16 Şubat 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

16 Şubat 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

m No. 39 ZN NIHAT Gözyaşları Içinde Hikâyeme Başladım Dem bitti, tâkat bitti, vakit yet- ti. Gazeteyi altıma serdim, çuvalı- mu Üstüme çektim, uzandım, rtesi gün akşam üstü (TAN) idarehanesinin mer divenlerihi çıkarken harici ber bâ diseye duygusuzluk hâsıl etmiş, lâ kalydiyi şiar edinmiş saydığım gön lüm bissedilir derecede çarpıntı- larla, üzüntülerle doluydu. Acaba bu müracaatım nasıl karşılanacak? Gösssllik teklifinden, sebilde ge- çon ömrüme kadar anlatacakları- ma ne denecekti? Zekâ ve hassâsi yetine emin olduğum otuz senelik arkadaşım Bürhan Feleğin bu feci ve garabetine sıfat bulunmaz ser- güzeştim karşısında dudak büküp, omuz silkmesine imkân görmüyor dum. Kapısını vurup içeri girdim. Mutat samimiyetle beni karşılayıp oturttu. Gözyaşları içinde yegâne hikâyeme başladım. (Hele otopsi memurluğuna, sonraki gassallik tekliflerine gelince inanmıyanla- rın tavırlarını gösteriyordu. Sebil- de yatmak, hava müsait oldukça kabristanda gecelemek sözlerim zavallıyı altüst etti. Netice benim için birşey yaz. Kimin nazarı dik- kati çekilmek lüzumsa ona şu feci- ayı bildir. Bana hiç değilse bir kü- tüphpane memurluğu olsun versin- ler diye yalvardım. Aziz çocuk, bana elinden geleni yapacağını vadettikten ve lüzumu kadar da harçlık verdikten sonra ayrdıldım.. Benden her ihtimale karşı adres istedi. Sebili mi, Kay- gusuz İbrahim Babayı mı diğerleri nİ mi, âlemi ahiretten nereyi bildi rebilirdim ki postacılar beni orada bulup mektubu ulaştırsınlar, Ha- tırıma Usküdar iskelesindeki Selâ- nikli berber Süleyman geldi.. Bu adam çok günler bana imdada eriş miş, hele tesellilerile yanık gön- lüme su serpmişti. Bürhan Feleğe oraya yazarsınız, ben çok zaman oraya uğrarım, dedim. Üsküdara gelip berberi cereyanı halden ha- ” berdar ettim ve sık sik uğrıyaca- ğımı söyledim. Bugün cebimde her işe kâfi pa- ra. vardı. Sıcak bir yerde yatmayı kararlaştırdım fakat bir çuval, bu kıyafet, bu postallarla hiçbir otele gidemezdim, gitsem de otel beni kabul etmezdi. Usküdar (Atpâzarı) nda (Hacı Abdinin hanı) diye ma- rüf bir han vardı ki bunun sahi. bi Abdullah benim en eski tale bemdendi. Rahat bir yemek yedim hattâ dem de almadım bir de temiz kahve içtikten sonra hana gittim. Hanın kahve peykesinde 5 - 10 ku- ruş gibi ehemmiyetsiz bir ücret mukabilinde yatacaktım. Abdullaha işi anlatınca: — Hay hay hocam! Dur sana bir de yorgan vereyim, dedi. İnce bir yatak cesametinde, kırk, elli ye- rinden yamalı bir yorgan getirdi. Dar peykede bunu örtünmek ih- timali yoktu. Yarısını altıma ser- dim yarısını üstüme aldım. Pos- talları çuvala sarıp yastık yaptım. Kabristana ve sebile nisbetle bu gece rahat uyku cân ve gönülden bir (Elhamdülillâk) çekmiye “de- ğerdi, rtesi gün asude bal ve bal Paşalimanında eski bir mek tep arkadaşımın kahvesinde uzun müddet oturdum, güldüm, şaka- laştım cihasıl eğlendim. Oradan Küzguncuğa uzandım. Doğancılar yangınında 8 odalı evim eşyam yandıktan sonra (Kefçe mahallesi) nde bir buçuk odalı bir evceğize sığınmıştım. Doğancılar yangının- dan altı ay sonra da biz aflece mi- safirlikte iken bü sığındığımız ev de yamp çırılçıplak ipibillâh siv- ri küllâh kalınca Kuzguncukta bir Musevi terzi ailesi yanına çoluk çocuk hep birden pansiyoner ol- muş iki seneye yakın oturmuştuk. O zamandan edindiğim dostlardan hazır bulunanları ziyaret ' ettim. Eski meyhanecim Rafael ie şakalaş tım. Elhasıl rahat rohat akşamı ettim. Param müsaitti, Bu geceyi de (Hacı Abdinin hanı) nda geçir- miye karar verdim. Bu hanın gece âlemide bir ö- mürdü. Civar köylerden tavuk, pi- liç, yumurta getirenler bu hana i- niyor, benim gibi bunlar da kah- ve peykesinde yatıyorlardı. Horul tuya karışan uzviyet kazaları, tah- takurusu, pire, bit gibi znuziya- tın azabi arasında uyumak zaten mümkün değilken tam kaşına kaşı- na bunala bunala bitap kalıp içi niz geçmiye yüz tutarken dehşetli bir gürültü e hanın araba kapısı vuruluyor, bizimle beraber orada Yatan ve hancıya yamaklık eden çenebaz, oldukça sağır bir ayakka- bı eskicisi küfürler içinde kısık fe- neri açıp fırlıyor. Tiz perdeden ku lakları tırmalıyan bir muhavere başlıyor: — Ulan bü vakit gelinir mi be herif! * — Herif sensin! Ağzım bozma! Han değil mi? İstediğim saatte gelirim. Senin vazifen açmak, yer wösterip hazırlamaktır. — Çok söyleme haydi çabuk gir! — Çattık be! Hancı mısın baş- welâsı mısın! Hoş geldin, safalar getirdin diyeceğine herif elinden gelse bize bir de odun çekecek. Sağır eskici yarım yamalak an- ladığı bu lâflardan sinirlenerek: — Gir bel Diye handakileri değil, mahal- leliyi uyandıracak bir nara atıyor. Atlara (Dah?) deniyor, araba av luya giriyor. Avludaki hassas kaz- lar bu gürüllüden kuşkulanarak hep birden bağrışmıya, ben de ge- ri kalmış olmtyayım diye tünek- teki baba hindiler de feryada işti rak ediyor, vaktini şaşıran horoz ötüyor, saatlarca sepet içinde buna lan tavuklar bağrışıyorlar, elhasıl bir insan, bir hayvan çığlığı kıya- metidir kopuyor. Karşımdaki pevkelerde uyuyan köylülerin bu gürültüye aldırdık- ları yok. Yalmız bir taraftan öbür tarafa dönüyorlar, Ben bem yatak, hem yotgan o- lan yamalı örtümün üstüne oturu- yor, sigaramı tellendirerek gürül tünün pes olmasım bekliyorum. 8 384 Annelere müjde ua S.M. A. geldi Fazla İstek karşısında piyasada mevcudu kalmıyan büyük kutu > S.MA net - net 480 Gr. Amerikadan geldi. Sayın çocuk dok- torlarımız ana sü- tünün eşi olan ve A ve D vitaminlerini muhtevi bulunan S.M. A. yı annelere ehemmiyetle tavsiye etmekte- dirler. Her eczanede bulunur, Tafsilât için: Galata P. K. 1097 ye müracaat. Çocuk büyütmekte tecrübeli 2 Viyanalı Genç Bayan İyi ve kibar bir aile nezdinde dadı veya Fam döşambr vazifesi arıyorlar, Alâkadarların şu ad- rese yazmaları: Eva Preiss, Ster- neekplatz 20 (Tür 1 a) Wien 11 —— Sabahleyin de gün doğmadan kalkmıya mecbursunuz. Akşamki hârılta ve patırtınm beş misli de o zaman kopuyor. Pazara yetişecek | arabalar çıkıyor, hancı para tahsi- İinde müşkilâta uğramışsa var kuv T.İO BANKAS 19538 Köçük Cari Hesaplar 16-35 290 Me) 80 5 v 50 Ne En Az SO Lira Mev- duatı Bulunan Hesaplar Kuralara Dahil Edilecektir. 10. 2. 938 tarihli *vetile bangır bangır gürlüyor. « Târkası var) İkramiye plânı 4 adet 1000 liralık - 4000 lira 500 ” -4000 ” -4000 Ümmi 7600 di 4000 ” ge 5000 ” Kuralar : 1 Mart, 1 Haziran, 1 Eylâl, | Birincikânun tarihlerinde çekilecektir, ÇalışKa e 16-2-938 İnfizamın ii İPE e di ire olan YAN vi İaklid-ediniz BULMACA bulmacanın halie- dilmiş şekli 12:3465 678910 BUGUNKU BULMACA 123 4 56789 10 # SOLDAN SAĞA: 1 — Eşek nası, 2 — Kaba kumaş — Bir nevi pantalon. 3 — Lâkirdı, 4 — Küş ağu — Birfbirine çok yakın. $ — Bir vilâyet merkezi — Genç kadın. İ S z 5 5 2 â ONLARIN BENTON SO. KAĞINDAN, BAHSET TİKLE RİNİ İŞİTTİM. çe e KAYIP BİLEZİK » Bayramın 2 inci günü sabah saat 5 te Tokatliyan Otennuen çıkarken bir bilezik kaybolmuş- tur. Manevi kıymetinin büyüklü ğü dolayısiyle getiren fazlasile memnun edilecektir. Mehmet Kâzım Eczanesi Eminönü İstanbul Komutanlığı İlânları Istanbul Kormutanlığına bağlı olan ve olmıyan Birlikler namma binek koşum mekkâri hayvanı pazerlikla Satın alımacaktır, Hayven « sahipleri. nin hayvanları ile Fındiklıda Komu- tanlık satın alma komisyonuna mü. racaatları, o “684, 6 — Yemiş — Zarf odatı — Bir tane, 7 — İşaret — Maçanın yarısı, 8 — Genişlik — Zirust 8 — Endaht — Adet, 10 — Hesaletler ÇArapsu). , X YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Bir nevi hamur tatlısı — Beyaz, 3 — Su (Farisi) — Hakkaniyet, 3 — Kuru gürültü — Ses (Musiki), 4 — Kisa zaman — Küçük çocukların aradilar. 5 — Hastalığa karşı yapılır, — Şap de- nirinde bir liman. 6 — İşte (kaba) — Gıda, 7 — Yüze sürülür — Bir bankamızın nda. 8 — Zaman «- Emir sigası 9 — Bağışlamak — Yer. KâğıtçılıksMatbaacılık Türk Anonim Şirketinden : Kâğıtçılık ve Matbaacılık Türk A- nonim Şirketi Hissedaranı 1938 yılı Martının 19 uncu Cumartesi günü sant (10,30 da, Galutada Tünel cad- desinde 12 numaralı mahalde kâin Şirketin Merkezinde sureti adiyede içtima eyliyecektir. 25 Hisse Senedine malik olup içti” mada hazır bulünmek istiyen Hisse- daranın Ticaret Kanununun 371 inel maddesine göre hisse senedatının iç“ timadan bir bafta evvel şirketin me” kezine teslim etmeleri lâzım gelir Konuşulacak İşler 1 — 1937 hesap yılına ait Meclisi İdare ve Murakıp raporlarınin oku»- İması; 2 — 1937 yıh hesabatının tasdiki, Meclisi İdare Azasının ibrası temet” tüatın tevzii hakkında Meclisi İdare nin teklifi; 3 — Meclisi İdarenin seçimi; 4 — Meclisi İdare azasına verile” cek hakkı huzurun tayini miktarı; 5 — Şirketin İdareci umumiyesini ifa etmekte olan azaya verilecek ü€“ ret miktarının tayini salâhiyetini? Meclisi İdareye verilmesi; 6 — 1938 yıliliçin murakıp tayin 10 — Yumru — Ay (Arapça), "YİNE NR TAKİP MECLİSİ İDARE HERİFLER TALİK *Lİ ONLARI ELİMİ (SEÇİRECEĞİM. Şimdi L ARABAYI. AZKA GARA ZA ALMAK LAZIM