25 Haziran 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

25 Haziran 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

—— ——— — —— 'Görüşler Çğaieier. Ölüm Kamutay, geçenlerde, iki ölüm ce zasını hapse çevirdi, ve bana — kalırsa, pek iyi etti. Mesele şudur: bundan bir buçuk yıl önce Salihlinin bir köyünde — ölü ola- rak bulunan iki kadından dolayı dört kişi sant altına alınıyor, Genelsavaman- Tık kamu adına dava açıyor, tüzel ge- çinler yapılıyor, sanıklar sorguya çeki- liyor, tanıklar dinleniyor, duruşmalar oluyor, en sonunda mahkemc bu dört sanıktan ikisinin ölütte asıl suçlu, öte- ki ikisinin de yardımcı olduklarını sap- yardımcılara bu hüküm tayarak suçlulara ölüm, da hapis cezası veriyor ve (Yargutaydan geçerek Kamutayın ona- maına sunuluyor İşi inceden inceye irdeleyen Kamu: tay tüze komisyonu ölüm cezasının de- giştirilmesini bir sebep göremediğinden o da raporunu ona gö- re hazırlıyor: yalnız şu var ki Komis- yon üyelerinden biri bu karara ayrışık- okununca bu gerektirecek ftır; rapor genkurulda saylav ölüm kararını niçin yerinde bul madığını bütün gerekçelerile izahlıyor, taportör buna komisyol cevap veriyor, ve Ka bir kaç saylav daha dinledikten sonra suç ile suçlular utay atasındaki ilişik dereceleri: yan sebeple lamadığından - ö dönülmez bir hükmü şüp e gereği kadat a üm gibi kesin ve geri e gibi çürük ve aldatıcı bir temel üstüne — oturtmuş olmamak için — anasal kanunun verdiği hakla ölümü hapse çeviriyor ölüm cezasına kar saramak, Ben ötedenberi enliğ i birlik ve düzen şımim. Yüt yurdılaşlar arasın ğ larını kar fikriyle işlenen lik b suçlar bi tafa bırakılınca ö- teki su nü ölümle temizle- 5 HD aai Vapurculuk sosyetesinin E toplantısı (AA) — Türk si genel kuru- lu, bugün Ekonomi Bakanlığı baş ispekteri Bay Hüsnü de bulundu- gu halde toplanmıştır. Gazetelerde — sösyeteye karşı yazılar yazdıran ve Bakanlığa da £ olda baş vuran yönetim ku - rulü Üüyelerinden iki kişinin bu etleri doğru bulunmamış ve kurulundan çıkarılmıştır. eleyi konuştuktan a son verilmistir. vapurculuk sonra toplantı Cezi mek benim aklımın dir Ceza uzmanları ne derlerse de ler insan kolay aldanır ve çabu! tılabilir bir yaratık oldukça onun vic- danrndan çıkacak hükümlere az çok yarılışlık karışabilir. Böyle bir yanlıs ana - hem de geri döniğlemiyo- lde - her hangi bir tmesi ihtimali binde bir de olsa Lunun önünde durup düşü sanlık adına bir zorağdır. suçsuzun Rejimin tüzel örgütlerine bürtündür; hükümenlerimizin haktanır- lıklarına tam bir güvenim vardır; böy- e olmakla beraber ceza işlerinde tanıt kadar kanağatın da önemli bir rol oy inarımı nadığını, çok kere tanıtlar sakat kay naklardan çıkabileceği gibi kimi vakit kanağatların da kaypak temeller üstün- de yükselebileceğini nice nice örnekler bize göstermiştir. Vicdanlarda en ufak bir karanlık, en belirsiz <ir şüphe iz kaldıkça ölüm cezası vermesten sakı- nan ve her duruksamayı sanıktan yana bir hafifletme gerekçesi olmak Üzere kullanan bir hükümen - kendisi gibi dü- sünmeyen arkadaşlarının kanağatlarına saygısızlık göstermemiş - olmakla be- raber - bence cezadan beklenen amaca daha yumuşak bir yoldan yürümüş sa- yılır. suçsuzlağu anlaşılıp tekrar ö ne kavuşan adamın öyküsü gözümüzür 'Tüzel bir dül. önünde canlı bir örnektir. yanlışlık bu adamda yedi yıl 80 zetilebildi, ayni yanlışlık bu adamı da rağacına götürmüş olsaydı o vakit ka- nunun eli kana bulanmış olmaz mı idi? | Müştak MAYAKO! Adapazarı'nda faydalı yağmurlar Adapazar, 24 (AA) — Dün köylere bugün de sehre faydalı yağmurlar yağdı. Bu yıl iyi olan ekin çiftçinin yüzünü güldürecek tir. Yağmur en çok mısır ve pan- carlar için yararlı olmuştur. Bilecik'te yağmur Bilecik, 24 (A.A) — İki aydır süren kuraklıktan sonra dün ilimi ze bereketli yağmurlar yağma - ga başlamıştır. Finlandiyadaki ulusdaşlarımız Finlandiyada oturan türklerin ara. Tarında kurmuş oldukları islam cemaa 'ti vardır. Bu birlik 26 mayısta kurulu- şunun onuncu yılını kutlamış ve üyele- rine bir şölen vermiştir. Yapılan töre- ne ilkönce türk erkinlik marşının ça- İmmasiyle başlanmış, ondan sonta söy- devler verilmiş, ulusal müzik bavalatı çalınmıştır. Şimdi de “Finlandiya türk- leri birliği,, adıyle yeni bir birlik ku- rulmuştur. Ve bu birlik ilk İş olarak Yusuf Akçura'nın anıst için bir göce tertib etmiştir. Birliğin adresi “Fin dandiya türkleri birliği - Albertinkt 27 a, A, 8, Helsinki'dir. Eset, gazete ve dergi sahiblerinin oradaki ulusdaşları- mızın faydalanmaları için bu adrese ya- yımlarından göndermeleri çok faydalı ve türklük hesabrna kazahçlı bir iş ola- caktır. Resimlerimiz 26 mayısta yapılan top- lantıda türk kolonisini toplu bir halde göstermektedir. Giresun'da yardım genişliyor Giresun, 24 (A.A) — Halkevi tarafından hazırlanan büyük top - alanında yapılmıştır. Alanı dolduran yüz lerce halk kültür direktörü Rifat, ilgen kurulu üyesinden — Doğan, ilk okul öğretmeni Şahin tara fından söylevler verilmiş bu söy- levlerde hava tehlikesinin önemi yurddaşların bu tehlike karşısın - daki ödevleri anlatılmış ve İsmet İnönünün söylevlerinden parça - lar okunmuştur. Toplantı halkın, yaşasın cu - muriyet, varol Atatürk sesleri a- rasındâ son olmuştur. lantı bugün cumuriyet Adapazarı'nda hava ku- rumuna yardım Adapazar, 24 (A.A) — Hava tehlikesini bilen üye — yazılanlar çoğalmaktadır. Bu iş için bir ko misyon kurulacaktır. Halk bu ö- nemli işe büyük bir ilgi göster mektedir. Şarbaylık cumuriyet a- lanını kapayan ve şehre çirkinlik veren vakfın ve şarbaylığın bara kalarını yıktırarak alanın önünü açmağa başlamıstır. Salihli'de hava tehlikesini bilen üyeler Salihli'den bildiriliyor: İlçemizde hava tehlikesini bilen yazımı ilerliyor. Bugünkü üye sa- yısı 101 dir. Yükenleri 3097 liradır. İl- J. komutanı da yönetim kurulu üye çebayın başkanlığında beraber olduğu halde köylerde çalışmasına devam — etmekte- dir. Gelirin 7000 lirayı bulacağı luyor umu- Hava tehlikesini bilen üyeler Muharrem Ödemiş yorgancı yardımı 20, yıllık yükeni 20, M. Ali ve Aptul lah Ödemiş m; yardımı 20, yıllık yükeni 20, M. Emin ve Hayri Ö- demiş manifaturacı yardımı 20, yıllık yükeni 20, Mehmet Çavuş Ödemiş bak- kal yardımı 20, yıllık yükeni 20, Salih Yümnü Ödemiş tecimer yardımı 20, yıl- lik yükeni 20, Mehmet Cemil Ödemiş becimer ve * aturacı iyeci yardımı 20, yıllık yükeni 20, Hasan Tahsin Ödemiş teci- ardunı 20, yıllık yükeni 20, Mus- tafa Turgut Ödemiş tecimer yardımı 200, yıllık yükeni 20, Osman Ödemiş kundura tecimeri yıllık yükeni 20. Arif Etem Korle İstanbul Şişli pa- las No, 11 esham borsası acentası 20, Hayim Meyokas İstanbul Abdülhak Hâ mid Cad. 61-4 esham borsası acenta - & 20, M. Assco İstanbul Taksim El - madağ Arifpaşa No. 11 esham borsası acentası 20, Aram Kurdacı — İstanbul Beyoğlu Ayaspaşa Gümüş Ap. No, 2 esham borsası acentası 20, Robet İsok Çerasi İstanbul Beyoğlu — Tepebaşı Sagredo Çonka Han, No. 7 daire 6 &e- ham borsası acentası 20, Marko Hayim İstanbul Maçkapalas Kapı No. 7 esham borsası acentası 20, M. Refik Taneri İstanbul Bakırköy İncirli Cad. No. 62 esham borsası acentası 20, Hüseyin Saraçoğlu İstanbul Cer . rahpaşa Külhan So, No, 21 Asliye 3. Ceza mahkemesi üyesi 20, Bodos De. velyadis İstanbul Yağ iskelesi No. 14 - 16 yumurta ihracat taciri 20, Hayri yardımı 20, İzmir'de bir caddeye Ge- neral Voroşilof'un adı konacak $ehrin en güzel bir yerinde sarbaylıkça yeni açtırılacak olan bir bulvara İzmirin onursal hem - şerisi General Voroşilofun adının verileceğini yazmıştık. Şarbay şarbaylık sürel kurulunda görüşülmüş, önem ve lığın bu önerge: sevinçle karşılanarak hemen ka rara bağlanmıştır. Bulvar açtırıl- maya başlanmış bulunmaktadır. Birinci Kordonda şehrin en güzel yerinde başlıyacak ve otuz metre genişlikte olacak olan bu bulvar: “ikinci kordon, — (Celal Bayar), (Doktor Mustafa), (Şükrü Kaya) ve (Vasıf Çınar) bulyar caddele- rini keserek yangın yerinde 360 bin metre murabbalık bir alanda açılacak olan (Kültür - parkma) varacaktır. İzmirlilerin hemşerisi Gene - ral Voroşilof adına bir bulvarın adlandırılacağı İzmirliler arasın - da büyük sevincle karşılanmıştır. Bu karar; General Voroşilofa bildirilecektir. — (Anadolu) Gazianteb'te Atatürk bulvarı Atatürk bulvarının asfaltlan - masına salı günü C. Halk Partisi kurağı önünde başlanmıştır. Bul - varın iki tarafındaki yaya kaldı - rımları da beton olarak yapılmak- tadır. Beton yapısı geçen hafta maarif bahçesinin önünden baş - lamış ve Halk Partisine — doğru yüz metrelik bir kısmı bitirilmiş- tir. Bulvar maarif b:ahçcsine kadar asfaltlandıktan sonra maarif cad desi de asfaltlanacaktır. (Gazi Anteb) Cellâd gölü kurutuluyor Torbalı'da Cellâd gölünün kurutul- ması devam etmektedir. Kuşadası ilçe- kenarından açılmağa başla- 90 kilometrelik ana kanaldan şim- an bir kı- i metre ge- sinde deniz nan diy kadar üç kilometreye Bu kanal el niştiğinde, derinliğindedir. Kanalın derinliklerinden — sular fışkır- maktadır, Kanalın açımında dört ekska- vatör makinesi çalıştırılmaktadır. İki makinist kullanmak suretile bu makinc- lerin gündelik çalışması yirmi saattir. Oranlandığına göre gölün kurutma- sımı bitmiştir. 16 metre işi belitilen zaman içinde - bitirilecek- tir. Onun için, bir yıllık sürenin uza- tılması için Bymndırlık Bakanlığına baş vurulması ihtimali vardır. Üstenci da- ha üç ekskavatör ismarlamıştır. Bunlar da geldikten sonra yedi makina gece- li gündüzlü kazıya devam edecektir. ——— İstanbul Hatapkapı Cad. No. 66 tüccar 20, Recepoğlu Halil ve Abdullah kar . deşler İstanbul Yağ iskelesi Kantaro. cöğı No, 3 yumurta komisyoncusu 20, Yorahim Alâaddin Nakilcoğlu İstanbul Yağiskelesi No. 7 yumurtacı 20, Yuda Rafael İstanbul Yağiskelesi No, 1 yu- murta taciri (bir defalık) S$0, İbrahim Gülali İstanbul Maksudiye Han No. 6 tüccar (bir defalık) 100, Türk Çimento ve su şirketi Galata Agopyan han (bir defalık) 1000, İzak ve Jak Şalom bi - raderler İstanbul 4 üncü Vakırhan 2 in ci kat No. 33 - 35 S0, Kadıköy su şir - keti İstanbul 250. SAYIFA 3 —. İÇHABERLER Zonguldak haberleri Zonguldak, 24 (A.A) — 22 ha- ziranda başlıyan Kızılay haftası, halkın haftaya karşı gösterdiği yüksek ilgi ile devam etmekte - dir. Bugün cumuriyet alanında büyük bir toplantı yapılmış, baş- ta ilbay olmak üzere hükümet iş- yarları, Parti örgütü, okullar ve ulusal Finansal kurumlar, - işçiler toplantıya katılmışlardır. Kızıla- ya üye yazılması ve yardım ya - pılması hakkında söylevler veril- miştir. ... Zonguldak, 24 (A.A) — Tem - muzda yapılacak denizciler bay - ramı için bir komisyon kurularak şimdiden kutlama hazırlıklarına başlanmıştır. .. Zonguldak, 24 (A-A) — Düm bütün ilde bulunan spor kulübleri oruntaklarının katılmasiyle spor kurultayı yıllık toplantısı yapıl - mıştır. Gençlerimize çok içtem il- gi gösterilmiştir. İlbaylık, Parti ve bölge yönetim kurulunun ya - kından ilgileri ve geniş spor ha - reketlerini daha ülkülü bir çalış - ma heyecanı içinde düzenlemek « tedir. Dün binlerce seyirci karşı- sında kulübler arasında yapılan maçlarda umutları artıran bir cat lrlık ve ilerleme görülmüştür. Erzurum'da deprem Erzurum, 24 (A.LA) — Bu ge- ce saat 2,20 de hafif bir deprem olmuştur. Kütahya'da ekin durumu Kütahya 24 (A.A) — Merkez kazarnım bazı bölgelerine faydalı yağmurlar düşmüş çiftçinin yl - zünü — güldürmüştür. Geçen yıla göre arpaların sekizde bir, buğ « dayların dörtte bir olacağı tasın » lanmaktadır. Bugünkü sayımızda ge - çen kılavuz kelimeleri Atamak — Tayin etmek Aran — İtidal Akımsar — Nikbin Başarı « Muvaffakiyet Bencillik Hodbinlik Başvurmak — Müracaat etmebk Belitmek — Tayin etemk Danıştay Şurayi Devlet Deneç — Tecrübe Eğitim - Terbiye Eğgin — Mütcmayil Finans — Maliye Genelsavaman — Müddel umumi Güvenlik — Emniyet Güdemli ekonomi — Economle di. rigte Hükümen — Hâkim lçebay — Kaymakam Kamoy — Efkârı umumiye Kapasite -- Kabiliyet Kurul — Heyet Kuram — Bünye Onursal * Fahri Önerge — Teklif Önürdeş — Rakip Saknı © İhtiyat Sürel — Daimi Süre * Müddet Tarım — Ziraat 'Türe — Hukuük 'Tüze Bakanlığı — Adliye Vekâlet Üstenci — Mütcahhit Üretmek — İstihsil etmek Yargutay — Mahkemei temyiz Yönetim kurulu — Meclisi idare Yardımcı — Muavin Zorağ * Zarüret ORMAN ÇiFLİĞİ ANKARA BİRASI Keçiören Gazinosu, çevresine yaraşan güzelliği aldı. Orman Çifliği Fabrikasının Ankara birasını Keçiörende lezzetle içebilirsiniz.