19 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

19 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Yüzme tünde Denizcllik federasyonunun ter- tip ettiği Türkiye yüzme birincilik müsabakalarının ikinci günü dün moda yüzme havuzunda yapıldı. Denizcilik federasyonunun bi« Yük bir dikkatle hazırladığı müsa- bakalar su sporlarına karşı mem- lekette büyük bir alâka uyandır- maktadır. Seokiz mıntakanın İştirak ettiği müsabakalar baştan nihayete ka- dar heyecanla geçmiş, her yarış bütün müsabıkalar arasında büyük rekabet doğurmştur. Ilk müsabaka 200 metre serbest yüzme İidi. — Istanbuldan Halil 2. 36, 8 ile birinci, — Kocaeliden İsmall 2. 46. 8. ile ikinci, Bandır- madan Ceovat üçüncü, İzmirden Rasim dördüncü, — Çukurovadan Yakup Osman beşinci, Ankara- dan Orhan altıncı, Samsundan Ziya yedinci, Trabzondan Hüse- yin sekizinci oldu. Ikinci müsabaka yüz metre tirtüstü Idi.. Bu yarışa da sekiz müsabık İştirak etti. İstanbuldan Agâh lik hamlede — açtığı farkı sona kadar devam ettirerek 1. 22 ile yeııi Türkiye — rekoru yaptı. Kocaeliden Ali Haydar İ 34 8 ile, Bandırmadan Şamil 1.38 ile üçüncü, Çukurovadan Mustafa — dördüncü, Samsundan Sami beşinci, Izmirden Hüsamed- din altıncı, Trabzondan Hâmi yedinci, Ankaradan Salâhaddin sekizinci oldular. Üçüncü müsabaka 400 metre serbest yüzme İdi. Şampiyonanın son müsabakasına sekiz mıntaka- Dın yüzücüleri İştirak ettiler. Mev- #imin en büyük yüzücüsü Galata- saraylı Halil ilk metrelerde bütün rakipleri geride bırakarak 5.48.2 ile birinci oldu. Bandırmadan Cevat 6.17.1 ile ikinci, Kocaeli- don Ihsan 6.32.3 İle Üçüncü, ls- mirden Cemal dördüncü, Samsun- dan Ziya beşinci, Ankaradan Ra- uf altıncı, Trabzondan Hüseyin ye- dinci, Çukurovadan Hasan sakl- zinci oldular.. Yüzme birinciliklerinin son mü- sabakası 4X200 bayrak yarışı ldi. Istanbuldan Galatasaray ta- kımı bu müsabakaya iştirak et- mişti. İlk mesafede Istanbul ile Ko- eneli arasında çekişme oldu ise de İlk turu İstanbul ufak bir farkla bitirdi. Ikinci tur bu fark Istan- bulun lebinde geçti. Üçüncü turu yapan Galatasaraylı Halil munta- Zam ve mevzun bir yüzüşle bu farkı büyüttü. En son yüzen Orhan aradaki mesafeyi daha fazla açarak yarışı takımına ka- zandırdı. Neticede İstanbul 11,34.4 - ile birinci, Kocaeli 12.2.2 ile ikinci Bandırma üçüncü, İzmir dördün- cö, Çukurova beşinci, Samsun lllmcı. Ankara yedinci, Trabzon #ekizinci oldular. Türkiye yüzme birinciliklerini İstanbul yüzücüleri kazanmış ola- tak müsabakalara” son — verildi. SON POSTA 0000000900000900DAU DĞ U A 4 D0T 00SATOPODEAL A Müsabakaları Bitti iİstanbul B Bırmcı Oldu Müsabakalarda Yüz Metre Sırt Üs- Bir f Bir atlayış Rekor Yapıldı Yurddı Spor İşleri Merzifon, (Özel) — Amasyayı, Yozgadı mağlüp eden Çorum muhteliti ile Merzifon sporcuları arasında büyük bir maç yapıldı. Merzifonlular bu maçta 3-1 galip geldiler. Daha ilk dakikalar- da — Merzifonlular — penaltıdan bir. gol yediler. Pek az son- ra da Çorum aleyhine olan bir penaltıdan Merzifonlular da istifa- de ettiler. Bu suretle İki taraf berabera olmuştu. Devrenin son- larına doğru Merzifon penaltıdan bir sayı daha kazandı. Ikinci devrede Çorumlular çok atılgan oynadılar. Bütün çalışma- larına rağmen son dakikalarda Merzifonlular bir sayı daha ya- ;ı.ı'rık oyunu Üüç bir galip bitirdi- » Merzifonluların oyunu halk tarafından takdir edilmiştir. Türk Ve Avusturya Gureşçîlerî Dün Stadyumda Seçme Müsabakaları Yapıldı Taksim stadyumunda, Viyana- hlarla —karşılaşacak — güreşçileri seçmek İçin dün yapılan güreşler- de şu neticeler a'ınmıştır: 61 kiloda Ömer, Recebi yedi dakika kırk saniyede; 66 kiloda Sadık, Ahmedi altı dakika yirmi iki saniyede yendi, 56 kiloda Ke- nan ile Hüseyin güreşecekti; Hü- seyin — gelmediğinden, — Kenan hükmen galip sanıldı. 66 kiloda Yusuf, Cemali onbir dakika, elli saniyede yendi 72 kiloda Ali ila güreşen Necati yir- mi dakikalık bir güreşten sonra hükmen galip sayıldı 72 kiloda Hüzeyin, Şabanı üç dakika, onaltı saniyede; 56 kllo- da Kenan, Kudreti bir dakika, yirmi saniyede; 79 kiloda Ibrahim Bekiri altı dakika, otuz saniyede, 79 kiloda Emir, Ismalil yedi dakl- ka, yirmi beş saniyede ve — yine 79 kiloda Rıza, Orhanı altı daki- ka, kırkbeş saniyede yendi. 86 kiloda Hüseyin ile güreşecek olan Mehmet, Hüseyin gelmediğinden hükmen galip sayıldı. 82 kiloda Adnan, Rasimi altı dakika, elli saniyede; 56 kiloda Kenan, Emini bir dakika, on sa- miyede yendi ve 66 ki'oda Sadık- la ğüreşen Yusul, hükmen galip sayıldı. 66 kiloda Ahmet, Cemali ye- di dakika, on beşsaniyede yendi ve 72 kiloda Osmanla güreşecek eolan Galip, Osman gelmediğin- den hükmen galip sayıldı. 72 kiloda ban, Necatiyi dört dakika, otuz beş saniyede ve yine 72 kiloda Hüseyin, Os-. manı iki dakika, on beş saniyede yendi; 79 kiloda Ismaille güreşe- cek olan İbrahim, Ismail gelme- diğinden Ismail hükmen galip sayıldı. 79 kiloda Orhan, Bekiri üç dakika, otuz beş saniyede ve 79 kiloda Rıza, Emiri bir dakika, yirmi iki saaniyede yendi. Avrupa'da Spor Almanlar İngilizleri Yendiler Ingiltere ile Almanya arasında Münih'de — yapılan — Beynelmilel atlatizm müsabakasını Almanlar 75 puvanla kazanmışlar, Ingilizler bu müsabakalarda Gi puvan almış- lardır. Almanya koşularda 100, 1500, 5000 metreyi kazanmış; buüna mukabil Ingilizler; 200, 400, 800, 110 manlalı koşular ve bayrak yarışını almışlardır. Bu — müsabakalarda — Ingiliz atleti Broun 400 metrolik koşuda 47.7 İle Almanya rekoru - tesis etmiştir. 100 metre: 10.5 Alman Lalh- man, 200 m. 21.9 İngiliz Rancley, 400 m. 47.7 Ingiliz Bruon, 800 K T Dünkü yüzme müsabakalarından beyecanlı bir enstantane At Yarışlarına Devam Edildi Dünkü Koşular Çok He- yecanlı Oldu Bu yılın yaz mevsimi at yarış- larına dün Veliefendi çayırında devam edildi. Dün şehrimizin di- ğer köşelerinde mühim spor faa- liyetleri olduğu halde Veliefendi çayırı kalabalık bir seyirci kitle- sile dolmuştu. Dün beş koşu yapıldı. Birinci Koşu Dün ilk koşu dört ve daha yukarı yaştaki yerll yarım kan ve halis kan arap at ve kışrak- lara mahsustu. 1935 Senesi içinde bir koşu kazanmiış olanlara ikişer kilo, iki ve daha fazla kazanmış olanlara dörder kilo ilâve edilebilecekti. Atlar çıkış yerinde.. Seyirciler helecan içinde, at sahipleri bir yerde du- ramıyorlar... Atlar şahlanıyor, jo- keyler sabursuzlanıyorlardı, Lâkayt olan yalnız iki kişi, bay Sabri ile bay Ali Rıza. (İşaret yani çıkış memurları) nihayet evvelâ Sabrinin elindeki kırmını bayrak, ondan sonra da Ali Rızanın elindeki beyaz bayrak İndi ve (7) at ya- yından fırlayan ok gibi, güç hal e dizildikleri mradan fırladılar. Herkes ayakta.. Tribünde oturan m, 1.54. Ingiliz Stuthart, 1500 m. 3.54 Alman Şamber, 5000 m. 15.16 Alman Suring, 110 m. 14.4 Ingiliz Finley. Disk atma: — 49.36 Alman Merfel. Gülle atma: 16. Alman Volter, Sırıkla atlama: 4. Alman Müller, Yüksek — atlama: 1.90 Alman Venkoter,; Uzun atlama; 7.55 Alman Sayhum. Bayrak yarışı: İngiltere takımı... —e e | ve helecandan titremekte olan genç bir kız aynı sırada otur« makta olan bir bayın elindeki dürbünü kapıp bir iki saniye baktıktan sanra... Yaşasın (Seda) diye feryadı basıt. Bu feryada aldırış eden olmadı. Çünkü fer- yadı basan yalnız o değildi. Bu arada birinci koşu bitti. Netice ge: birinel Tevfik — Manisanın (Seda) adlı atı. İkinci Ahmet Ankaranın (Ünlü) sü ve üçüncü Emin yüzbaşınıa (Ncip) I. İkinci Koşu Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarım kan İngiliz at ve kıs- raklara mahsus ve mesafe 2400 metre İdi. On atın iştirak ettiği bu koşuda birlnciliği Ziyanın (Yavuz) u, — ikinciliği Ahmedia (Caylân) 1, üçüncülüğü Fahrinin (Bozkurd) u kazandılar. Üçüncü Koşu 800 metre gibi mesafesi az ve ikl yaşındaki halis kan İngliz erkek ve dişi taylara mahsus olan bu koşuda birinci gelen Salih Ankaranın — (Ünüsar) — adındaki tayı birinci ikramiye olan 185 li- radan başka bu koşuya giren bayvanlar için verilen duhuliye tÜcretinin mecmuunu aldı. İkinci- Lği Keskinerin Algülü, üçüncülü- gü Fikret atlının öndesi kazandı. Dördüncü Boğaziçi Koşusu 2400 metre gibi mesafesi faz- la, öç ve daha yukarı yaştaki halis kan İngiliz at ve kısraklara mahsus olan bu koşuya beş at -- tirak etti. Çok helecanlı olan | koşuda birinciliği kazanan A € ve Fikretin Bekâr adlı atı, sa- hiplerinin ceplerine birinci ikra- miye olan 730 lirayı incirtti. Ikinciliği Ahmedin (Essek) I, üçüncülüğü Prnas Halimin (Chur- bara)mı kazandı. Beşinci Koşu Dört ve daha yukarı yaştaki yerli yarım kan Arap ve halis kan Arap yalnız kısrak'ara mab- sustu. Mesafesi 1800 metre idi. Birinciliği Talât Ankaranın (Sarı- kuş)u , Ikinciliği Mehmet Bandır- manin (Güzel Bandırma) sı, üçün- cülüğü Ahmedin (Şen) i kazandı. Gelecek pazar günü yapı'acak yarış daha belecanlı olacaktır. ; K