19 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

19 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Sıcaklardan Niçin Şikâyet Ediyorsunuz? Son günlerde havalar çok sıcak yaptı. (Fünoşte 65 dereceye kadar çıkan hararet gölgede de 361 buldu. Bubunaltıcı eicaklar hâpi- mizi şikâyete — sevkıdiyor. Bu yalnız sıcağın fazla A? Biz bu suali, rast- Tadığımız kimselere sorduk ve şa covapları topladık; M. Münir (Saraçhanebaşı) — Sıcakla: şiddetli olması, ra- sathıne direktörü Üstat Fatinin söy- lediği gibi mevsim icabıdır. İş böyle olunca başa gelen çekilir demek ve sıcaktan şikâyet etmemek lâmmdir. Fakat bizler İstanbulda — sıcak gün- lerde serin bir yer bulmak imkânsmz olduğu içiadir. ki sıcaklar karşısında ağız dolusu şikâyet yağdırıyoruz. Sa- bahtan akşama kadar güneş yağmuru altında çalıştık: serinliğini bilmek İçin şöyle rahat, temiz ve bilhassa ucuz bir öğlence yeri bulamıyor. Buğdayın kilosu yüz paraya indiği günlerde bile biz sahil gazinolarında bir kahveyi bir liraya içiyoruz. İşte benim sıcaklar kârşısın- da şikâyetimin sebebi budur. » Sabri Özkan (Üsküdar Nuh- kuyusu ) — Benim sıcaktan biçbir şikâyetim yok. Fakat gikâyet etmek lâüzimgelirse bugünkü çalışma şeklinin ağırlığını Öne sürmeliyiz. Çünkü durduğumuz yerde terlediğimiz halde yine günde on saat, on İki saat hiç durmadan çalışıyoruz. Halbuki bütün — medeni memleketlerde yaz ve kış çalışma saatlari ayrı Ayrı tesbit edilmiştir. Bu mevsim Avrupa ve Amerikada tatil mevsimidir. Bizde ise yaz tatlil diye bir şey yoktur. M leabı kendini gösteren sıcaklardı ma şekli de- giştirilmelidir. » Hüsnü Rıza ( Unkapanı cad- desinde) — Azizim benim hayatta hiçbir geyden şikâyetim yok. Sıcak — olmuş, soğuk olmuş, umurumda değil. Bilr kere doktora — gidip beşağrısından gikâyet edecek oldum. Bu, 26 Hlraya patladı, gimdi İse, vaktile vütten ağzım yandığı İiçin ayranı Üfli- yerek İçiyorum. Yerli Mgllar İstihsalât Mikdarı Seneden Seneye Artıyor Yapılan tetkikler neticesinde memlekette endüsteri faaliyetinin her geçen yıl biraz daha inkişaf ettiği anlaşılmıştır. Yine öğrenil- miştir ki bu yıl yerli mallardan bazılarının istihsal miktarı, geçen yıllara nisbetle fazladır. Bu far- lalık nisbetinde istihlâk da art- mıştır. Önümüzdeki Eylül başından itibaren yerli kâğıt da kullanmiya başlıyacağız. — Hasan B., gördün müT Son Posta mü- kâfatlı bir anket açımşı. l SON POSTA Fazla Yolcu Yasak! Otomobil Ve Otobüsler Kontrol Ediliyor Tıklım Tıklım Otobüsler Yarı Yolda Durduruldu İstanbul otomobilleri ve oto- genel bir Mmuayeneden geçirildi. Bozuk olanları garaja çekildi. Fakat muayeneden kaçan otamobilleri bulunması - ihtimali Üzerine belediye, kontrolu karar verdi. Bu kontrol evvelki günden itibaren başlamıştır. Bu suretla munyene kaçağı olan bozuk ve tehlikeli otomobil meydana çık- maktadır. Diğer yandan bu kontrolu yapan polis ve belediye zabıtası memurları — otobüslerin — taşıdığı yolcu sayısına da — bakıyorlar. Fazla yolcu alıp müşterilerin ra- hatsızlık çekmelerine sebep olan otöbüs şoförlerine ceza kesilmekte, ayaktaki yolcular da İndirilmek- tedir. Bu knntrolda bilhassa İstan- buldan Silivri, Çatalca ve Edirne- ye yoleu taşıyan otobüsler göze çarpmıştır. Çünkü bu otobüslerin tıklım tıklım yolcu aldıkları gö- rülmüş, bunlar tesbit edilerek fazla “yolcu — İndirilmiş, — tekrar binmelerine meydan verilmemiştir. İkramiye Veriliyor Çok Çocuklular İkramiyeyi Teşrinievuel Ayı İçinde Alacaklar Çok çocuklu allelere Sağlık Bakanlığınca tahsis edilen ikra- miyenin Teşrinievvel ayı içinde verilmesi için alâkadarlara tebliğ yapılmıştır. Elde mevcut tahsisat, bu seme, müracaat Sırasına göre taksim edilecektir. Bu sefer ikramiye alamıyan müracaatçılar da 936 senesi için de ikramiyelerini almış olacaklar- dir. Fakat bunün - için çocuk sayısı bir anneden olmak şartile altı tane olacaktır. Sağlık Bakan- Lğı çok çocuklu ailelere verilmek Üzere her sene muntazaman tah- sisat koymağa devam edecektir. | 500 İtalyan Geliyor Çarşamba günü Oseana vapu- rile şehrimize 500 Italyan seyyahı gelecektir.. Vapur bu seyyahları ertesi gün Mudanyaya götürecek, soyyahlar oradan Bursaya geçe- ceklerdir. Ayın 28 inde de 300 seyyah !ılouhlı. Yapılan muayenede temiz ve sağlam çıkan otobüsler Karpuz çarpacak çoklukta karpur gelmiye başlamıştır. Dalyası ( yüzü) 2- 3 liraya kadar satılan bu karpuzlar sergilerde halka tanesi 10- 15 üruşa verilmektedir. Yanl mlis- tahsil binbir emek ve meşakkatle yetiştirdiği karpuzu sergiye 2 veya 3 kuruşa verdiği halde bu mal mutevassıtların elinde birdenbire yükselmekte ve halka 10-15 kuruşa mal edilmektedir. Karpuz bollu- ğunun sebebi, bu yıl havaların kurak ve scak — gitmesidir. Bu yüzden mahsul birdenbire olmuş- tur. Tarlada kaldığı — takdirde büyümiyecek, bozulacak ve hiç para etmiyecektir. Müstahsil bu- nun için malı tarlada tutmamakta bemen kesip pazara sevketmekte- dir. Bu yıl hiç fena karpaz yoktur. Bütüğ karpuzlar tatlıdır ve olgun- dur, kavunlar bu yıl çok tatlıdır. Hava Tehlikesi İçin Yeni Bir Yardım Kemah hükümet — doktoru Bay “Yahya Kemal — Üztün, her yit Temmuz maaşı olan 65 lirayı tamamen hava kurumuna vermek suüretile bava tehlikesini bilen Üye yazılmış!ır. Yani Adliye Sarayı Istanbulda yevi adliye saray- nın plânmın yapıldığını bildirmiş tik. Şimdiki halde bu p'ânın tatbik edilip inşaata başlanması İçin tet- kikat yapılmaktadır. Bolluğu Fakat Fiatlar, Müstahsilin Zararına Olarak Çok Pahalı Ltanbula iki gündenberi göze AT K sa eli Haliç Ile Belediye Arasında Haliç girketi ile belediye ara- sındaki toplanmış hisse — ihtilâfı dölayısile, 'girket hesapları Üze- rlzde şarbay yardımcısı — Hâmit tetkikat yapıyordu. Hâmidin başka vazifeye tayini dolayıslle bu tetkikatın Nuri ta- rafından yapılmasına devam edik mesi kararlaştırılmıştır. 40 Bin Ayasofya Müzesini Bu Kadar Kişi Gezdi Dört ay evvel müze haline konularak açılan Ayasofya müze- siİni şimdiye kadar kırk bin kişi gezmişi r. Bu müzedeki memur kâfi görülmemektedir. Haciz Kaldırıldı Nurosmaniyede Vezirhanı kar- gısında Ali Rızanın bakkal dük- kânıma, vergilerin verilmediği ih- barile haciz konulduğu yazılmıştı. Ali Rıza yalnız bir seneye tealluk eden bu vergi verilmemesi işini halletmiş, vergiyi vermiş ve haciz kaldırılmıştır. adedi Pazar Ola Hasan B. Diyor Klı — Okuyucularına soruyor t Ka — Çoban Mehmetla Diaarlı «e, hangisi Getün gelir ? güreşirler- Cü At 9 ) Bir İki Satırla Fikret için Bugün, büyük şalr Tevfik fikretit ölüm yildönümü olduğu için Eyüpteki mozarında bir ihtifal yapılacaktır. » * * Nüfus Sayımı Teoşrinlevvelde yapılacak olan nüe fus sayımıi hazırlıkları yakında bitirle lecektir. M d çÇi Ulusal Anıtlar Ulusal anıtların — etrafını temizle; mek ve bunlâriı bütün güzelliklerilş meydana — çıkarmak — için — tetkikler yapılmaktadır. W el * Türkoflste Türk olisin yar direktörü dün İzmirden göhrimize gelmiştir. Burada tetkikler yapacak, sonra Ankaraya dönecektir. * * * Türk Pavyonu Arsıulusal Selünik sergislade ba vsene de güzel bir Türk pavyonu ku« rulacaktır. W N' . N izmire Gidenler Perşembe günü açılacak olan İye mir panayırında bulunmak üzere bij çok kimseler İzmire gitmişlerdir. * * * Deniz Gezintisi Halıcıoğlu apor kulübü, 1 Eylöülde Çubukluya bir deniz gezintisi - tertip etmiştir. M — e Belediyeler Bankası Ankarada yapılacak olan beledle ası binasının proje ııu):lz müddeti teşrinlevvi * llk Okullar Bütün ilk okullarda tamire muhtağ olan yerler varsa ders yılı başlamai dan Önce tamir edilecektir. * * * Doçentler Kadrosu Üniversitede bu dere yılında des çeniler kadrosu tamamlanmış olacalı, doçentsiz kürsü kalmıyacaktır. * LA * Anadolu Söoyahati Türk Talobe Bizliğinden kalabâhi bir grup ayın 25 inde Anado'uya tetkik seyahatine çıkacaktır, * * * Görson Mektebi Şehrimizde #çılacak olan garset mektebinin bazırlıkları bitirilmektedir, Mektepte eylâlün birinden Itibarşâ derslere başlanacaktır. * * Dilsizler Sağır ve dilsizler $0 Ağustosta Filoryada bir kar deniz eğlencesi tere tip edeceklerdir. * » * Berborler Ve Hafia Tatili Berberlerin haflta talili yap- malarının temini İçin belediyeye yeni bir müracaat yapılmıştır. Fakat kanun berberleri tatilden istisna ettiği için bu İstek yerine getirilemiyecektir. * Hasan B. — Bu dünya para, pul düuyası. Eibet ( Dinerlı ) galip gelir ! > A LĞ