2 Mart 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

2 Mart 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 (Hikâyeden Mabaat) TOPAL (Başı 6 mcıda) sım ve vücudünü büsbütün kap ladı. Ağz, yüzü, kulakları kirli sular- la dolmuştu. İbrahim amcanın kor- kunç yüzü canlandı. Kurabiyeler berbat olmuştu. Yiyeceği sopaları hesapladı. Yüzü aşıyordu.. Geri ka- lan kurabiyelerin hepsini yedi ve her şeyi göze aldı brahim amca nasıl olsa kö- türümdü. Hem de artık çok oluyordu. Topal kulübeye girdiği vakit am ca davrandı. Üstünde asılı bulu- nan sopayı kavradı, İlk sopayı to- pal bi a indirerek: — Seni uğursuz topal seni! diye haykırdı. “Uğursuz topal, s özü Halilin ku- lağına garip bir surette aksetti, O Vakite kadar duymadığı bir his o- nü kapladı. Yatağa girince uyuyamadı. Dı- şarıda şmişek çakıyor, yıldırım ses leri biribirini kovalyordu. Topalın bütün vücudü titriyordu. Gözlerini yumdu.. Fakat uyumak imkânsiz- dı. İbrahim amcanın uyuduğu ye rin üstünde bir gaz sandığının yü- zü vardı. Burada iri bir Hintli resmi yapılmıştı. Halil; — Bu Hintli gibi kuvvetli ol - saydım! diye düşündü. Sonra tuhaf bir tesirin altınday- mış gibi kalktı. Amcasının üstün- de asılı bulunan sopayı aldı. Ne korkuyor ve ne de bir şey düşünü- yordu. Dişlerini sıktı. Sopayı kal dırıp birden İbrahim amcanın su- ratına indirdi. Bir.. iki. üç. Bu- run, göz, çene, alın dinlemiyordu. Boyuna indiriyordu,. Amca hemen davranmak istedi, Fakat ne mümkün.. Topal durmü- yordu. Mütemadiyen sopalar inip kalkıyordu. zaman amca yatağından sü- rünerek kaçtı, Kulübenin $- çinde bir kovalamaca başladı. To- pal hem onu kovalıyor ve hem de durmadan vuruyordu. Nihayet so- panın biri duvarda asılı olan gaz lâmbasına çarptı, lâmba kırılarak yere düştü. O anda bir alev yük- seldi. Topal kapıya koştu; arkasın- dan da amca koşmak istedi. Topal “dışafı çıkıp elile kapıyı kapadı. İ- İçeriden amca açmak için itiyordu. O zaman topal kapıyı açtı ve ameca- Dın bileklerine dişlerini geçirdi ve onu içeri iterek dışarı fırlayıp ka- pıyı dışardan sürmeledi. * Ateş kulübeyi baştanbaşa sar- mıştı. Topal yakındaki büyük se- dir ağacının altına girip yağmur- dan sığındı, Kulübenin içinde İbrahim amca- mın haykırışları, böğürtüleri du- * yuluyordu. Gitgide bu ses kuvve» tini kaybediyordu. Topal intikamın verdiği vahşi bir zevk içindeydi. Caddenin yolunu tuttuğu vakit arkasına dönüp baktı. Kulübe kül olmuştu. Yolda ondan başka kimse yoktu. Elektrik lâmbalarının altında göl- gesi uzuyor uzuyor ve bu gölge- nin içinde sanki topallığı silini - yordu. —— — | Askerlik işleri Şubeye davet Eminönü Askerlik Şubesinden. Japon Ordusu Harbin! BULMACA Bundan Sonraki Saf. İ DONKU BULMACAMIZIN HALLI 123 456 78 9 10 hasında Müşküle ii LİUİK SIU!N!AİHI Düşebilir. EİBİA|PİSİMİAİİİL (Başı 5 incide) BI İİLİEMİZİA muhbirlerin hemen hepsi Çin kıta TEN ve milli çetelerinin türlü türlü ek- sikliklerini ve bilhassa top noksa- nının kendini hemen her yerde pek | aci surette hissettirdiğini bildiri- yorlar, Topçusu zaten çok noksan olan Çin ordusunun Şanghay ve Nanking muharebelerinde çok top kaybetmesi bu noksani şiddetlen- dirmiştir. Esash maddi noksanlara ve ağır mahrumiyetlere rağmen Çinlilere harikulâde yardım eden ve onları, kemiyetçe pek faik, düş- manlarına şimdilik üstün eden ms- nevi kuvvet, kendi topraklarında kendi milletleri ve şerefleri için. | büyük milli generellerinin kuman- dası altında harbettiklerini ve bu harbi sonuna kadar götürmiye mec bur olduklarını hissetmelerdiir. Ş ang - Kay - Şek, Sovyet Rus BUGUNKU BULM. a0 ya ve Avrupadan top, tank, tayyare ve ber türlü silâh ve mü- himmat ve motörlü vasıtalar cel- bine bütün gayretile çalışmaktadır. O, daha şimdiden hatırı sayılır bir Çin hava kuvveti kurmaya muvaf- fak olmuş ve iki aydır Nanking, Wuhu ve Pengpu gibi başlıca Ja- pon kuvvetlerinin hareket ettiği yerlere ve Japon tayyare üslerine, 130 ve 140 uçakla, mütenddit hü- | cumlar yapmıştır. Çin avcı tayys- releri, çok defalar, Japon hava fi- lolarını karşılamak ve onlarla mu- vaffakıyetle harbetmek imkânları- nı bulmuştur. En son haberlere gö- re, bir Çin hava filosu, Japonyanın Çin sahillerine en yakın olan For- moza adasının şimal kısmında Ta- ihoku'ye muvaffakıyetli bir hücum yaptığını ve bu suretle harbin ha- va yoliyle kısmen Japon toprak- larına nakledilmiye başlandığını bildirmişlerdir. Kırılmaz çeftnf madde, $ — İlâve — Damarda akar, 6 — ENİ! hayvan — Gökte, 7 — Türk şatei — Çarpık, 8 — Bir yere vazedilen çiçek demeti, $ — Karadeniz kıyısında bir kasabalı, 10 — İyi Kesen m muhaffefi, # YUKARDAN AŞAĞI: ı Ooh! — Boyu kısa, ? — Beylik (Arapça) "Törpü. 3 — Sert maden — Başsız kalas, 4 — Aciz bırakmak (Arapça) — Musi- İkide biribirine uygunluk. * 8 — Nefiy edatı — Denizden çıkan kıy- metli taş, 8 — Biçak kılıt, 7 — Bir hayvan hastalığı — Emir. 8 — Helvası olur — Hayvan siçi 9 — Erkek adı — Şenlik. 10 — Deniz derinliğinin ölçüsü, taç olduğunu bildirdiği çok kıy- metli vakti kazandıracak ve on- Japonların dağınık hareketleri, milli Çin çete ve müfrezelerinin harikulâde faaliyetleri ve muvaf- fakıyetleri, Mareşal Şang - Kay - Şek'e, yeni Çin ordusunu hazır. dan sonra, sağını Yangtze irmağı- na vererek Hoai dağlarının Çin geçitleri gerisinde hazırlanmış ola- cak olan yeni Çin ordusunu mağ- 10p etmek, Japonlar için pek müş- lamak için, ilkbahara kadar müh- kül olacaktır. Iktısat Vekâleti İç Ticaret Umum Müdürlüğünden: Türkiyede yangın ve nakliyat sigorta işleriyle çalışmak üzere kanuni hükümler dairesinde tescil edilerek bugün hali faaliyette bulunan ecnebi Sigorta Şirketlerinden Nordiştren Sigorta Şirketi bu kerre müracaatla Türkiye Umumi Vekilliğinden istifa etmiş olan Kostantin Harisyadis'in yerine 30 Haziran 1927 tarihli sigorta Şirketlerinin teftiş vemürakabesi hakkındaki kanun ile hükümeti Cümhuriyenin elyevm mer'i ve ileride neşrolunacak diğer kanunları ve nizamnameleri ahkâmına tevfikan ve Şirket nizamnamesi dahilinde muharrer İarik ve Nakliyat Sigorta mu- #melelerini yapmak ve mukavelenamelerini ve zeylnamelerini akt ve sa- ir evrak ve vesaiki imza, ita ve fesh ve iptal etmek ücretleri ile sair kâf- fel meblâğı ve çekleri tahsil ile mukabilinde makbuzlar ve ibralar ver- mek ve bu sigortalara müteallik sair bilcümle muamelâtı ifa etmek ve Bankalardan para çekmek, ayni salâhiyetlerle veya daha mahdut su- rette acenteler, tali acenteler, avukatlar, hakemler ve erbabı vukuf ta- yin etmek ve kendisinin gaybubeti halinde muvakkaten kendi yerine başka vekil iksme ve bunları azil etmek ve keşif ve o muayeneler yap- mak ve Şirketten müsaade istihsâline ihtiyaç olmaksızın muhatarat kar» şılıklarını tesviye ve sabit ve mütehavvil kefaletnameler teşkil, müza- kerat akt ile sulh ve tahkim ve bilcümle kanuni teşebbüsat ve mua melâta mürsesat ve her türlü evrak. senodat, protesto, istida ve sair vesaiki tanzim, tebliğ ve tebellüğ ve gerek müddel ve gerekse müdde- aleyh ve şahsı salis ve dahili dava sıfatlariyle devair ve makamatı Ida- riye ve Adliyenin her derecesinde isbatı vücut etmek ve hacizler vaz ve tedabiri ihtiyatiyeye ve icralyeye tevessül ile bunların fekkini talep veya yemin teklif ve kabul ve hesabatı tetkik ve rüyet ve Şirketin borç- larini hukukan veya cezaen takip ve bunların iflâsını talep ve sindikler tayin ve konkordoto akt ve hukuku şahsiye davası ikame ve davadan ferağat ve şirketin lehinde istihsal olunan ilâmatı idariye ve hükmiyeyi Ast 42005 sicil numaralı, 323 doğumlu İhsan oğ Vahit “Estanbul, Beyoğlu Kullu- ği sokak Na, 6. Ast 30520 sicil mürmarah 323 doğumlu Abdülmecit 0ğ. Namık “İstanbul, Süley- maniye Mehmet Paşa yokuşa No. 4. 'Teğ. 1888 sicil numaralı 311 doğumlu Hüseyin Hasan oğ. H. Saim “İstanbul, Ka diköy Murat oğlu yeni sokak No, 14 Ast 42381 sicil numara 328 doğumlu Mehmet oğ Ahmet Aksu Ersü e 41 okulda münlliza, Ast, 39449 sicil numaralı 326 doğumlu Sudurt İstanbul Nişantı cad. No. 153. sicil numaralı 322. doğumlu #lu Mustafa Fevzi Türkkalp Konya akçılar Sümbüllü Han. No, 3. Ye, 15064 sicil numaralı 313 doğumlu Kenan oğlu Mensur İstanbul Erenköy Su- adiye Hekime icra etmek üzere (Kemal Başaran) miştir. Keyfiyet 30 Haziran 1927 tarihli müş olmakla ilân olunur. İTürk H 5. ci Keşide 11 Büyük İkramiye hı 905 doğum || asr Kıç doğumlu | Sinan rah ilah oğ Seşettin Tokat codit Paşa Asariye esd. No, 14, eğ. 38189 sicil numaralı 318 doğumlu Sevket oğ. Bekir Nimet İstanbul, Ankara | )k Fırkası karşisi Zorlu Apartman || | Istanbulda oldukları anlaşılan yukanda garıf, rütbe #lell doğum memleket ve ad- Tesleri yazılı yedek subayların acele şube- ize gelmeleri, ava BUYUK PİYANGOSU | salâhiyeti kâmile ile Şirketin 'Türki- ye umumi vekilliğine tayin eylediğini bildirmiş ve muktazi evrakı ver- kanun hükümlerine muvafık görül - Ku rumu Mart 938 dedir. : 50.000 Liradır. Bundan başka: 15.000, 12.000, 10.000 Uiralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) liralık iki adet mükâfat vardir... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoya iştirak ediniz... İ Türk Maadin Şirketinden: Şirketimizin hissedarlar umumi heyeti Martın 23 üncü çarşamba gü- nü saat 15 te şirketimizin idare mer- kezi olan Gelatada, Kürekçilerde, A- hen-wve Münih Hanmın $ üncü Ka tında 1 ve 2 numaralı yözihanede &- di surette toplanacaktır. Vekâleten veya asaleten en az 100 hisseye sahip olanların hisse senet- lerini içtima gününden bir hafta ev- İvel Şirketin idere merkezine teslim İle mukabilinde makbuz almaları ri- ca olunur. : Müzakerat Ruznamesi * 1 — idare meclisinin. ve müra- kibin raporlarının okunması, 2 Şirketin mevcudat defteri ile 1937 senesi bilânçosunun ve kâr ve zarar hesaplarının kâbulü ile idare meclisinin ibrası, 3 — Idare meclisine aza intihabı ve idare meclisi azalarına verilecek adat miktarının tesbiti, 4 — 1938 senesi için bir mürakip tayini ile tahsisatının tesbiti, $ — Şirket namına teferrug edile- cek maden ruhsatnamelerinin, imti yazlarının, gayri menkul mallarının takrirlerini kabule mezun idare mec lisi azalarının tayini, 6 — Ticaret Kanununun 323 ve 324 üncü maddeleri ahkâmına tev - fikan idare meclisi azasına mezuni- | yet ve müsaade İtasi mamayla Istanbul asliye 3 cü hukuk mah- kemesinden: Jân Pazar tarafından Beyoğlu Cezir sokak Maridoviç 8- partıman 3 No. da mukim Rokos, Luçika aleyhlerine mahkememizin 0317/1920 No. lu dosyasile açılan ga- iplik davasında: Müddeinleyhlerin dava arzuhali ilânen tebliğ edildiği halde cevap vermediklerinden 25— 3-038 saat 15 muhakeme günü ola- rak tayin edilmiştir. Mumaileyhim Rokos, Daliroza, Con, Alferd, Core, Pol ve Luçikanın mezkür gün ve sa- atte mahkemeye gelmeleri veya bir vekili kanuni göndermeleri ve aksi takdirde haklarında gıyap kararı it- tihaz edileceği tebliğ makamına ka- lim olmak üzere ilân olunur. (5470) KAYIP: Büyükdere mal müdür - lüğünden almakta olduğum maaşa Daliroza, Con, Alfred, Core, Pol ve | ikametgâhı meçhul olması hasebile | “istanbul” Vakıflar Direktörlüğü DİĞİ Hissedarlara Tenzilât ve Taksitle Satıs alnız Mesken mütemminatı ile Mesken arsalarındı 1 — Mahlül hisse üçten fazla olduğu takdirde “yüzde yirmi” | 2 — Mahlül hisse dörtte ikiden dörtte üçe kadar -üç dahil. “© 30” 3 — Mahlül hisse dörtte birden dörtte ikiye kadar -iki dahil- “7 40” 4 — Mahlül hisse dörtte bir ve daha aşağı olanlardan “75 50” 5 —İlk taksiti ferağ anında verilmek üzere birer sene fasıla ile ve taksit- ler faizsiz olmak şartiyle on taksitte de satılır. 6 — Bedeli peşin vermek isteyenlere ayrıca 9 10 tenzilât yapılır. Akar mahiyetinde olan emlâk hisselerinde, dl İ — Akar olanlardan meskenlerde olduğu gibi hisse nisbetinde tenzilât yapılmaz, ancak muhammen kıymeti üzerinden ve müzayedesiz olarak | hissedarlara satılır. 2 — Muhammen kıymeti beş yüz liradan fazla olanlar birinci taksiti peşin alinmak üzere birer sene fasıla ile dört sene ve dört müsavi taksitte satılır. 3 — Bedelini peşin veya vakti gelmemiş taksitleri tamamen vermek is” teyenlere ayrıca “yüzde on tenzilât” yapılır. Hisseli mesken ve akar İle arsaları yukarıda yazılı şerait dalresinde his“ sedarlara tenzilAt ve taksitle satılacağı gibi akde bağlı olmıyanlardan geç miş zaman için bedeli de aranılmıyacağından alâkadarların mıntkaları iti bariyle İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğü ile Beyoğlu ve Kadiköy Vakıf” lar Müdürlüğü Mahi Şubelerine hemen müracaatları. (1122) Anfivirüsle tedavi Kan çıbanları, el ve ayak parmaklarının arasındaki kaşıntılar, dolama, meme iltihabı ve çatlaklar, yanıklar, tıraş yaraları, ergenlikler, koltuk altı çıbanları. Tedavisini en erken ve en emin bir surette temin eder. Şark İspençiyari Lâboratuvarı İstanbul Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Satınalma Komisyonundan : 1 — 1639 tane ekmek torbasının 18/3/1938 Cuma günü saat 11 de mü- teahhidi nam ve hesabına eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Tasınlanan tutarı 2048 lira 75 kuruş ve ilk teminatı 154 liradır. 3 — Şartname ve evsaf komisyondadir. Görülebilir. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde İlk teminat makbuzları ile birlikte Ge- lata eski ithalât gümrüğü binasındaki komisyona gelmeleri, (1117) Otobüs, Kamyon ve Hasta Nakliye Otomobili Alınacak Adâna Belediye Riyasetinden: 10-12 adet fabrika malı karoserili otobüs ile bir adet devirme tertfbatli ait tatbik mührümü kaybettim. Ye- nisini yaptıracağımdan hükmü yok- 3,5 - 4 tonluk kamyon ve bir tane çifte yataklı hasta nakliye otornobtlij alınacaktır. Teklif yapmak ve fazla tafsilât almak istiyenlerin Adana Be lediyesine mürcaatları ilân olunr. (967) k iğ bana a