19 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

19 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA Kadıköyde Muhakkak Bir Deline Var Yazan; Hatice ei Kâmran, Bütün Türl ği — Yin emindi Rağmen Bir ü Bulunamayor, Hâdise Esrarlı Kalıyordu.. — Duymuyor musun kapıyı birl kurcalıyor?.. Dinlediler — Tekir süprüntü küfesini karıştırıyordur.. Yosa bizim evin kapısına kim gelir.. Hırsızlar aklı- ni Oynalmamış, Yine dinlediler. Şimdi ses seda yoktu. Huriye yeniden pire tersli yorganının altına girmeye hazırlanıyordu. — Aman anne.. Vallahi sen de ne tuhafsin demin ne güzel rüya görüyordum. Con Cilberet bana aşık olmuş. — Sus aşife Con da kim oluyor? Kim bu Con Kikirik?. Vallahi gimdi kalkar ağzına bir şamar vururum, Huriye bir kahkaha attı — Ay anne bunda bir fenalık yok.. Con Cilbert bir sinema yıldızı rüyamda bana seni sinema yıldızı yapacağım diyordu. Sen çok güzel bir kızsın. — Haydi maymun; Allah şu sinemaşı icat edenin belâsını ver- sin... Artık rüzu mahşerde Cenabı mevlâya cevap verecek yüzümüz kalmadı. Kızlarımız yataklarındaki rüyalarında (o bile conkikirikleri görüyorlar.. — Aman anne sen şimdi bu İ eski kafalılıkları bırak.. — Ay. Ay. Şahiste Hanım yataktan bu defa fırladı.. — Kız yak mumu bakayım. Aşağıda biri dolaşıyor. i Bu defa Huriye de gürültüyü | duymuştu. — A destur dedi.. Sahih aşa- Iğıda bir ses var.. Ve acele ile mumu yaktı, evleri sözde Iki katlı idi, Altkatta sokak kapısı bir toprak avluya açılırdı. Bu avlu ihem mutfak hem antre hemde içamaşırhâne vazifesini ( görürdü İve çamaşırcı Şahiste işte burada gömleğini elli paraya bekâr ça- maşırı yıkardı. Ve işte gürültü aşağı katta idi. — Huriye şimdi bayılırım. — Dur... Anne dur... — Kız bizim eve hırsız gk rer mi ?.. Dersin bizim eve hirsiz ne almıya, neden girer,. Huriye yorgandan on parma- | ğımn tırnaklarında kızıl bir lâme bulunan kirli ayaklarımı çıkardı. / Bu akşam Kuşdilinde peşine tak- tığı iki üç Külhanbeyinden kor- | " kuyordu. Acaba evin önüne kadar | gelmişler mi idi. Altıyol ağzından , sıktıktan “bulunan evlerin birinde hizmetçi- lil eden kızkardeşine uğramış ve bu suretle onlara İzini kaybettir- mişti. Dışarı çıktığı zaman da ortada kimseler yoktu. Annesi kapının karıştırıldığmnı duymuştu. Sonra da şimdi evet ikisile aşağıda bir ses işitiyorlar- dı. Bu ses ne idi?.. Merdivenlerde de bir çıtırdı va: gibi “uriye kapıma sörgüsü- nü sürdü. — Anse... Anns... Şahiste hanım penbe patiska Zgeceliğiaden taşan vicudile ka- pının ta ösüne gelmişt; — Kim 0?.. kim o.. kim var orada. Merdivende bir ayak sesi oldu, sonra oradaki sağda | — İlme Gi 5 aç pencereyi bağır.. can kurtaran yokmu diye bağır... Tam bu sırada bir kapı açık dı ve kapandı sokak kapısı biri- si ve kapıdan dişarıya çıkmıştı. Huriye pencereye koştu. Ka- fesi kaldırdı.. Çarıkçı mahal lesinin bu dar ve karanlık sokağında küçük evlerin arasında süratle ilerleyen bir gölğe gördü. Ince ve uzun bir gölge idi. — Komşular... Can kurtaran yokmu... Imdat imdat hırsız var!. Yangın varl.. * Bitişik evde oturan mavnacı- nın Aliye aşağı odanın kiracısı eski falcı Mümineye seslendi: — Mümine Molla hu Mümine Molla! ki — Ne var komşu hayır ola? — Huriyenin sesini duydun mu? Karı bangır bangır can kurtaran yok mu diye bağırıyor yangın mi oluyor dersin? — Karı bu skşam kızkardeşi- nin efendilerinde akşam yemeğini yedi karm doymuştur.. Alışık değil kâbus... Kâyas geçiriyor galiba... — Ay Şahiste de bağırıyor... | — Dur bakalım ne var evleri | ta şlanmıştır belki, Sağdaki komşular da karşıda- kiler de hep, hep uyanmışlardı. Yan komşular duvarı vurdular: — Huu... Hau... Şahiste Ha- nım, Ne var.. Ne oluyorsun? — Hırsız kardeş. Hırsız eve hırsız girdi. * Kafesler sürülmüştür. Fesliyen saksılarının üzerinden (o genç bir baş çıkmıştı... — Ne hırsızı kardeş. hırsız bizim sokağımızda ne gezer... — Gördüm... Münevver Abla vallahi gördüm... Ben gördüm... Insan değil şeytan gibi birşey idi. Fırladı kapudan gitti... — Şahiste Hanım insene aşa” ğıya baksana. Ne var?. — Ay hanım Allah kimseyi erkeks'z bırakınasın korkuyorum. mahallede de bir müs'üman erkek kalmamış ki.. Bilmem mahallede müslüman var miydı?. Fakat herhalde erkek kalmamış olacaktı. Kimse bu fakir kadının feryadına koşmu- yordu.. Esrarcınn karısı Güllü kocasını kaldırmıya çalıştı: — Birak karı işin mi yok. Hir- | sızın o sarayda İşi ne?.. Muhafız» lardan korkar be? (Arkas var) Kizve Erkek Tam devreli lise - Orta tionret aim. Beyoğlu - Tünelbaşı ALMAN LiSESi Yeniyol veTicaret mektebi mektebi » Lisan öğrenmek için ihzari sınıflar, Derslere 9 Eylül Pazartesi başlanacaktır. Kayıt muamelesi 2 Eylülden itibaren saat 8 den 12 ye kadar nüfus tezkeresi, resmi aşı kâğıdı, s'hhat raporu, tasdikname veya şehadetname Pazardan başka hergün ile müracaat edi'mes. Fazin tafsilât için mektebe müracaat veyn 44941 -44942 ye telefon edilmesi Yy Fakat iyice ikurülandıktansönrz vücudünüzü NİVEA kremi » yağı ile uvmağı urutmağiniz! Bu # tüneşie yanmak tehi karşuk orunmuş olursunuz, Meniniz daze ve sağlamlayır. Gilsiniz yumuşak ve gergin kalır, Kız, erkek NİŞANTAŞINDA Geceli, Gündüzlü İŞİK <evawe. LİSESİ bamesi A Ana, lik, Orta ve Lise kısımları Fen ve Edebiyat şubeleri vardır. yenin en eski hüsusi İisesidir. Talebe yazılması için Cuwartesi, Pazartesi ve Perşembe "günleri mektebe müracast edilebilir. İsteyenlere mektep tarif. ee "Telefon : 44039 Türki- Gümrük Muhafaza Başmüdürlüğünden: Sivil fiselerin olgunluk imtihanlarında muvaffak olarak yüksek mekteplere girmek hakkını kazanmış olanlardan Gümrük muhafaza teşkilâtı için Subay yetiştirilmek üzere bu sene Harbiye mektebine 8 okul alınacaktır. Bunlardan istekli olanların istida ile Harbiye mektebi komutanlığına hemen müracaatları ilân olunur. “4874, REVUE sw en dakik, en hassas, en son modeller ei MaSIRLI, İetikiki Caddesi 300 .ATCİ MEYER Tünsi Caddesi 20 İSTANBUL*dA | J A, KEŞİŞYAN, Sultan Hamam, Yani Cami Gddasi $ JANKARA'SE KİZA TEVFİK, Bankalar Caddesi 8 Umum? Deposu ; İstanul, Bahoe Kası, Taş Han 19 O Tale; 21084 Ağustos | Borsada | Hafta İçinde Neler Duyduk ? Çıka ürünlerimizden başlıcalarının İs | tanbul piyasasındaki durumlarını aşağıdaki yazıda toplu olarak gös- teriyoruzu Afyon — Afyon piyasasının genel gidişi bir değişiklik göster- mektedir, Hafta içinde kilosu 325 kuruştan bir sandık mal serbest piyasada satılmıştır. Bu yılın asıl piyasası bir buçuk ay sonra belli olacaktır. Hafta İçinde inhisar idaresinla ticaret müdürü Şefik uzak şark gerisinden dönmüştür. Bu sütum larda vektile haber verdiğimiz Üzere Şefik, Japonya, Hindistan ve o civardaki Holanda adalarında bulunan afyon sotopollarile görüş- mek ye uzak şarkta Türk inhisa- nün satış teşkilâtını vücuda ge tirmek üzere gitmişti. Bu gezinin yari hesabına faydalı sonunçlar verdiği ve bazı satış zeminleri ha“ zırlanmış oldağu piyasada duyu muştur. Bu vaziyet (o tahakkuk ederse inhisarın bu satışları kar- ylamak üzere piyasadan fazlaca mal alması ve fiatların normal seviyelerini yeniden bulması bek- lenebilecektir. Tiftik — Tiftik piyasası hafta içinde sessiz geçmiştir. Bütün muamele 180 balye oğlak malı ile 180 balye ana mal Üzerine ce- reyan etmiştir. Oğlakların kilosu 78 kuruştan; ana mal tiftiklerin de 64-65 kuruştan muamele görmüştür. Bu alışların da Almanya için yapı dığı söylenmektedir. Diğer taraf- tan piyasadaki © alıcıların çoğu, bugünkü durumda (Almanyaya mal satmaya imkân olmadığını, Alman fiat kontrol (dairesinin verdiği fiatların Istanbul piyasa- İ sının bile aşağısında bulunduğunu ileri sürmektedirler. laglitere, Amerika ve Sovyet Rusya hesabına hafta içinde pi- yasada bir soruşturma yapılma- mış olmasına rağmen © satıcılar sağlam hareket ettiklerinden pi- yasanın genel gidişi kavidir. Yapağı — Yapağı piyasa sında hafta içinde (300 balye kadar ince mal kilosu 53-54 kuruştan satılmıştır. Bu satıştan başka bir iş olmamıştır. Anadolu malları Üzerine alış veriş olma- maktadır. Piyasanın gidişi gev- ektir. Almanya hesabına alışlar başlamadan bu piyasanın sağlam bir duruma gireceği tahmin edil- memektedir. Almanya ise Arjan- tiole yaptığı anlaşma mucibince ihtiyacını daha ucuza olarak ora- dan gidermekte ve bizden mal almamaktadır. Buğday — Buğday piyasası hafta içinde de yene (O kararaız geçmiştir. Bu piyasanın Istanbula gelen mal miktarile birlikte oy- nadığını ve bu hususta çok has- saş bulunduğunu bu satırlarda muhtelif vesilelerle tekrar etlik. Hafta içinde bu duruma yeniden şahit olduk. Mal çok geldiği günler fiati- larda göze çarpan bir gerileme ve aksi ahralde de yine okadar bariz bir yükselme göze çarptı. Maamafih cins farkları da gözö- nünde tutulmak gartile hafta için- de buğday fiatları 5,5 kuruşla 7 kuruş arasında oynamış ve geçen baftanın (seviyesini (o muhafaza etmiştir. Hafta sonunda piyasa yine kararsız olarak kapanmıştır. Arpa — Arpa piyasasında Trakya malları üzerine işler ok maktadır. Anadolu malları bu yıl çokaz bulunmaktadır. £ Trakya ve Marmara malları Pof Marmara limanları olmak üzere 3,25 kuruŞ etrafında satılmaktadır. Çuvallı arpalar yirmi para, otuz para ka dar fazlasına İstanbul teslimi ol- mak şartile alcı bulmaktadır. İtalya ile olan anlaşma muci- bince bu madde takasla (ihraç olunmaktadır. o Takas vesikalari ise şimdi ibracatçılarımız tarafın dan aranılmakta ve bu (oyüzden Italyan alıcısına bir prim verik mektedir. Bu prim miktarı son günlerde artmış bulunduğundan tecimenler artık ihracatta İdare bulmamıya (başlamışlardır. Bu yüzden piyasa gevşek bir durum” da kapanmıştır. Fındık — Fındık piyasasın- da alivre satışlara devam olun maktadır. Fiatlar 40 kuruş etra- fındadır. Yakın yüklemeler için bu fiat 44-45 kuruşa kadar yük- selmektedir. Ihracat (o satışları bilhassa Almanyaya yapılmaktadır. Macaristanda : Kralcılık Hareketleri Bir Macar Papas Prensi Otto İle Görüştü Budapeşte, 18 (A.A.) — Başbakın Gömböş, Arşidik otto ile görüşen kraleılık şeflerinden papas Griğer ile eski dış bukanı Gratzı kabul etmiştir. Papas Griger, başbakanla görüş“ tükten sonra gazetelere diyevde bu- lunarak, başbakan ile yaptığı görüşme” havanın çok daha Hitlercilik Başladı Budapeşte, 18 (A. A.) — Resmiğ olmıyan “ Peşter loyd gazetesi, An- pastinin başkanlığı sitmda nasyonal sösyaliat fikirlerini Macsr | fasitliği esası Üzerinden tatbik edecek olan Macar nasyonal sosyalist partisinin tegekkülünü haber vermektedir. Yeni parti üyelerinin, ecdatları içinde te- miz ırktan en aşağı İki Macar bu- lunması şarttır. Ann tarafından, bu ecdadın çocuk- farı, oOMacar olmiyan âri Alman, Slav yahut Lâtin ırklarından olabilir hadi olamazlar, m m Tepebaşı gsm Belediye bahçesinde Perşembe: Cuma Cu metresi, Pazar günü akşamlân saat 2ide Bebak, İstanbul, Şişliye tramvay vardır. Son Posta İLÂN FİATLARI 1 — Gazetenin esas yazısile bir sütünen İki satırı bir (mantim) sayılar, g — Sayfamna göre bir san- timin ilân fiatı şunlardır: ayfa İDiğer| Son sayfa Feat iner Sar, /30 İ Kaş. 3 — Bir santimde vasati (8) kelime vardır. 4 — İnce ve kalın yazılar tutacakları yere göre santimle ölçülür.