayların Üzerinden şiddetle fırl- yarak devrilmiştir. Hâdise pek apansız olduğu için bir facianım Gönünü almak mümkün olamamıştır. Neticede mühendis Bay Ali âğır — sürette — yaralanmış ve bitkin bir vaziyette hastaneye kaldırılmıştır. Diğerlerinin yara- larımnda tehlike yoktur. Polis ve De- miryollar idaresi tahkikat yapıyor. Halka Bol Şeker Yedirmek İçin Hükümet Her Fedakârlığı Göze Ahyor Ankaradan gelen haberlere göre Iktısat Bakanı Celâl Bayar, Sumer bankın son toplantısında, ya pılan bazı itirazlara vesorula nsuallere yurdun ökonomik kalkmıması bakı- mından çok açık cevaplar verdi. Iktısat Bakanı bilhassa şeker meselesi — Üzerinde ehemmiyetle durdu ve fabrikaların varziyetinden kısaca bahsettikten sonra şöyle dedi: “— Memleketimizde — şeker sarfiyatının 85 bin tona kadar çıktığım — İstatistikler gösteriyor. Mevcut dört fabrikamn istihsal kabiliyeti ise 76 bin tondar. Fili istihlâk ise (ki senedir 55 bin ton raddelerindedir. Demek ki, fabrikalarımızın istihsal kabiliyeti yüksektir. Fakat yarına nazaran eksiktir. Şu halde şekeri ucuzlatmak | suretile halkin şeker istihlâkâtını çoğaltmak ve halkın bu madde- | den gıdalanmasını kolaylaştırmak taraftarıyız. Hükümet bu noktadan icabe- den her fedakârlığı göze alarak, her yapmak kararındadır.,, bugünkü —sarfiyata nazaran | üç maliyet elemanına tesir | Nisan> 23 İzmirde AA Bir Hakime Rüşvet Aldı “|Diyorlar ( Baştarafı 1inci yüzde ) mesini onaylamış ve derhal ©t hakemesine başlanmıştır. Eski sorgu hakimi, bugün! jandarma neferi arasında ağır € za salonuna getirilmiştir. Okuni kararnameye göre bay Nurl atfedilen suçlar: 1 — Torbalı kazasının de köy muhtarları Osman ve Alin haklarında, mahkemeye sevklt için kâfi derecede kanuni de vırken_ men'i mahkeme karâ vermesi, 2 — Sabık Parsa kooperatl idare heyeti başkanı Bay Mel met, hakkında tesirli — hareki ederek rüşvet aldığı iddlaları. 3 — Vazifesini sufistimalde suçlu Bay Sabriyi menfaat temil nine icbar ve teşvik ettiği iddiasi 4 — Kız kaçırmaktan — suçli Narxmiden rüşvet istediği iddiati 5 — Şaziye adında bir Ba yanı kaçırmaktan suçlu Hasanli | daha beş kişiden rüşvet Istediği iddiaları. 6 — Zimmetten suçlu koopt' ratif müdürü Bay Ahmetten 200 lira rüşvet aldığı iddiası. Kararname okunduktan sonrü suçlu hâkim sorguya — çekildis Bay Nuri kendisine atfedilefi suçların isnat mahiyetinde oldu" ğunu anlattı ve suçları — madd€ madde izah etti: İ — Eski müdür — Bay Sabrl hakkında tahkikat yapıldı. Koo' poeratif müdürüne suçlar şahsi mahiyette itibarla hakkında men'i muhake- mo kararı verdim. Rüşvet — iddialarını tecssürlt karşılarım. Bunu, bana düşmafi olan bazı kimseler işan etmişler” dir. Rüşvet almışsam veya İste”| mişsem neden cürmümeşhut yâ“ pılmamıştır. Bunlar adi isnat* lardır. Bundan sonra sekiz şahidit ifadelerine müracaat edildi. Şahil* ler rüşvet iddialarını açıkça mah* keme huzurunda - söylemişlerdi!. Ancak bazı şahitler mahkemedt hazır bulunmadıkları için bunlarilt celpleri için mahkeme başka - bif güne bırakılmıştır. Ad. Bil, Bir Doktorun Günlük —F Notlarından (*) Çocuklarda Nema Tabii şartlar içinde büyüyen bir çocuk altıncı ayından itibaren diş lerini çırarmaya başlamalı, sekiz veya dokuzuncu ay içinde ayak üzeri kalkmalı, tatunarak adım atabilmeli, bir yaşında da kendi- kendine yürümelidir. Aksi takdirde ve derecesine göre, çocuğun neş- vünemasında gerilik var demek- tir. Bu da vücutta kalsiyum gibi, fostat gibi madeni tuzların eksiklir gini gösterir. Demek oluyor ki çocuk ekeik .dı almıştır. Bu &- beti tanzim Çocuğa sık ıık ıılı doktoruna Ve onun delületile mütehassınlara göt” termek lâzımdır. Fakirler için batr tane ve dispanserlere Rldılmell'jh' Unutmamalıdır ki çocuk - ölümler tinden #rasile ana, baba ve çemi- yet mütese'silen mesuldürler. —— Bu netları kesip saklayı ye - Vımlınp kollek y