17 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

17 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

! Hoş Sözler | Hemen 20 lira aylıkla bir fabrikada çalış yordu, bir. gün direktörün odasına girdi: — Ne istiyorsun? — Kozıızla evlenmek, — Yirmi lira aylık 1 bir adam- sın, kızımı istemiye 8.kılmıyor- musun? — Kızınızı vermeyi — vait edin hemen aylık az diye istifa ederim. On Üç Hapisaneye girmişti, eskiden- beri orada olanlar sordular; — Ne yaptın sen? — Hiç onüç rakkamının uğur- suzluğuna uğrad.m. — Bu İş nasıl oldu? — Onüç kişl a'eyhimde şabit- lik ettiler. Sana Ne Iki çocuk kavga ettiler: — Seni babama söyilyeyim de görürsün!. — Baban nerede? — Nerede olduğundan sana ne, Viyanaya gezmeye gitti. — Bay Ali sağırdır. — Yok capım benbi- liyorum gayet iyi İşitir. Geçen gün kahvede otu- ruyordu kendi kendine: — Artık eve gitmek vakti geldi! Dedi, kalktı gitti; sa- Şır olsaydı söylediği sözü İşitir de, kalkar gider- miydı? Fakat Borç İstiyordu. — Mukabilinde ne ve- riyorsun? Dediler, düşündü! — Namusum üzerine SÖZ veriyorum. — Namusunun kıymeti vardır, fakat borsada ra- yici yok! İsterseniz Dişçiye sordu; — Bir diş kaça çıka- rılır? — İki liraya! — Bir. dakikalık iş İçin iki lira çok değilmi? — İsterseniz ağır ağır SON -POSTA Pis Hava Bayan yağımnur geçmi- yecek bir pardesü almış- tı, giymek İçin yağmurlu bir hava bekliyordu, ev- velki sabah uyanır uyan- maz hizmetcisini çağırdı: — Bak bakalım hava nasıl? Hizmetçi perdeleri a- ralandırdı, baktı: — Günlük — güneşlik bayan! — Ne pis hava, yine pardeslimü — giyemiyece- ğgimj Biraz Bulunmuş eşya dalre- sine girdi: — Bir — vajiz müştu, — Sizmi kaybettinizdi. — Hayır, karım! — Nasıldır ? — Biraz budalaca! Varken Erkek islık çalıyordu, kadın kızdı: — Evimizde dört tane saka — kuşu varken sen kaybol- çekeyim, iş bir saat sür- süh! — Annenl görürsen kendisini göreceğim geldi- ğinl söyle l hâlâ ıslık çalmakta devam — Ya görmezsem ne diyeyim ? mı ediyorsun! S ŞA Y Güzel Fıkralar —— Neden — Polis romanı yazan hiçbir kadın romancı yoktur. — Bunuü sebebi nedir bilir misin? — Bilmem! — Bilmezsen söyliyeyim, ro- manın son sayfasına kadar katl» lin ismini gizli tutamazlar da ondan! Niye Alacaklı, borçluyu yakaladır — Size —bir mektup — yazıp borcunuzu ne zaman ödeyeceğinizi sormuştum. Cevap veresiniz. diye zarfın içine de dört kuruşluk pul koymuştum. Niye cevap verme. diniz? — Size fena bir haber vermeli için gönderdiğiniz pulu kullanmakt istemedim. Öğretti Küçük Doğana, annesi : — Okula gitme, dedi. Yarın sorarlarsa bir kardeşim öldu onun için dün gelmedim dersin. — Olur anne gelecek hafta da bir gün gitmem, ertesi günü yine aynı şeyi söylerim ! Ne Ben Okşadım Ne De Bir Başkası — Ah şimdi evimde olsaydım. — Yağmurdan — ıslanmazdın değil mi ? — Hayır damın akan yerlerine hiç olmazsa birkaç kap kacak koyardım ! ——— — Erkek - çirkindi fakat gençti. Kız da gençti fakat güreldi. Çirkla erkek güzel kızı seviyordu, güzel kız da çirkin erkeği sevi- yor gibi görünüyordu. Bir gün kıza sordu : Yarı Yarıya Hem erkeğin dediği hem ka- dının dediği olur- du, bir. ev yap- tırdılar, ev hem kadının — dediği gibi oldu, hem de erkeğin: Yarısı kübikti, yarısı da — eski tarzdal Çok Oluyorsun Erkek mürek- kep hoakkkasını devirmiş, mürek- kep halının Ü- tüne dökülmüş- tü, karısı kızdı: —Sakar, aptal! — Çok — olu- yorsun, beş ku« ruşluk — mürek- kep için bu ka- dar söz söyle- nilmez? Kadın; Altın Rengindeki saçlarını Örlın. İpekten Şapkayı çıkardı. Daldı gözlerim, Kaldı gözlerim Kıvırcık büklümlerinde Altın rengindeki saçların.. Uzanmak istedi ellerim, Kanmak istedi ellerim Okşamıya sarı saçların Korkul;ı Rüya — Geceleri beni rüyanda gördüğün oluyor mu ? Kız cavap verdi: — Evet korkulu görürüm, rüya çok — Plâja geldik, sen mayonu almadın mi Idi? — Aldım, pudra kutumun içinde ! Altın Büklümlerini... Büklümlerini.. * Ben onun bir bilkiği değilim, Ne de o benim bir bildiğim. WNe o Benim; WNe de yanında yapyalnız benim.. Cesaretlim az. Ellerim uzonamaz, Dokunamam sarı saçların Altın Büklümlerine Dokunamaz kimse, dokunamam Ben ! Bu arada saklandığı yerinden Rüzgâr çıktı meydana Sallana sallana İleriledi Geritedi.. Aradı, buldu, Sokuldu, Okşadı — gözlerimin önünde sarı saçlarım Aitın Büklümlerini !.. Büklümlerini !.. — Babam çok zengindir dört apartımanı, beş dükkânı var, bunlardan başka.... — Ben seni zengin kızı diye almıyorum, bunun'a beraber 4ö- zünü kesmiyeyim, sen yine de- vam eti &o Eğlenceli Yazılar l Halini Biliyor Karısı kaybolmuştu, karakola haber verdi. Aradılar, buldular, Komiser çağırttı: — Karınız bulundu! — Ne bulundu mu? — Evet. — Bir şey söyledi mit — Hayır, hiç bir şey söyle- medi. — Öyle ise bulunan benim karım değildir. Aydınlıkta Görünce Yaşlı Bay komşusu genç Bayı | sokakta yakaladı. — Dün gece karanlıkta kızı- min peşine düşmüşsün, maksadın ne idi? Genç duraladı: — Kızınızı bugün bir kere de aydınlıkta gördükten sonra ben de kondi kendime maksadım ne Idi diye soruyorum. Maküs Apartıman kapıcısına sordular: — Onuncu katta oturan Bay nasıl bir adamdır? — Çok aşağı bir adam, Değil mi — Biraz budala, fakat cesaret meraklısı idi, hep cesaretinden söz nçardı, bir gün misafirlerine anlatıyordu : — Karşıma bir adam çıkmıştı, — Şeytanın işine bak, yine lâstik patladı. — Arabasına bindiğimize kızmıştır —. dur, dedi yoksa beynini yere dökerim. Misafirlerden biri sordu: — Siz dürmadınız, o da dedi- ğgni yaptı değil mi? Mazeret Direktör, dak- tiloyu görür gör- mez — kaşlarını çÇattı: — İki gündür nerede — idiniz Bayan.. — Evvelki sa« bah geç uyan« mıştım Bay di« rektör. — Ya dln. — Dün de ak- şama kadar ne mazeret — bulup söyliyeyim diye düşündüm gele- medim. Pek Çok — Hayvanları çok sever misl- niz Bayan? — Pek çok, bilhassa kürklü hayvanların kürke lerine bayılırim!