16 Şubat 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

16 Şubat 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

ğ pi evvelâ biz haber vermiştik. O malü-İruna çok ehemmiyet verilmiş ve bu | ği ehliyetnamesi verilmiştir. ir “ eee B R GÜREŞ: Başpehlivan Tekirdağlı Pariste İlk Şanlı Bir Za Pariste ilk müsabakasını Wagram sulonunda Letonya şampiyonu Pas- mana karşı yapan Türkiye baş pehli. vanı Tekirdağlı Hüseyin parlak bir galibiyet elde etti. Teknik rakibini müsabaka müddetinin yarısından ev- vel haklıyan Hüseyin pehlivarın ş$öb Teti Parisliler arasına hemen yayıl- dı. Müsabakanın tafsilâtı Wagram salonunda tertip edilen güreşleri Parisin en büyük spor sa Tayınih güreş organizatörü Paoli İ- dare etmektedir. Paoli, Türkiye bas pehlivânını idmanlarında gördüğü Zaman. çok kuvvetli olduğunu hemen anlamakta gecikmemisti. Fakat Te Kirdağlıya bir meseleden dolayı bif az kızgın olduğundan onu doğrudan doğruya spor sarayında güreştirm. istemedi. İdmanlarında çok iyi görü- nen Türk aslanını evvelâ daha küç'k bir salon olan Wagram salonunda de nemeği tercih etmişti. Fazla olarak Wagram müsabaka. larının baş güreşini Tekirdağlıya ver memişti. Tekirdağlınm güreştiği ak- $am baş güreşi, Avrupa şampiyonu ünvanile müsabakalar yapan Karol yi ile Kanadalı Fransız Perron icra e deceklerdi Türk pehlivanının güreşi baş güreşten bir güreş evvele kon- mvetu, Ozganizatörün bu gayri müsait va- | ziyetine rağmen Türk baş pehlivanı hakiki kıymetini Letonya sarın'vonu nu on beş dakikada yere sermekle se yircilere isbat etti. Ezici bir hakimiyet! Hakemin başlama ,. işaretile bera- ber rakibinin üstüne atılan. yüz ki-| “uzyn Ka PARANIZ “oluk rakibile bir çocuk gibi oyna- mıya başlıyan kıymetli pehlivânımız ahali üstünde fevkalâde bir tesir bi- rakmıya başlamıştı. Letonya şampiyonu Türk pehliva- rını her taraftan yokluyor. zayıf bir noktasını bulmak istiyordu “Fakat Te » kirdağlı bilhassa üstten budayıp. alt» tan tırpanlıyarak hasmını her ham- lede mindere vuruyordu. Onuncu dakikada Güreşin onuncu dakikasında min- der ortasında istediği gibi hareket eden bir pehlivan kalmıştı. O da kirdağlı idi. Rakibi müdafaaya mec bur kalmış, yarım saatlik maçta yal- nız sırtını yere getirtmekten kurtar mak istediği âşikâr surette gözükü- yordu. Güreşinde fer Kazandı namı Hüseyin pehlivan Bizim verdiğimiz haber. Paristeki güreş meraklıları arasına yayılmış ve Bulgar pehlivanının sahte isimle Türk diye geçindiği şayi olmuştur. Organizatör o haberi bize ulaştıra- nin Tekirdağlının meneceri Bay A- sım: olduğundan — şüphelendiği için pehlivanımıza' kyeınmış. İ Hesaplaşacaklar Agi ikinci güreş Bulgar pehlivam iledir Müsabakanın spor sarayında olması takan etmiş gibidir Eğer baş peh Uvanımız Bulgarın da hakkından ge lirse, gazetelere önun Türk pehliva- ni olamdığını bildirerek hakiki Türk arslanının kendisi olduğunu bildir. mekte gecikmiyeceği şüphesizdir. Mehmet Arif ismile iki senedir Fransada güreşmekte olan Bulgar. en namlı pehlivanlarla muhtelif müsaba kalar yapmışbir adamdır. ' Fransız pehlivanı Deglan'a iki güreşi vardır. Te. | Bizmi Tekirdağlı Bulgarı Letonyah gibi kıskıvrak yenerse Cihan şampi- İnu açmış olacaktır. Şu vaziyetlere bakılırsa, Tekirdağ. lının bundan sonraki her yeni güre şi. ehemmiyet ve çetinlik itibarile, Tekirdağlı ob birinci dakikada sı- i kı bir elense ve tırpanla hasmını bir — evvelkinden 'daha mühim olacak: daha bastırmış, hemen sarmayı do- lamıştı. Çevirmek üzere çalışıyordu. On ikinci dakikadan itibaren her sa- niye Letonyalıyı bir parça daha mağ Yübiyete yaklaştırıyordu. On üçüncü dakikada Tekridağlı kündeden aşır. dığı hasmının iki sırtın yere getir- mişse de üç saniye zaptedememiştir. Hamlesini bir daha şiddetle yarı &- yakta tekrarlıyan Tekirdağlı kaldı- Tıp sırt üstüne vurduğu rakibini pes ti gibi ezmiştir. Takati tamamile ke- silmiş, soluk soluğa bir halde kalan Letonyalı, mağlübiyeti itirazsız ka bul etmiştir. Spiker Türk arslanının galibiye- tinin on dört dakikayi birkaç saniye geçe elde edildiğini ilân ettiği vakit gâlön Türk başpehlivanını alkıslıyan halkın uzun alkıslarile inlemiştir. Bühülmiyen el!. n sürme. orra me darbı me meediği oti'sikarak Tekirda , 1 ve hemen ikinci musa. İbüyük olan mintaka bahcesi de spor tar Her karşılaşması biraz daha 'müş- ; külleşeceği unlaşılan baş pehlivanımı İzi ilk muvaffakıyetinden dolayı can. dan tebrik ederken gelecek güreşle- ri için de galibiyetlerinin devamına dua ediyoruz. Memlekette : Erzurumda Spor Hareketleri Erzurum ((TAN) — Yıllardanberi bir türlü nizamnameye uygun olarak çalışma imkânlarını elde edemiyen spor şubeleri nihayet valimizin bu işe de elini uzatması üzerine bu imkân- ları elde edebildi Simdi sporun her subesinde hümmal bir faaliyet göze carmıyor... İlk olark modern ve büyük bir bi. | bölgesi 'huraya nakledilmistir Cok bahçesi haline sokulmuğtür. na tütülaark tetris edilmiş ve'spor Atletizm : Sror Kurumu Bir Kupa Koyuyor Atletizm Federasyonu tarafından bütün mıntakalara gönderilen bir ta- mimle, 20 Şubat Pazar günü bütün şehirlerde Türk Spor Kurumu kupa İedildiği bildirilmiştir. Bu koşuya teş- kilâta mensup ölan ve olmıyan her sporcu iştirak edebilecektir. bi olan bu kır koşusu için şehrimiz Atletizm Ajanlığı Topkapı sahasını müsabaka için tesbit etmiştir. | 4 kişilik takımlarla ve 7500 metre mesafede yapılacak yarışın birincisi ne spor kurumu tarafından konan ku “İpa verilecektir. Beşiktaş İzmirde İlasman meçları mucibince Beşiktaş İklübünün bü hafta İzmire gitmesi İ- | cap etmektedir. | (Beşiktaşlılar İzmirde birinci maâç-| larını gecen hafta Ücoka mağlüp ©-| lan Alsancak ile, cumartesi günü ya- macaklar. ikinci olarak pazar günü Ücok ile karnlasıcaklardır. Besiktaş | takımı şehrimizden perşembe gü - nü Bandırma tarikile İzmire fiareket edecektir ! Muhafızgücü Geliyor Milli küme deplasman macları İ- çin bu hafta Ankaradan Muhafızgü- /<ü sehrimize gelecek ve cumartesi nü Fenerbahce ile pazar günü Güneş ile karşılaşacaktır. Maçlâr Tâksim stâ dında yapılacaktır. Voleybol İçin . SK. İstanbul Bölgesi Başken- sm 1937 - 1998 seneleri Voleybol bi- rinciliğine istirak edecek klüplerimi: zin birer murahhasının 17-2-1938 perşembe aksamı, saat . 18 de Bölge gelmeleri tebliğ olunur... T.S. K. İstanbul Bölgesi Futbol A- Janığından: Hakem kursu 18-3-1938 cuma gü- nü saat 18 den itibaren her hafta Pa- zartesi ve Cuma günleri toplanacağı tebliğ olunur. Hariçte: Boksör Tommi Far Ortadan Kayboldu 11 Martta eski dünya n— ile arasında çıkan bir ihtilâf man salonunda hazırlanan İngiliz bok sörü meneceri ile bir menfaat mese- tesinden münakaşa etmiş ve araların da bütün münasebatın kesildiğini bil mistir 11 Mürttaki maçı tertip eden Ja- Jarattırmaktadır. sı namı altında bir kır koşusu tertip Fert ve takım İtibarile tasnife dil Mili Küme müsabakslarının dep-| şampiyonu Maks Bir'le Amerikada dövüşmesi ta yonluğu namzetlerile çarpışma yolu-İkarrür eden. İngiliz. boksörü Tommi Far ortadan kaybolmuştur. İngilizin birdenbire kaybolmasına sebep me- üçün gin 11 Mart smaç iin de. direrek meçhul bir semte hareket et- kop telâş içinde İngilizi her tarafta OKUYUCU Mektupları Radye daki | Konferanslar Elektrik: şirketi kabile ferşyat takımı İseti Âli Kadıoğulları imzasiyle yazılıyor: “1121888 tarihli nüshanızda, üstat pro- Tesir Salih Muradin radyodaki balk kon- feranslarına karşi, bazı kimselerin tenkit kılıklı ve biraz da mi haysiyetlen uzak #orular yaptıklarını hayretle okudum. Kıy metli profesörlerin muhtaç olmadığı avu- katlığını yapacak değilim. Yalnız sorular- da bulunan enç âlimlerin bilmesi “lâzım- dır ki, en basit bilgil vatandaşı kadar bü- yük bir'meharetle iner profesör Salih Mu radın konferürslerı, radyonun &n zevkli istifadeli zamanlarını teşkil eder. Genç Alimler, çizmeden yukarı çıkacakları yer- de, birz da radyonun, ian dinleyip ist- İfnde edeceğimiz santlerini boşuna doldu- İvan bazi Konleramsçıları, tenkit etselerdi. je daha doğru ve insaflı hareket elmiş olmaz İlar miydi. * Hastaneye yatan varalı Bakırköyünde Yenimahallede 10 Tem- muz enddesinde bakal dükkânı üstündeki evde Weliha imrasile yazılıyor: “Jandarma yüzbasılığından malülen mü- İtekalt, elyevm Darpanede çalışan zevcim Nüzhet, bir kaza neticesinde merdivenden düşerek yaralanmıştı. Cerrahpaşa hastane- sine kaldırıldı, Hestsneye kalktığının al- tinct gecesi, zevcimin ıstırabat arasında ba #1 taşkınfıkları dolayısile bir bademe ve | hastabakıcı tarafından dövüldüğünü, ağı- İns portakal kabukları doldurulduğunu duy dum. Sertabibe şikâyet ettim. Mesulleri hâlâ teeziye edilmedi, * Hamalların bir şikâyeti Topanede, İskele caddesinde 12 nüma- ralı kahvede. Topane, Ürküder bölüğü hamalları numuhu Kadir imzasile yazlı Yür: “Galatada bir tütün şirketinin tahmil ve tahliye İşlerini ötedenberi pek kıymetsiz bir fiyatla yapmaktayız. Bu hususta ya- pılan şikâyetinimizi hiçbir makam nazarı itibara almadı. Hamal tarifesindeki fiyatım tatbik edilmesi lâzım İken merkür tarife nin yarısını dahi aldığımız yoktur ve ay. larca para verilmemektedir. Bir bal #inü mavnadan alarak araba ücretide hil olduğu halde depoların beşinci katına kadar 8,8 kuruşe taşıyoruz. Cumartesi gü- nü saat 13 te ticarethanelerle yazıhaneler kapandığı vakit bizler şirketin menfaati- ne gecenin yarılarına kadar çalışıyoruz. Hiçbir müessesenin böyle yaptığı görülm, nmerkör Şirkete bü hereke TİMMiz makamların nazarı dikkatini celbetmenizi dileriz. AKSARAYDA: Ulummak Çayında Bir Baraj Yapılacak Konya Aksarayı, (TAN) — 1926 A- dana sergisinde birinciliği kazanan Aksarayın hububatı ber yerde artan bir rağbet görmektedir. 500 bin lira sermayeli ve elektrik- Mi un fabrikası durmadan çalışıyor. Fabrikanın bir. senede verdiği vergi miktarı 200 bin liraya yaklaşmakta” dır, Elektriği de komşu kazaların ih- tiyacını görecek 'kadar boldur. Buradan Balıkesire, Ankara, Kon- ya. Ereğli. Niğde, Kayseri, Adana ve Urlaya geniş mikyasta un sevkolun- maktadır, Kasabamızın ortasından akan Ulu ırmak çayından yazın daha geniş su- rette istifade edilmesi için bir baraj yapılacağı Nafıa Vekâleti tarafından i vadedilmiştir. Bu takdirde Aksaray- da mahsulün mübalâğasız birkaç mis İli artacağına şüphe yoktur. Sandıklı Köylerinde Ee Paristeki organizatörün-Tekirdağ- | © Bu bahçe futholden maada bütün ıyas hiddeti şu meseleden .başlamış- | spor' şubelerinin * ihtiyaçlarını karşı- t: lsvacak sekle gireeek ve icinde At- Fransada Türk pehlivanı Melimet | letizm. Voleybol. Tenis ve birde Pa- Arif ismile güreşler yapan bir Bulgar | ten'havuzu pehlivanı vard. Mehmet Arifin yapılacaktır. Umumi merkezin ve federasyonun | Sandıklı, (TAN) — Yıl başında evimizde açılmış olan köycülük Türk pehlivanı olmadığım: (TAN) da | gösterdiği alâka neticesi" kayak spo- | kursundaki dersler bitmiş ve imtihan larda kazanan 29 kişiye köy kâtipli- malı tahkikatla meydana çıkarmış-| spor etrafını yüzlerce heveskâr top-| Resimde, kaymakam, halkevi b e ve imtihanı kazananlar bir ara- bk. lamıştır. ğe re e A pür lah TSi bisi da görülmektedir. # AAARSA KASA SEAAAA SAA SENA EA Yazan: V. Ardof SERER ASA KERR > emi Mağazasının paket dairesi memurları büyük bir faaliyetle çalışıyorlardı. Bu s1- rada paket dairesine, mağazanın si | pariş şubesi şefi girdi. Sipariş şu- besi şefinin elinde uzunca bir kâğıt vardı. Şef bir müddet gözlerile kâ- ğitta bir şeyler aradıktan sonra sor du; — Novoçerkask'ta tetkikat ens- titüsü doçentlerinden Sobolef'in o- turma adresine gönderilmek üzere 7213 numaralı emaneti paketledi - “niz mi? Adamcağızın yeni bazı si- parişleri var; bunları da ilâve ede" lim. Memurlar biribirlerine seslenmi- ye başladılar: — Kızlar bu numara kimde?. Marusya sende mi?, Hayır bende değil. Katyada; Katya Çesovada. Hey Katya, Katya, bak bu numa- ra sende imiş. Hangi numaradan bahsedi- yorsunuz?. 7213 den mi?, Evet o bende idi.. Fakat ben-onu paketle- yip göndereli çok oldu.. Galiba No- voçerkask'a gitmesi lâzımgelen bir paketti. — Doğru. İçinde kitaplar ola- İ caktı. Katya dikkatle başını yana çe- virdi: — Nasıl kitaplar?. Bu pakette kitaplar yoktu. 7213 numara bu ye ni doğacak bir çocuğa ait kundak takımları ve buna benzer şeylerdi. öper yy yep aa ra ça tı: — Ne münasebet kundak takı- m?. Emanet, âlim bir adama, do- çente gidiyor. Adamcağız kendine kitap ısmarlamış; sen ise, kundak takımından çocuk bezlerinden bah sediyorsun!.. Katya sarardı” — Nikolay Koproviç, dedi, ben öyle zannediyorum ki, Novocer- kask'e gönderdiğim emanette çö- cuk bezleri falan vardı. Sipariş şubesi şefi dudaklarını ısırdı; biraz düşündü. Sonra bağır- mıya başladı: — Bu sizin yaptığınız işmi?. Koskoca bir Doçente çocuk bezle- ri gönderilir mi?. İş gazetelere ak sederse bütün memlekete rezil o- luruz. Bunu böyle yapmak nere- den hatırına geldi. Katya gözlerini kırpıştırarak â- deta ağlar bir sesle: — Hatırıma nereden gelecek?. Ben bâna verilen siparişi yaptım. Sipariş 76 rüble 40 kapiklikti. Ben de numarasına ve para miktarına bakarak paketledim alonun bir köşesinde, sev- kedilen eşyanın. cinslerini defterine kaydetmekle meşgul bu- lunan sevkiyat şefi başım kaldır- dı ve sordu: — Kaç paralık, kaç paralık di - yorsun. 76 ruble 40 kapkilik mi? Katya boğuk bir sesle: — Evet, dedi. Sevkiyat şubesi şefi parmağını defterde gezdirerek: — Mesele anlaşıldı, dedi. İste Docent Sobalefin Novoçerkask'tan yaptığı sipariş: Numara 7213; kıy meti 76 ruble 40 kapik. Diğer ta- raftan hemen bunun altında 7214 numaralı ve ayni kıymette, yani “76 ruble 40 kapik kıvmetinde bir baska sipariş var. Bu Drezna kasa basından Potapova isminde bir ka- dının siparişi. Katya, ıslık çalar gibi bir sesle haykırdı: — Ben de meseleyi şimdi anla- dım. Adreslerle numaralı markalar yere düşmüştü. Ben de bunları yer den alırken... Sipariş şubesi şefi öfke ile kızın sözünü kesti: — Onları biribirine lid; 1 16-2-938 EEOSE BASA KLAN TER FHIrIKA YE Zararsız Bir Yanlışlık Çeviren: B. Tok 4 SABADARANISANA DAS değil mi?. Mükemmel bir iş doğ- rusu, İnsan bu ihtimali düşünmez« mi7. Bir defa gelip numaralarla adresleri kontrol etmez mi7. — Belki de karıştırmadım.. Bel- ki doğru paketledim.. — Ben şunu bunu bilmem. Şa» yel bir yanlışlık olursa, işine niha- yet verilmesi için yazacağım. Se- nin yüzünden rezil olamayız!.. Tezna'daki mensucat fabri- kası işçilerinden Lüdmilla Potopova akşam gezintisinden evi- ne dönmüştü. Potapova'nın gebe- liği sekizinci ayına bastığı için ona iki aylık izin vermiştiler... Potapo- va her akşam yarım sanat kadar parkta gezinir ve evine dönerdi. Potapova odasına girdiği zaman gözüne ilk çarpan şey masa Üze- rinde durmakta olan posta paketi oldü.. Genç kadın paketi görünce sevinçle gülümsedi: — Nihayet siparişlerimiz geldi, dedi, Anne, iyice baktın mı?. si tamam mı?. Potapovanın ihtiyar annesi göz Jerini yumarak ve ellerini kaldıra- rak alaycı bir tavırla: — Hiç merak etme kızım, dedi, hepsi tamam.. — Bezler de gelmiş mi? — Bezler de gelmiş. — Yas muşamma?. — Muşarıma da, gelmiş. çe DALAN um manen — İşte sana bezler.. İşte sana muşamma, dedi. Potapova şaşırarak: — Bunlar ne biçim bez?. Deği Ve kitapların üzerini okudu: “ra- kamlar ve diyağramlar halinde memleket ekonomisi, ; “İspanya da vatandaş harbi... Anne alaylarına devam etti; fa- kat kızı hiçbir cevap vermedi. As lâka ile iki kitabı tetkik etti, Ni- bayet: — Anne, dedi, daha ne kitaplar var?, al Sizlii — Hepsi masadalar.. Bir alay kitap. 76 ruble 40 kapiklik.. Gön- derdiğimiz paraları kitapla tram- pa etmişler.. Bak şurada koca bin kitap var. Onu çocuk için yorgar gibi kullanırız. Şu efitlisini de mu: şamma diye koruz.. İhtiyar kadın bir müddet dahı alay ettikten sonra bağırmıya baş ladı: — Bana bak kızım, dedi, hemen şu Moskovadaki hınzırlara yaz, yi istediklerimizi göndersinler ve ya hut paralarımızı geri versinler. Elli yedi yaşıma geldim böyle e depsizlik görmedim.. Potspova bir müddet sesini çı kurmadı; biraz düşündükten sonr: — Biliyor musun anne;'dedi, bi bu kitapları alıkoyamaz © — Ne demek alıkovalım?. — Basbayağı alıkoyalim.. Yar biz alalım. Zaten kitaba ihtiyacır vardı.. Fakat ne getirteceğimi bi türlü kestiremiyordum.. Halbul bunlar seçme kitaplar. Hepsi b ribirinden güzel. Çocuk takımı çin yeniden para gönderelim. oçent Sobolef işinden evir geldi. Pultosunu çıkard Çantasını yerine astı, Odanın b , yumuşak bir koltukf (Devam: 8 incide, Dul