15 Eylül 1940 Tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 18

15 Eylül 1940 tarihli Yarım Ay Dergisi Sayfa 18

Türk Yolu gazetesi tahrir hey'heti Give. körfer eteklerinde 7. ya” vaş eriyor, etrafta ağustosun ©, Gehennemi ateşi ve alevi var. mir yolunda muharrir Cevdet Yakub'a rast geldim Gene ve kiymetli arkadaşımı çok neşeli idi, Kara gözleri alev alev. yanı" yordu: — Hayrola dedi, seni buralara han- gi rüzgâr attı böyle... — Senin Türk Yolu'nun rüzgârı. dedim.. Tatlı tatlı, güldü : — Öyledir, dedi, bizim Gazete genç bir kıza benzer, insan bir defa cazibe- sine ram olmaya görsün, kolay kolay kurtulamaz yoksa,. Onunla beraber Orta hanın karanlık, kurunu vustâi merdivenlerini tırmandık. — Bizim büyük Yüce gezide, dedi. Küçük Yücede Kâğıt fabrikasına gitmiş. Seni görselerdi ne memnun olurlardı. Sonra bana Gazete hakkında şu i- zahati verdi: — Türk Yolu 15 seneden beri in- tişar etmektedir. Gazetemizin sahibi ş Muharriri Rifat Yücedir. K:n- disi aynı zamanda Vilâyet Umumi Mec. lisi azasındandır. Eskiden de Parti baş- kanı idi.. Yaşının 70 i bulduğunu söy» lerler ama, v bali 95 yaşındaki 'bir genç gibi dinç ve enerjiktir. Hiç dur- madan, usanmadan ve dinlenmeden bü: tün Vilâyet mıntakasını gezmektedir. Tetkiklerini tatlı bir üslubla yazmaktı ve alâka ile okutmaktadır. Bizim imti. yaz sabibine İzmitin Evliya Çelebisi de erler.. Ben de, acizane, bu güzetenin yaz, işlerini idare ediyorum. Vilâyetin bü- tün münevver ve güzide gençleri tabii olarak yazı arkadaşlarımızdır. Garete- mizin hususiyeti ve takip ettiği gâye mahalli bir gazete olmak va siyasi hâ- 1 diseleri Baş mubarririn İiyakatli kale mine terk ederek, edebi milli ve mahalli mevzuları yazmaktır, Türk Yolunun en büyük muvaffakiyet sırrı budur ürk Yolu'nun tetkik ediyorum. Tertib, teknik, güzel, 6 sütün üze » İlmi, içtimsi, Türk Yolu Sahip ve Başmuharriri Rifat YÜCE rine büyük ve mütekâmil bir Gazete. Müteaddid klişelerle de tezyin edilen sayfalarında olgun bir hal var. (Körfezli) imzısını taşıyan Fıkra cid« den canlı, çekici bir mev- zuyu ıhtıva ediyor: Üç sütun üzerine, iki vetek sütun üzerine serpiştirilmiş man“ şetlerde ustaca bir bususiyet var. İşte bir kaç tanesi ! (Milk Sef Çorumda) ve alakâlı (İnönü, tezahüratla istikbal edildiler) (Halk, büyük Şefi iştiyakla karşılıyor, bayram yapıyor.) Bir iki tane daha: (Korkunç talih) Zavallı bir ateşçi tüyler ürpertici bir şekile can verdi. İren, son sür'atle yoluna devam edi- İZMİT Gazetesinde Yazan : yordu; Ösmüneli köprüsüne gelinmişti ve sonra (Şehirimizde bir müze tesis ediliyor) İzmitte elde edilen Tarih Hazineleri Bunlar mükemmel bir şekilde tasnif ediliyor. Ve bir başlık: ema sunl o'unmaz?.) ve saire ve sai İç sayfaları da ayni güzellikle İkinci sayfada Fıkra diye bir başlık. Bu sü. tunda muhitten karikatürize edilmiş parçalar var. Fıkracı imzalı kalem sahibi eski bir bir üslub sizi merakla ardından sürük- liyor. ( Şehir ve Memleket haberleri) üç sütuna ayrılmış.. Burada Mahalli bavadisler, dilekler, yazılar var.. Hafta- da Bir serlevhalı ve Cihat Savaş im zalı bir yazı da zararsızca,. Bir iki sa- tirla diye tutam tutam, fıkralardan ba- hsederek arkadaşlarına takılıyor. ikâye, Röportaj, şiir. şakalar, köy- lâ yanları ve Belediyeden bir çok di- lekler; Sevki Artun, Ziya Vehbi, Turgut Baykal, Yunus Nüzhet, Nedime Gün- düz, Edip Terzioğlu, Fıkracı, Şakacı, Üç yıldız, File, Muallâ Tarcan, Sevim Salahor diye İbir çok imzalar. İyi ve güzel yazılar.. Türk Yolu Sekreteri : dim, dedi, Gazetemiz vi- — Eh lâyetin her köşe ve bucağına kadar git- Ar " Pa